فروشگاه های جعلی در اینستاگرام چه نشانه هایی دارند؟

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - یکی از شگردهای مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه اندازی فروشگاه های جعلی است، در این اقدام مجرم با انجام تبلیغات سعی در جلب توجه شهروندان نموده و پس از دریافت وجه از کاربران دیگر جوابگوی آنان نخواهد بود.

فروشگاه های جعلی در اینستاگرام چه نشانه هایی دارند؟

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این فروشگاه های جعلی نشانه هایی دارند که با توجه به آنان می توانیم از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری جلوگیری کنیم.

1) از آنجاییکه در صورت کلاهبرداری و عدم پاسخگویی از سوی فروشنده، کاربران اینستاگرام می توانند اعتراض خود را به وسیله کامنت منتشر نمایند. از این رو در فروشگاه های جعلی معمولا این امکان بسته شده است و یا اینکه تنها تعدادی اکانت محدود و بصورت تکراری و مشکوک در تمامی پست ها اقدام به درج نظر مثبت نموده اند.

2) فالورهای چند ده هزار نفری به هیچ عنوان نشان دهنده اعتبار صفحه اینستاگرامی نبوده چراکه این فالورها نیز می توانند خریداری شده و اکانت های واقعی نباشند از این رو در صورتی که تعداد لایک و مشاهده پست های یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام با تعداد مخاطبان آن تناسب نداشت می توان به آن مشکوک شد.

3) فروشگاه های جعلی معمولا آدرس و تلفن ثابتی نداشته و امکان مراجعه حضوری ندارند.

4) یکی از ترفندهای فروشگاه های جعلی برای جلب توجه مخاطب درج قیمت های پایین تر از معمول است از این رو در صورت مشاهده اینگونه تبلیغات در اینستاگرام فورا اعتماد نکنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1430

به "فروشگاه های جعلی در اینستاگرام چه نشانه هایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه های جعلی در اینستاگرام چه نشانه هایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید