مهمانسراهای دولتی خراسان شمالی، حق پذیرش مسافر آزاد ندارند

به گزارش آفتاب صبا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به این که مهمانسراهای دولتی فقط مجاز به پذیرش کارکنان خود هستند، گفت: باید با نهاد و دستگاه هایی که به غیر کارکنان خود خدمات و اقامت می دهند، برخورد شود.

مهمانسراهای دولتی خراسان شمالی، حق پذیرش مسافر آزاد ندارند

رضا رجب زاده در جلسه ستاد خدمات سفر استان گفت: ارائه خدمات مهمانسراهای دولتی به غیر کارکنان خود، تخلف است و این مهمانسراها حق پذیرش مسافر را ندارند.

نهادها و دستگاه های دولتی نباید در رقابت با بخش خصوصی فعالیت کنند، چرا که در این صورت اقامتگاه های بوم گردی، هتل ها و سایر مهمانسراها که در این بخش سرمایه گذاری کرده اند، دچار مشکل خواهند شد.

معاون استاندار خراسان شاقتصادی با اشاره به برخورد با نهادهایی که کار غیرقانونی انجام می دهند، عنوان کرد: این کمترین کمکی است که می شود به بخش خصوصی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

بوم گردی، خراسان شاقتصادی را به لحاظ اشتغال روستایی متحول خواهد کرد چرا که یک ظرفیت بسیار خوب در استان ایجاد کرده که با استقبال خوبی هم روبرو شده است.

تسهیلات بسیار خوبی در حوزه گردشگری طی سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که بخش خصوصی و افراد علاقه مند باید از این فرصت استفاده کنند.

او بر لزوم ایجاد مجتمع های بین راهی در استان تأکید کرد و گفت: مراکز خدمات رفاهی در استان اندک است و ما به دنبال جانمایی احداث این مراکز هستیم و اگر بخش خصوصی پیشنهاداتی داشته باشد، تضمین خواهیم کرد که برای او صرفه اقتصادی داشته باشد.

معاون استاندار خراسان شاقتصادی گردشگری را یکی از پیشران های اقتصادی و مبانی تولید شغل در استان دانست و اضافه نمود: باید تلاش کنیم تا نقش اقتصاد گردشگری در درآمد ناخالص ملی را پررنگ تر کنیم.

او با تأکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت ها در راستای توسعه گردشگری، گفت: اگر می گوییم موضوع گردشگری مهم است باید تمام دستگاه ها دغدغه گردشگری را در ذهن خود داشته باشند.

رجب زاده با اشاره به مناسب دانستن فرصت برگزاری هفته فرهنگی خراسان شاقتصادی در مشهد مقدس در جهت معرفی استان، پیشنهاد نام گذاری روزهایی به نام شهرستان های استان را نیز داد و گفت: رویدادهای فرهنگی و تعریف جشنواره هایی متناسب با ظرفیت هر شهرستان، تاثیر مثبتی در جذب گردشگر خواهد داشت.

تشریح برنامه های ستاد خدمات سفر

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شاقتصادی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از موضوعات مرتبط با ستاد خدمات سفر استان، از دیگر برنامه های پیش رو گفت.

از 29 مردادماه جاری نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شاقتصادی در محل پارک ملی بش قارداش بجنورد شروع به کار خواهد کرد که اولین نمایشگاه گردشگری و موسیقی اقوام را نیز همزمان با آن خواهیم داشت.

یزدان پناه با اشاره به اینکه کلان نگری در موضوع گردشگری، سبب انتفاع تمام ارگان ها از جمله بخش خصوصی و دولتی خواهد شد، از رونق اقامتگاه های بوم گردی در استان خبر داد و اضافه نمود: افزایش گردشگران در روستاهای هدف گردشگری، اشتغال و نشاط اجتماعی را افزایش خواهد داد.

در این جلسه سایر اعضای ستاد خدمات سفر استان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 206

به "مهمانسراهای دولتی خراسان شمالی، حق پذیرش مسافر آزاد ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانسراهای دولتی خراسان شمالی، حق پذیرش مسافر آزاد ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید