عقاب ماهیگیر ارتش آمریکا به زمین افتاد، عکس

به گزارش آفتاب صبا، بل بوئینگ وی-22 آسپری که در جریان یک مانور مشترک در منطقه دورافتاده در شمال استرالیا سقوط کرد از پیشرفته ترین هواگردهای ارتش آمریکاست که قابلیت های هواپیما و هلی کوپتر را با هم دارد.

عقاب ماهیگیر ارتش آمریکا به زمین افتاد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، آسپری به معنای عقاب ماهی گیر هواگردی استثنایی است. آسپری مانند بالگرد به صورت عمودی از روی زمین بلند می گردد و سپس مانند هواپیما پرواز می نماید.

بر اساس خبر خبرگزاری فرانسه سقوط یک فروند از این هواگردها در جریان مانور مشترک آمریکا با استرالیا خبرساز شده است. همانطور که از نام هواگرد پیداست دو کمپانی مشهور بل و بویینگ در ساخت این پرنده نقش داشته اند.

بر اساس اخبار منتشر شده در زمان حادثه 20 نفر در این هواگرد بوده اند.

عقاب ماهی گیر، نخستین تیلت روتور نظامی جهان

وی-22 آسپری نخستین تیلت روتور نظامی جهان که طراحی آن از سال 1981 آغاز شد و در سال 2007 به ارتش آمریکا پیوست.

تیلت روتور هواگردی است که نیروی بَرا و پیشران آن به وسیله یک یا چند ملخ نصب شده بر روی یک بال ثابت تأمین می گردد. چنین هواگردهایی هم قابلیت برخاست و فرود عمودی بالگردها را دارند و هم سرعت و برد پروازی آنها در سطح هواپیماهای متعارف است.

ارتش آمریکا پس از شکست بزرگ در طبس به فکر ساخت چنین هواگردی افتاد. البته که پیش از آن نیز طرح هایی برای ساخت پرنده هایی از این دست وجود داشت که هیچ کدام به پایان نرسیده بود. این طرح ها در دهه 1950 میلادی به ساخت نمونه های آزمایشی همچون هیلر ایکس-18 انجامید.

در اواخر دهه 1980 آسپری نخستین بار به پرواز عایدی اما ساخت نخستین تیلت روتور تاریخ چنان پیچیده بود که عملیاتی شدن آن تا سال 2007 یعنی چیزی حدود دو دهه طول کشید.

ماموریت اصلی آسپری در میدان نبرد جابه جایی نیرو و امکانات است و به علت برخوردار بودن همزمان از قابلیت هلی کوپتر و هواپیما به خوبی می تواند از عهده این کار برآید.

این پرنده با برد عملیاتی 1600 کیلومتری و سرعت کروز حدود 450 کیلومتر در ساعت توانایی حمل 24 سرباز و 9 تن بار را دارد.

نیروی پیشران آسپری از دو موتور رولزرویس آلیسون T406/AE 1107C-Liberty که هر کدام بیش از 6 هزار اسب بخار قدرت دارند، تامین می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2081

به "عقاب ماهیگیر ارتش آمریکا به زمین افتاد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقاب ماهیگیر ارتش آمریکا به زمین افتاد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید