موزه ملی ایران استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه های خارجی دارد

به گزارش آفتاب صبا، رئیس موزه ملی ایران گفت: برگزاری نمایشگاه موزه لوور نشان داد که موزه ملی ایران تمام استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه هایی در این سطح دارد.

موزه ملی ایران استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه های خارجی دارد

جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران امروز سه شنبه 9 مرداد 97 در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نمایشگاه موزه لوور در تهران یکی از بزرگ ترین رویدادهای موزه ای در کشور بود که با پیروزیت برگزار گردید.

او با بیان اینکه این نمایشگاه مورد استقبال طیف های مختلف جامعه نهاده شد، توضیح داد: برگزاری نمایشگاه جانبی عکس های شادروان عباس کیارستمی، بسیاری از هنردوستان و هنرمندان را به سوی موزه ملی ایران کشاند، 248945 ایرانی، 2745 خارجی و در مجموع 251690 نفر از نمایشگاه موزه لوور بازدید کردند.

نوکنده برپایی نشست های تخصصی به صورت دو هفته یکبار که با حضور متخصصان موزه لوور همراه بود را از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه دانست و افزود: بسیاری از مقامات عالی رتبه کشور، سفرا، وزرا و نمایندگان مجلس از این نمایشگاه بازدید داشتند، نمایشگاه موزه لوور باعث شد تا توجه به موزه ملی و بازدید از موزه افزایش داشته باشد.

رئیس موزه ملی ایران اظهار کرد: هماهنگی بین سازمان میراث فرهنگی، شهرداری، صدا و سیما برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه موزه لوور بسیار شایان توجه بود، همچنین همکاری و مشارکت سفارت فرانسه در ایران و وزارت امور خارجه کشورمان در برپایی این رویداد فرهنگی بزرگ قابل تقدیر است.

نوکنده گفت: مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه موزه لوور درخواست تداوم این رویه و برگزاری نمایشگاه های بین المللی را داشتند و ما نیز کوشش خواهیم کرد تا روند برگزاری رویدادهایی از این دست ادامه داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه برپایی نمایشگاه موزه لوور نشان داد، موزه ملی ایران استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه هایی در این سطح را دارد، افزود: برگزاری سه نمایشگاه خارجی به ما این فرصت را می دهد تا برای ادامه این روند با کارنامه پیروز و قابل قبولی با سایر کشورها در خصوص برپایی نمایشگاه های مشترک به گفت وگو بنشینیم.

رئیس موزه ملی ایران افزود: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با فرهنگ های مختلف و آثار تمدنی مصر، بین النهرین، ترکیه و ... آشنا شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 65

به "موزه ملی ایران استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه های خارجی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی ایران استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه های خارجی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید