نت های مسی یک رویا در جشنواره مورد تایید اسکار

به گزارش آفتاب صبا، مستند نت های مسی یک رویا در جشنواره داک اج نیوزلند که یکی از جشنواره های ورودی اسکار در منطقه آسیا و اقیانوسیه است در بخش سینمای جهان، به رقابت می پردازد.

نت های مسی یک رویا در جشنواره مورد تایید اسکار

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم مستند نت های مسی یک رویا به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند در ادامه حضور خود در رویداد های بین المللی به جشنواره داک اج نیوزلند رفته که از تاریخ 12 ژوئن تا 5 جولای برابر با 23 خرداد تا 15 تیر به سبب شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزاری می شود.

این جشنواره در تمجید این فیلم آورده است: فیلمی قابل توجه، جسورانه و بسیار اصیل درباره قدرت بچه ها که در آن شخصیت اصلی پسربچه ای 10 ساله به نام ملّوک است که آرزوی او تبدیل شدن به خواننده است. ملوک و دوستانش سیم های مسی را از دیوار های ساختمان های خالی که با سوراخ گلوله ها ریخته شده و توسط موشک ها فروریخته اند، جدا می کنند. این بچه ها که امید دارند افرادی که از این خرابه ها فرار کرده اند بازگردند، برای جمع آوری مس ها از روی دیوار ها عذرخواهی می کنند.

در بین تمام ویرانی ها و زباله ها و عدم اطمینان در مورد آینده، ملوک معتقد است که باید هر کاری را که به ذهنش می رسد انجام دهد. او و خواهر 14 ساله اش برای تأمین بودجه کنسرت در استادیوم خراب، پول مسی را که می فروشند، پس انداز می کنند. اما در خیابان های متروک یرموک، مخاطب کنسرت آن ها چه کسانی خواهند بود؟

جشنواره بین المللی مستند داک اِج در نیوزیلند یکی از رویداد های سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار برای نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار است و برنده جایزه بهترین مستند بلند این رویداد سینمایی واجد شریط رقابت در شاخه بهترین مستند بلند اسکار 2021 خواهد بود.

نت های مسی یک رویا پیش از این نیز در جشنواره هایی نظیر لوکارنو، مونیخ، آسیا پاسیفیک، جایزه بزرگ هارل آمریکا، المپیای یونان و DMZ کره جنوبی، حضور داشته است.

پخش بین المللی این فیلم با ArtHouse Cinematheque در کانادا با مدیریت مرجان علیزاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 864

به "نت های مسی یک رویا در جشنواره مورد تایید اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نت های مسی یک رویا در جشنواره مورد تایید اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید