همه چیز درباره ریلمی 11 پرو پلاس؛ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ریلمی 11 پرو پلاس؛ جدول مشخصات فنی

به گزارش آفتاب صبا، در این مطلب به آنالیز گوشی ریلمی 11 پرو پلاس می پردازیم تا ببینیم آیا میان رده به ظاهر مجذوب کننده ریلمی ارزش خرید بالایی دارد یا خیر.

همه چیز درباره ریلمی 11 پرو پلاس؛ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ریلمی 11 پرو پلاس؛ جدول مشخصات فنی

ریلمی 11 پرو پلاس؛ جدول مشخصات فنی

نام گوشیریلمی 11 پرو پلاس
تاریخ رونمایی و عرضه10 مه 2023 (20 اردیبهشت 1402) - 15 مه 2023 (25 اردیبهشت 1402)
ابعاد و وزن8.2 یا 8.7 × 73.9 × 161.6 میلی متر - 183 یا 189 گرم (مدل چرمی سنگین تر و ضخیم تر است)
کیفیت ساختتمام پلاستیکی - فریم پلاستیکی . پنل پشتی چرمی
استاندارد مقاومتیندارد
فناوری های نمایشگرAMOLED - استاندارد +HDR10 - رفرش ریت 120 هرتزی و بیشینه روشنایی 950 نیت
مقدار نمایشگر6.7 اینچ (108.0 سانتی متر مربع)
نسبت نمایشگر به بدنه٪90.5
وضوح تصویر1080 × 2412 پیکسل - چگالی 394 پیکسل بر هر اینچ
محافظ صفحهنامشخص
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 13 / Realme UI 4.0
مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی2 سال نرم افزاری و 3 سال امنیتی
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی 7050 6 نانومتری
مشخصات فنی پردازنده8 هسته ای با ترتیب 2 + 6 / 2 هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز
گرافیکMali-G68 MC4
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی256/8، 256/12، 512/12 گیگابایت، 1TB/12 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.2
دوربین اصلی200 مگاپیکسلی با مقدار 1/1.4 اینچی و گگرددگی دیافراگم f/1.7 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
دوربین دوم8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 112 درجه
دوربین سوم2 مگاپیکسلی ماکرو
کیفیت فیلم برداری4K@30 و 1080p@30/60/120/480 و 720p@960
دوربین سلفی32 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم برداری1080p@30
باتری5000 میلی آمپر ساعت
شارژر100 واتی
شارژر درون جعبهواقع شده است
قابلیت های خاصنمایشگر منحنی، پنل پشتی چرمی
رنگ بندیمشکی، بژ و سبز
قیمت18.3 - 28 میلیون تومان

ریلمی 11 پرو پلاس؛ مقدمه

ریلمی 11 پرو پلاس یکی از مجذوب نماینده ترین میان رده های ریلمی است که اوایل سال جاری رونمایی و راهی بازار شد. این گوشی از لحاظ پردازشی در مقایسه با میان رده های هم قیمت خود خیلی قدرتمند نیست اما بهره مندی از دوربین اصلی در حد و مقدار های پرچم دار، باتری پرظرفیت با دوام عالی، شارژر بسیار سریع درون جعبه، نمایشگر منحنی و پنل پشتی چرمی بسیار زیبا توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در این مطلب اما تصمیم گرفتیم به آنالیز این میان رده مجذوب نماینده مجذوب نماینده بپردازیم و ببینیم آیا واقعاً ارزش خرید دارد یا خیر.

ریلمی 11 پرو پلاس؛ جعبه گشایی

مثل بسیاری از شرکت های چینی دیگر، ریلمی هم درون بسته بندی 11 پرو پلاس یک شارژر و یک قاب ژله ای شفاف قرار داده تا کاربر مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشد. البته پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد خرید یک قاب برای این گوشی دارید، حتما از یک قاب شفاف بهره ببرید تا زیبایی چرم پشتی این محصول خود را نشان دهد.

ریلمی 11 پرو پلاس؛ کیفیت ساخت و طراحی

ریلمی 11 پرو پلاس یک گوشی تمام پلاستیکی است اما فقط در مدل مشکی. چون در رنگ سبز و بژ با پنل پشتی چرمی عرضه می گردد و فوق العاده هم زیباست. در وسط این پنل چرمی یک خط وجود دارد که شبیه به زیپ است؛ گویا دو طرف گوشی به هم متصل شده اند. در بالاترین قسمت این پنل هم یک ماژول دایره ای شکل دیده می گردد که میزبان سه دوربین و یک فلش است. درون این دایره بزرگ، یک دایره دیگر هم تعبیه شده که درون آن، دوربین اصلی بزرگی به چشم می خورد؛ دوربینی 200 مگاپیکسلی که در دو طرف آن دو دوربین فوق عریض و ماکرو هم وجود دارند. فلش هم در بالاترین قسمت این دایره به چشم می خورد.

بعلاوه پنل پشتی ریلمی 11 پرو پلاس حالا اندکی خمیده است، درست مثل نمایشگر که همین موضوع سبب می گردد وقتی محصول را در دست می گیرید، حس و حال بسیار مجذوب نمایندهی به شما دست بدهد. نه تنها خود چرم حس خوبی دارد بلکه منحنی بودن پنل پشتی هم مزید بر دلیل شده تا گوشی خیلی راحت از دست تان سر نخورد.

البته در ظاهر، کیفیت ساخت این محصول بسیار بالا به نظر می رسد اما در حقیقت اینطور نیست چون گوشی فریم پلاستیکی شفافی دارد و یک شیشه محافظ هم روی پنل نمایشگر قرار گرفته تا بدین ترتیب پنل باکیفیت آن در برابر ضربه و خط و خش سالم بماند. اعلام نشده این محافظ گوریلا گلس است یا چیز دیگری اما از آن جایی که نامی از آن برده نشده، بعید است گوریلا گلس یا به طور کلی شیشه باکیفیتی باشد.

ریلمی 11 پرو پلاس متأسفانه هیچ استاندارد محافظتی ندارد و این یعنی شما نباید اجازه دهید گوشی تان در معرض خطراتی نظیر رطوبت و گرد و خاک قرار بگیرد چون حتی مقاومت در برابر پاشش یا قطرات آب هم در این گوشی تضمین شده نیست.

نماینده نو ریلمی یک گوشی 6.7 اینچی با پنل AMOLED است که اگرچه برچسب محافظ آن خمیده طراحی شده اما پنل خود نمایشگر که در زیر آن واقع شده است کاملا تخت است. طراحی عجیبی که باعث زیبایی گوشی شده اما در حقیقت چیزی که می بینید با چیزی که واقعاً هست فرق دارد. دوربین سلفی هم در مرکز-بالای این پنل تعبیه شده و ابعاد بسیار کوچکی هم دارد. وزن این گوشی در مدل پلاستیکی و چرمی بین 180 تا 190 گرم است که باعث می گردد هنگام در دست داشتن آن اصلا خسته نشوید.

روی فریم سمت راست ریلمی 11 پرو پلاس شما کلید پاور و کنترل صدا را می بینید در حالی که روی فریم سمت چپ چیزی دیده نمی گردد. فریم بالایی میزبان حفره میکروفون و خروجی دوم اسپیکر است و روی فریم پایینی هم شاهد درگاه سیم کارت، میکروفون، پورت شارژر و خروجی نخست اسپیکر هستیم.

ریلمی 11 پرو پلاس؛ نمایشگر

نمایشگر ریلمی 11 پرو پلاس همانطور که گفته شده 6.7 اینچی است که به لطف طراحی استثنائی ریلمی، حواشی آن آنقدر کم است که نسبت پنل به بدنه به عدد عالی 90.5٪ می رسد. این نمایشگر از وضوح 1080 × 2412 برخوردار بوده (+FHD) و از رفرش ریت 120 هرتز هم بهره می برد. نرخ الگوبرداری لمس در این پنل به 360 هرتز می رسد که یعنی به کنش های لمسی شما به نرم ترین شکل ممکن واکنش نشان داده می گردد.

بعلاوه این پنل از فناوری PWM dimming با فرکانس 2160 هرتز بهره می برد که باعث می گردد وقتی از گوشی در مقدار روشنایی 100 نیت یا کمتر از آن استفاده می کنید هیچ آسیبی به چشمان شما وارد نگردد. ریلمی اعلام نموده بیشینه روشنایی نماینده ریلمی به 950 نیت می رسد اما تست ها نشان داده که در حالت عادی این مقدار روی 470 و در حالت عادی روی 793 نیت واقع شده است که با ادعای این شرکت چینی فاصله معناداری دارد.

هرچند حتی در این صورت هم در زیر نور آفتاب مشکل زیادی برای خوانایی متنون مختلف در صفحه وجود نخواهد داشت. اما قطعا فضا برای بهتر شدن وجود داشت که متأسفانه ریلمی از آن استفاده نکرد.

از لحاظ دقت نمایش رنگ هم یکی از برترین نمایشگرها را شاهد هستیم که قادر است به طبیعی ترین شکل ممکن رنگ ها را برای شما به نمایش بگذارد. حالت های Cinematic Pro و Natural از لحاظ دقت رنگ فوق العاده هستند و اگر تنظیمات پنل را روی آن ها قرار دهید، خبری از اشباع رنگ یا ایجاد جلوه های مصنوعی نخواهد بود.

از لحاظ رفرش ریت هم این گوشی بین 60، 90 و 120 هرتز جابجا می گردد. البته تنها جایی که می توانید رفرش ریت 90 هرتز را داشته باشید روی صفحه قفل است که باعث می گردد شارژ گوشی زودتر از انتظار خالی گردد. بعلاوه وب گردی، تماشای ویدیو از نتفلیکس، یوتیوب و… رفرش ریت را به 60 هرتز کاهش می دهد. به صورت کلی سه حالت برای این منظور در نظر گرفته شده است؛ استاندارد = 60 هرتز، اتوماتیک = 60 یا 120 هرتز و High (بالا) = 120 یا 60 هرتز.

ریلمی 11 پرو پلاس؛ باتری و شارژر

ریلمی 11 پرو پلاس از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که توانسته در تست های اجرا شده به وسیله وب سایت GSMArena امتیاز خوب 112 ساعت را کسب کند. نمی توان گفت این گوشی در زمینه نگهداری شارژ خارق العاده است اما عملکرد خوبی به عنوان یک میان رده دارد که می تواند در طول یک روز به راحتی شما را در انجام کارهای معمولی همراهی کند. شما می توانید نتایج تست های اجرا شده روی این گوشی را در زیر مشاهده کنید.

نام گوشیریلمی 11 پرو پلاس
ظرفیت باتری5000 میلی آمپر ساعت
امتیاز کلی112 ساعت
شارژدهی در مکالمه33 ساعت و 29 دقیقه
شارژدهی در وب گردی17 ساعت و 34 دقیقه
شارژدهی در پخش ویدیو17 ساعت و 29 دقیقه

در بخش شارژر، با یکی از برترین میان رده های بازار طرف هستیم که قادر است با سرعت فوق العاده بالایی گوشی را شارژ کند. شارژری که ریلمی برای میان رده اش در نظر گرفته 100 واتی است و خوشبختانه درون جعبه هم واقع شده است تا کاربر مجبور نباشد برای داشتن تجربه ای لذت بخش از شارژ گوشی سوا از هزینه گوشی، مبلغ دیگری را هم پرداخت کند.

ریلمی یک سری اقدامات امنیتی را هم در نظر گرفته تا اگر زمانی فرایند شارژ سریع با مشکل روبرو شد یا اینکه یک اتفاق غیر منتظره رخ داد، به باتری یا خود گوشی آسیبی وارد نگردد. ریلمی 11 پرو پلاس از داخل ضد حریق است و حتی در بدترین حالت ممکن هم هیچ آسیبی از جمله سوختگی یا آتش شما را تهدید نمی نماید. شما می توانید عملکرد این شارژر را در تست های اجرا شده در سه بخش مختلف مشاهده کنید.

نام گوشیریلمی 11 پرو پلاس
سرعت شارژر100 وات
شارژر درون جعبهواقع شده است
مقدار شارژ بعد از 15 دقیقه٪63
مقدار شارژ بعد از 30 دقیقه٪100
زمان مورد احتیاج برای شارژ کامل28 دقیقه

ریلمی 11 پرو پلاس؛ بلندگو

بلندگوهایی که برای ریلمی 11 پرو پلاس در نظر گرفته شده کیفیت خوبی دارند و توانسته اند در تست هایی که روی آن ها اجرا شده امتیاز 26.2- یا همان خوب را کسب نمایند. بدین ترتیب شما وقتی با این محصول آهنگ گوش کنید، فیلم ببینید یا هر چیز صوتی دیگر، کیفیت بسیار بالایی را در فرکانس های مختلف خواهید شنید؛ صدایی شفاف و البته با بیس مناسب. هرچند نمی توانیم بگوییم مقدار بیس زیاد است. از لحاظ تعادل صدایی هم همه چیز خوب است اما به نظر می رسد خروجی پایینی صدای بلندتر و بیس بیشتری داشته باشد. هرچند شما این موضوع را به خاطر طراحی خوب و محل قرارگیری عالی اسپیکرها در انجام کارهای مختلف حس نخواهید کرد.

ریلمی 11 پرو پلاس؛ نرم افزار و سخت افزار

ریلمی 11 پرو پلاس اندروید 13 و Realme UI 4.0 را به عنوان سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض در خود دارد. رابط کاربری این گوشی آنقدر غنی است که به جرئت می توان آن را یکی از برترین رابط های کاربری گوشی های هوشمند دانست. از مصرف بهینه انرژی گرفته تا امکانات مجذوب نماینده فراوان که از جمله برترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Aquamorphic theme، تم زیبا و مجذوب نماینده ریلمی که به صورت پیش فرض فعال است.
  • انیمیشن های نرم و روان
  • ویجت های متحرک برای تعامل بهتر و معنادارتر
  • نمایشگر همواره روشن
  • امکانات شخصی سازی فراوان از جمله تغییر فونت و تغییر رنگ آیکون های گوشی و پنل تنظیمات سریع
  • اسپلیت اسکرین
  • پنجره های شناور
  • منوی کناری هوشمند
  • امکان افزایش رم تا 12 گیگابایت
  • امکان مقدار گیری ضربان قلب
  • و…

با این همه امکانات و قابلیت های فراوان، شما عملا هیچ احساس کمبودی نخواهید داشت. بعلاوه ریلمی تا 2 سال به صورت تضمینی از این گوشی به صورت نرم افزاری پشتیبانی خواهد نمود تا بدین ترتیب نوترین و برترین قابلیت ها را تا اندروید 15 با این گوشی مجذوب نماینده دریافت کنید. شما می توانید تصاویری از محیط رابط کاربری ریلمی 11 پرو پلاس را در زیر ببینید.

در بخش سخت افزار، ریلمی 11 پرو پلاس ناامیدنماینده ظاهر نمی گردد اما مجذوب نماینده نیست. دایمنسیتی 7050 به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش می نماید که فقط دو هسته بزرگ و قدرتمند از نوع Cortex-A78 دارد که فرکانس آن به 2.6 گیگاهرتز می رسد؛ شش هسته دیگر اما از نوع Cortex-A55 هستند که فرکانس آن ها روی 2 گیگاهرتز تنظیم شده است.

با این هسته ها، شما نمی توانید تجربه لذت بخشی از انجام بازی های سنگین با کیفیت بالا داشته باشید. با این حال امکان تجربه بازی های سنگین با اعمال تنظیمات گرافیکی پایین وجود دارد. بعلاوه شما می توانید در انجام کارهای روزمره هم برترین تجربه را داشته باشید چرا که به مقدار کافی قدرت سخت افزاری برای انجام کارهای سبک نظیر وب گردی، تماشای فیلم و سریال و مواردی از این دست دریافت خواهید کرد. به صورت کلی شرایط دایمنسیتی 7050 در تست های مختلف به توضیح زیر است:

نام گوشیریلمی 11 پرو پلاس
گیک بنچ تک و چند هسته ای2207/835
Car Chase ES 3.122
Manhattan ES 3.141
Car Chase ES 3.1 1080p27
Manhattan ES 3.1 1080p46
3DMark (offscreen 1440p) - Wild Life Vulkan 1.12298
AnTuTu 9558996

دایمنسیتی 7050 بعلاوه یک پردازنده بسیار خنک و بهینه است به گونه ای که زیر فشار سنگین آن هم به مدت 1 ساعت، فقط 17٪ از توان آن کاهش پیدا کرد و تمام مدت تست را با توان بالای 80٪ ادامه داد. بعلاوه گرافیک این تراشه هم بعد از گذشت 20 دور مختلف، 99.6٪ توان خود را حفظ کرد و این یعنی شما عملا چیزی حتی شبیه به داغ شدن را هم تجربه نخواهید کرد.

ریلمی 11 پرو پلاس؛ دوربین

در بخش دوربین، شما سنسور 200 مگاپیکسلی اصلی را شاهد خواهید بود که عملکرد فوق العاده ای را در عکاسی و فیلم برداری چه در نور روز و چه شب ارائه می دهد. این دوربین بعلاوه از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد که باعث می گردد در فیلم برداری و عکاسی، هیچ مسئله ای از بابت لرزش های ناخواسته برایتان پیش نیاید. البته این لرزشگیر در وضوح 4K در دسترس نیست و حتی لرزشگیر الکترونیکی هم نخواهید داشت. با این حال اگر بتوانید با یک سه پایه یا گیمبال با این گوشی فیلم برداری کنید، نتایج شگفت انگیزی در حد و مقدار های یک میان رده دریافت خواهید کرد.

کیفیت فیلم برداری ریلمی 11 پرو پلاس با دوربین اصلی به 4K@30 محدود می گردد و دوربین سلفی آن هم فقط می تواند با وضوح 1080P@30 فیلم برداری کند که برای یک میان رده با این قیمت شاید خیلی زیاد نباشد. با این حال کیفیت خوبی که این گوشی در همین وضوح ها ارائه می نماید سبب شده خیلی روی این موضوع به عنوان نقطه ضعف مانور ندهیم.

شما می توانید نمونه تصاویر ثبت شده به وسیله این گوشی و بعلاوه ویدیوهای ضبط شده به وسیله آن را در زیر مشاهده کنید.

دوربین اصلی

دوربین اصلی حالت شب روشن

دوربین اصلی حالت شب خاموش

دوربین اصلی با زوم 2 برابری

دوربین اصلی با زوم 4 برابری

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض حالت شب روشن

دوربین فوق عریض حالت شب فعال

دوربین ماکرو

پرتره 1 برابری

پرتره 2 برابری

سلفی

فیلم برداری 4K/30

فیلم برداری با زوم 2 برابری

فیلم برداری 4K/30 نور کم

فیلم برداری با زوم 2 برابری در نور کم

فیلم برداری 4K/30 تست لرزشگیر

فیلم برداری 1080P/30 تست لرزشگیر

فیلم برداری 1080P/30 دوربین فوق عریض

فیلم برداری 1080P/30 تست لرزشگیر دوربین فوق عریض

دوربین سلفی

برای تماشا تصاویر و ویدیوهای بیشتر با کیفیت اصلی می توانید به وب سایت GSMArena مراجعه کنید.

سخن پایانی

به صورت کلی، آن دسته از افرادی که در پی خرید یک گوشی میان رده با زیبایی نفسگیر هستند، می توانند به سراغ ریلمی 11 پرو پلاس بیایند. البته که زیبایی تنها مزیت این گوشی مجذوب نماینده نیست. شما با خرید این محصول می توانید از طول عمر فوق العاده باتری آن لذت ببرید، در کمترین زمان ممکن گوشی خود را از 0 تا 100 شارژ کنید، از عکاسی و فیلم برداری با دوربین اصلی آن لذت ببرید، دو سال آپدیت نرم افزاری دریافت کنید و بسیاری مزایای دیگر که در طول متن به آن ها به صورت مفصل اشاره نموده ایم.

اما اگر در پی خرید یک گوشی میان رده قدرتمند هستید که بتواند در این بازه قیمتی، در انجام بازی های سنگین شما را همراهی کند باید بگوییم بهتر است در پی یک گوشی دیگر باشید چون ریلمی 11 پرو پلاس از لحاظ توان پردازشی، یک گوشی تراز اول محسوب نمی گردد. به صورت کلی مزایا و معایب این گوشی به توضیح زیر است:

نکات مثبت

  • طراحی فوق العاده زیبا و نفسگیر
  • نمایشگر OLED باکیفیت با دقت رنگ بالا و روشنایی کافی
  • طول عمر بالای باتری و سرعت شارژ فوق العاده بالا
  • عرضه شارژر به همراه گوشی
  • کیفیت عکاسی و فیلم برداری در حد پرچم دارها (دوربین اصلی)
  • عملکرد خوب دوربین فوق عریض و سلفی
  • عملکرد پردازشی خوب بدون داغ کردن
  • حافظه پایه 256 گیگابایتی
  • دریافت 2 نسخه اندروید
  • اسپیکر استریو با کیفیت خوب

نکات منفی

  • عدم بهره مندی از استاندارد مقاومتی IP
  • بدنه پلاستیکی
  • کیفیت فیلم برداری با دوربین سلفی به FHD@30 محدود است
  • پردازنده می توانست بهتر باشد
  • قیمت بالا در مقایسه با امکانات
  • عدم بهره مندی از لرزشگیر برای فیلم برداری 4K

آیا ریلمی 11 پرو پلاس ارزش خرید دارد؟

بله

خیر

نظر دیگری دارم (کامنت کنید)

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1402 بروزرسانی: 27 مهر 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2092

به "همه چیز درباره ریلمی 11 پرو پلاس؛ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ریلمی 11 پرو پلاس؛ جدول مشخصات فنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره ریلمی 11 پرو پلاس؛ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ریلمی 11 پرو پلاس؛ جدول مشخصات فنی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ریلمی 11 پرو پلاس؛ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ریلمی 11 پرو پلاس؛ جدول مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید