نکاتی که والدین باید برای رشد دوقلوها بدانند

به گزارش آفتاب صبا، آیا شما هم دوقلو دارید؟ شادی ها و چالش های داشتن و بزرگ کردن دوقلوها را با ما بیاموزید و نکاتی را در مورد رشد دو کودک در یک زمان به جای یک کودک به خاطر بسپارید.

نکاتی که والدین باید برای رشد دوقلوها بدانند

پدر و مادر شدن و استقبال از یک کودک، رویداد و تغییری بزرگ در زندگی است. خبر دو ضربان قلب در رحم به طور معمول ما را از هیجان، انتظار و نگرانی لبریز می کند. افکار زیادی ممکن است در هنگام داشتن دوقلو به ذهن ما هجوم آورد. آیا نوزادان ما سالم خواهند بود؟ چگونه می توانیم از دوقلوها مراقبت کنیم؟ چگونه دو نوزاد را به طور همزمان تغذیه کنیم؟ چگونه می توانیم در هنگام برخورد با دعواهای دوقلوهایمان عادل باشیم؟

والدین دوقلوها بودن، شادی ها و چالش های زیادی را به دنبال دارد. این بدان معنی است که وقتی در ابتدا انتظار یک فرزند را می کشیدید، حالا باید از دو عضو در خانواده جدیدتان استقبال کنید. این همچنین به معنای تحمل سختی تغذیه، آروغ زدن، خواباندن، پوشک کردن، بازی کردن، همراهی کردن، نگران شدن و البته عشق برای دو نوزاد است. والدین دوقلوها در سال های اولیه فوق العاده هستند و همچنین می توانند از نظر جسمی و عاطفی نیز فرسوده شوند. با این حال، آماده سازی والدین، آموزش و حمایت محبت آمیز خانواده و دوستان تان می تواند در درک چگونگی مراقبت از نوزادان دوقلو به شما کمک کند.

درباره داشتن فرزندان دوقلو چه باید بدانیم

این واقعیت که دوقلوها از زمان تولد با هم هستند، مزایای بسکمک را به همراه دارد. به عنوان مثال، دوقلوها اغلب یاد می گیرند با وجود سر و صدا و حرکت هم بخوابند و سریع درک می کنند که باید منتظر باشند تا احتیاجهایشان برآورده شود. دوقلوها ممکن است اضطراب جدایی کمتری را تجربه کنند زیرا آنها همیشه یک همراه ثابت دارند. همچنین در سال های اولیه نوزادی و اوایل کودکی، دوقلوها می توانند برای یادگیری از یکدیگر بهره مند شوند و بدین ترتیب زودتر در هر کاری راه بیفتند.

اگرچه هر یک از دوقلوها ممکن است تفاوت های زیادی با هم داشته باشند و والدین باید درک کنند که هر کودک یک فردیت مستقل دارد. دوقلوها دو موجود جدا هستند و باید از روز اول به آنها چنین نگاه شود. اگرچه پیوند عاطفی آنها با یکدیگر ارزشمند است اما هر کودک موجودی منحصر به فرد است که دارای یک محور طبیعی برای تحقق پتانسیل های فردی اش است. دوقلوها دارای خلق و خو، احتیاجها، خواسته ها و توانایی های مختلفی هستند و با همدیگر بحث و جدل می کنند، می جنگند، یکدیگر را در آغوش می گیرند و به هم عشق می ورزند. حتی ممکن است رقابت زیادی بین آنها وجود داشته باشد.

نکاتی درباره بزرگ کردن دوقلوها

  • از والدین دیگر کمک بخواهید. برای بزرگ کردن دوقلوها از خانواده، دوستان و همسایگان خود کمک بخواهید. غالباً مردم از دعوت به نوازش، غذا دادن یا بازی با بچه ها استقبال می کنند. دوستان و خانواده شما دعوت می شوند که در کنار نوزادان تان باشند بنابراین شما می توانید کمی چرت بزنید.
  • روتین ها و برنامه های روزانه داشته باشید. روتین و کارهای روزمره ثابت به فرزندان شما کمک می کند تا احساس امنیت کنند زیرا آنها می دانند چه اتفاقی خواهد افتاد و چه انتظاری در آینده باید داشته باشند. هرچه نوزادان دوقلو رشد می کنند، آنها نیز به دنبال یک عادت یا روتین خواهند بود.
  • با والدین دیگر دوقلوها ارتباط برقرار کنید. والدین دوقلوها می توانند با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود در مورد پرورش دوقلوهایشان، پشتیبانی بسیار خوبی از یکدیگر داشته باشند. بیشتر جوامع امروزی، کلوپ های مخصوص والدین دوقلوها دارند. با کمی تحقیق می توانید به کلوپ های محلی دسترسی پیدا کنید.
  • تغذیه همزمان نوزادان. شیر دادن به طور همزمان به نوزاد و دوقلوهای شما امکان پذیر است. نوزادان می توانند به طور همزمان با استفاده از بالش مخصوص تغذیه شوند. شیر دادن به دوقلوهایی که با شیر مادر تغذیه می شوند با بالش هایی که به طور خاص برای تغذیه نوزاد طراحی شده اند امکان پذیر است. آروغ دریافت دو نوزاد ممکن است چالش برانگیز باشد زیرا باید درست پس از تغذیه هر یک از نوزادان به طور طبیعی اتفاق بیفتد. این ممکن است زمان مناسبی برای درخواست کمک از دیگران باشد.
  • با هر یک از دوقلوها به عنوان یک فرد مستقل رفتار کنید. مستقل نگاه کردن به هر یک از نوزادان دوقلو، به هر کودک کمک می کند تا از شخصیت خود آگاهی یابد و هویت خود را تقویت کند. در پدر و مادر دوقلوها، ممکن است این تمایل وجود داشته باشد که همیشه به آنها به عنوان یک فرد واحد فکر کنند. به اختلافات فردی احترام بگذارید و انتظارات جداگانه ای راجع به توانایی ها و علایق هر کودک داشته باشید.
  • زمانی برای کیفیت فردی آنها اختصاص دهید. برنامه ریزی برای زمان با کیفیت به تنهایی برای هر کودک بسیار اهمیت دارد. برخی فعالیت های با کیفیت مانند صحبت کردن، به اشتراک گذاری کتاب، بازی کردن یا رفتن به بازار، توجه فردی که بچه ها به آن احتیاج دارند را فراهم می کند. هدف این است که به زندگی هر کودک تجربیاتی لذت بخش و مناسب برای آنها بدهیم. دوقلوها به خصوص در سال های اولیه تمایل زیادی به وقت گذرانی با یکدیگر دارند. با معین زمان جدا از هم به رشد هویت جداگانه شان کمک کنید.
  • احترام به بچه ها را درک کنید. از آنجا که هر کودک احتیاجهای مختلفی دارد، احترام در هنگام بزرگ کردن دوقلوها بسیار مهم است. والدین لازم نیست که همیشه به همان میزان وقت خود را با هر کودک بگذرانند، بلکه می توانند هدیه ای معادل آن را بخرند یا با بچه ها به طور یکسان رفتار کنند. احترام به شباهت ها و تفاوت های هر کودک باعث ایجاد یک احساس واقعی و سالم می شود.
  • هویت هر یک از دوقلوها را در نظر بگیرید. دارایی ها به بچه ها کمک می کند تا هویت خود را شکل دهند. لباس های جداگانه، اسباب بازی ها، کتاب ها، پتو و غیره می تواند جدایی و مالکیت آنها را تقویت کند. هر کودک به برخی از دارایی هایی که لازم نیست مشترک باشد احتیاج دارد. این امر می تواند با دادن یک کمد یا فضای مخصوص در قفسه یا کشو به هر کودک انجام شود. اگرچه فرزندان خردسال هنوز قادر به خواندن نیستند اما مفید است که دارایی های شخصی را با نام خود آنها برچسب گذاری کنید.
  • در مقایسه کردن محتاط باشید. پرورش فرزندان مانند یک سفر است نه یک مسابقه. والدین اغلب رشد فرزند خود را با سایر بچه ها در همان سن مقایسه می کنند و انجام این کار با داشتن دوقلوها بسیار وسوسه انگیز خواهد بود. با این وجود، بهتر است دوقلوها را با یکدیگر مقایسه نکنید. فرزندان خردسال کاملاً درک می کنند و آنچه را که می شنوند در درون شان تاثیر می گذارد. مقایسه ها می توانند به راحتی کودک را دلسرد کنند یا شرایطی را ایجاد کنند که احساس کند باهوش تر، توانمندتر، جذاب تر و دوست داشتنی تر است.

مهمتر از هر چیزی این است که از بزرگ کردن دوقلوهایتان لذت ببرید! خواندن کتاب و مقاله در مورد والدین دوقلوها و پیوستن به والدین دوقلوهای دیگر منابع بسکمک را فراهم می کند و کمک می کند تا چالش هایتان را در درک بهتر و کاهش نگرانی ها آسان تر کند. دوقلوها واقعاً نعمتی مضاعف هستند و با افزایش دانش و آگاهی می توانید ترس را کنار بگذارید و بیشتر از این نعمت لذت ببرید.

منبع:

brighthorizons

منبع: هفت گنج
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 932

به "نکاتی که والدین باید برای رشد دوقلوها بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که والدین باید برای رشد دوقلوها بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید