فرسودگی 80 درصد اتوبوس های شهری در ارومیه

به گزارش آفتاب صبا، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: 80 درصد اتوبوس های شهری فعال در ارومیه فرسوده هستند.

فرسودگی 80 درصد اتوبوس های شهری در ارومیه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی مژدهی فر، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در استان آذربایجان غربی در مورد فرسودگی اتوبوس ها گفت: اتوبوس هایی که در شهر ارومیه فعالیت دارند دارای میانگین عمر بالای 10 سال هستند و از حد استاندارد تعیین شده رد شده اند.

وی افزود: حدود 293دستگاه در بخش خصوصی و 49دستگاه در بخش ملکی در حال فعالیت هستند که 39دستگاه از این بخش که در اختیار نهادهای دولتی، ادارات و دانشگاه ها هستند دارای میانگین عمر 8 یا 9سال هستند و 10 عدد باقیمانده، در حال بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی و ظاهری هستند.

مژدهی فر در مورد آتش سوزی های اخیر اتوبوس ها در شهر ارومیه اظهار کرد: آتش سوزی ها مربوط به 2 دستگاه اتوبوس در اثر اتصالات سیم کشی رخ داده بود.

وی درباره دودزا بودن اتوبوس ها گفت: در سال 98حدود 60 دستگاه از لحاظ فنی و ظاهری ولی نه در حد صفر تا صد بازسازی شده اند اما خودروهای دیزلی که سوخت گازوئیلی دارند خواسته ناخواسته دودزا هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار داشت: اتوبوس ها برای ارزیابی زیست محیطی از لحاظ ایجاد آلاینده های جوی یا مسائل فنی در بازه زمانی 3تا 6ماه با همکاری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره محیط زیست و کارشناسان سازمان مدیریت و حمل و نقل بار مسافری شهرداری ارومیه بررسی می شوند و در صورت هر گونه مشکل به واحد حرکت برای بازسازی و نوسازی ارجاع داده می شوند.

مژدهی فر در رابطه با خریداری دستگاه های جدید نیز اظهار داشت: در سال گذشته با افزایش قیمت های سرسام آور اتوبوس ها، نبود نقدینگی کافی و همچنین اتمام قرارداد فی مابین با شرکت خودرو سازی به دلیل عدم پایبندی دو طرفه به تعهدات خریداری دستگاه ها منتفی شد ولی در بودجه سال 99 پیش بینی می شود که با فراهم شدن بستر لازم، برای خرید 10 دستگاه اتوبوس به ارزش 16.5 میلیارد تومان و نوسازی و بازسازی 10 دستگاه اتوبوس نیز به ارزش 5.7 میلیارد تومان اقدام شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 537

به "فرسودگی 80 درصد اتوبوس های شهری در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرسودگی 80 درصد اتوبوس های شهری در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید