مقایسه پروتون جن 2 با پژو 206 تیپ 5 و سیتروئن زانتیا

به گزارش آفتاب صبا، پروتون جن 2 خودرویی اسپرت و با ظاهری مجذوب کننده است. این خودرو ساخت کشور مالزی است. در این مقاله، ما قصد داریم به مقایسه پروتون جن 2 با پژو 206 تیپ 5 و سیتروئن زانتیا بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه پروتون جن 2 با پژو 206 تیپ 5 و سیتروئن زانتیا

مقدمه ای بر مقایسه پروتون جن 2

خودروهای بسیاری در ابتدای ورود به بازار امید به کسب پیروزیت دارد و با ورودشان به بازار، به نظر می رسد که در مقایسه با رقبایشان حرف های زیادی برای گفتن دارد و به زودی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص خواهد داد. یکی از همین خودروها پروتون جن 2 است که در زمان ورود به بازار ایران خودروی بسیاری مجذوب کنندهی به نظر می رسید، ولی در نهایت آن طور که انتظار می رفت نتوانست جایگاه واقعیش را پیدا کند. امروز این خودرو در بازار خودروهای کارنموده خرید و فروش می گردد.

اگر قصد خرید یکی از آنها را داشته باشید، بدون شک با خود فکر می کنید که چه گزینه های دیگری به غیراز این خودرو در دسترس خواهد بود و ارزش خرید کدام یک بیشتر است. بنابراین در این مطلب قصد داریم که پروتون جن 2 را با دو تا از نزدیک ترین رقبایش در بازار مقایسه کنیم.

مقایسه پروتون جن 2 با پژو 206 تیپ 5

بدون شک پژو 206 را باید یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار ایران دانست (در مطلب راهنمای خرید پژو 206 به طور مفصل درباره این خودرو صحبت نموده ایم). این هاچ بک فرانسوی که سالیان زیادی است در بازار ایران حضور دارد کمابیش محبوبیت خود را حفظ نموده است، اگرچه در حفظ کیفیتش چندان پیروز نبوده است.

پژو 206 تیپ 5 نخستین بار در سال 1382 پا به خیابان های ایران گذاشت و در حال حاضر نیز محبوب ترین مدل پژو 206 است. بدون شک علت اصلی پیروزیت این خودرو ظاهر آن است که موردپسند همه اقشار جامعه به خصوص جوانان نهاده شد.

پروتون جن 2 از نمای روبه رو

نکته اصلی در مورد ظاهر پژو 206 هماهنگی اجزای بدنه آن است که در کنار یکدیگر طرحی زیبا و چشم نواز را رقم زده است. اگرچه امروز ظاهر این خودرو به علت وفور آن در سراسر کشور تا حدودی تکراری شده است اما کماکان زیبا به نظر می رسد. اما در نقطه مقابل پروتون جن 2 واقع شده است که همچون پژو 206 از ظاهری مجذوب کننده و اسپرت بهره می برد. طراحی تمام قسمت ها از جلوپنجره مشبک گرفته تا طراحی خاص چراغ ها، فرم سپرها و حتی آینه های جانبی تعیین می نماید که جن 2 سعی دارد خود را به عنوان خودرویی اسپرت جلوه دهد. بنابراین باید گفت که هر دو خودرو در نمای ظاهری شرایط مناسبی دارد و انتخاب از میان آنها کاملاً سلیقه ای خواهد بود.

در نمای داخلی هر دو خودرو المان های اسپرت بودن به چشم می خورد، ولی در مجموع این پژو 206 است که از طراحی زیباتری در مقایسه پروتون جن 2 برخوردار است. اما از نظر فضای کابین جن 2 به علت ابعاد بزرگ تر، رجحان اندکی بر 206 دارد. از نظر امکانات نیز هر دو خودرو در یک سطح واقع شده است و امکانات بسیار معمولی در آن ها به چشم می خورد. قلب تپنده پژو 206 موتوری 4 سیلندر است که 1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 نیز شناخته می گردد. این پیشرانه می تواند 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند.

پروتون جن 2 از پیشرانه ای 1.6 لیتری 4 سیلندر برخوردار است که قدرت و گشتاوری برابر با پیشرانه 296 را ارائه می دهد. البته پژو 206 در مقایسه پروتون جن 2 اندکی چالاک تر است و علت آن نیز می تواند وزن کمترش باشد. پژو 206 برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از یک گیربکس 5 دنده دستی بهره می برد، در حالیکه جن 2 در دو نسخه 5 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک عرضه شده است. هر دو خودرو از نظر مصرف سوخت شرایط مناسبی دارد، هرچند پژو 206 در مجموع اندکی کم مصرف تر است.

نمای داخلی پروتون جن 2

در نهایت باید گفت از میان این دو خودرو پژو 206 به دلایلی مانند گستردگی خدمات پس ازفروش و بازار خرید و فروش بهتر، گزینه مناسب تری است. از طرفی پروتون جن 2 برای کسانی که از چهره تکراری 206 خسته شده اند می تواند گزینه مجذوب کننده تری باشد، هرچند نگهداری و تأمین قطعات آن به راحتی 206 نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش پژو 206 تیپ 5 به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه پروتون جن 2 با سیتروئن زانتیا

زانتیا یکی دیگر از خودروهای شناخته شده و محبوب در بازار ایران است که در رده قیمتی پروتون جن 2 واقع شده است. این خودرو که به وسیله شرکت سایپا در حدفاصل سال های 80 تا 89 در ایران فراوری شد، خیلی زود توانست به خودرویی محبوب در بازار ایران تبدیل گردد و یکی از دلایل اصلی آن موتور قدرتمندی بود که در شتاب و سرعت عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذاشت.

از نظر ظاهری نیز زانتیا خودرویی مجذوب کننده و اصطلاحاً جوان پسند بود. اگرچه طراحی کابین زانتیا چنگی به دل نمی زند و در مقایسه پروتون جن 2 بسیار قدیمی و کسل کننده به نظر می رسد و پروتون جن 2 حداقل در درون کابین شرایط بهتری دارد.

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هر دو خودرو شرایط تقریباً مشابهی دارد، هر چند زانتیا به بعضی آپشن های بیشتر و البته خاص مانند قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده های هموار و ناهموار و تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سرنشین مجهز است. هر دو خودرو به 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است و از سیستم های ترمز ABS و EBD بهره می برد.

نمای پشتی پروتون جن 2

زانتیا در بازارهای جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه شد که سایپا 2 پیشرانه 1.8 و 2 لیتری را برای ایران در نظر گرفت که هر دو با گیربکس 5 دنده دستی عرضه شد. پیشرانه 1.8 لیتری قابلیت فراوری حداکثر قدرت 110 اسب بخار و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد، در حالیکه پیشرانه 2 لیتری زانتیا می تواند 135 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند.

بنابراین زانتیا 1.8 لیتری رقابت تنگاتنگی با نسخه دستی جن 2 خواهد داشت و نسخه 2 لیتری آن نیز عملکرد به مراتب بهتری را از خود به نمایش خواهد گذاشت. اگرچه زانتیا در هر دو نسخه در مقایسه پروتون جن 2 خودروی پر مصرف تری است.

سیتروئن زانتیا هزینه تعمیر بیشتری دارد و باتوجه به پیچیدگی سیستم های درونی آن ممکن است مالک خود را به دردسر بیندازد و در در مقایسه پروتون جن 2 استهلاک بیشتری دارد. هر دو خودرو در بازار دست دوم محبوبیت چندان زیادی ندارد و بسیاری از افراد به سراغ خودروهای صفر یا خودروهای هم قیمت دیگر می فرایند.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش سیتروئن زانتیا به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه پروتون جن 2 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

قیمت خرید و فروش پروتون جن 2

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1902

به "مقایسه پروتون جن 2 با پژو 206 تیپ 5 و سیتروئن زانتیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پروتون جن 2 با پژو 206 تیپ 5 و سیتروئن زانتیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید