دور افتاده ترین جزیره های دنیا

به گزارش آفتاب صبا، جزیره های دوردست جهان

تصورتان از واژه جزیره چیست؟ حتما یک جای آرام و بی سر و صدا که می توانید در کنار ساحل لم دهید و در حالی که به آب های پهناور دریا خیره شده اید، روزتان را بگذرانید. اما جزیره ای که تا حنجره از گردشگر پر شده است! چطور می تواند چنین آرامشی را به شما بدهد؟ تمام جزیره هایی را که تا حالا می شناخته اید و هزاران بار نام آن ها را شنیده اید فراموش کنید، در این نوشتار خبرنگاران می خواهیم جزیره های دوردست جهان را به شما معرفی کنیم، جزیره هایی خارق العاده و غیر قابل تصور منهای جمعیت دیوانه وار گردشگر ها!

دور افتاده ترین جزیره های دنیا

جزیره فارو

اگر از جزایر استوایی معمولی خسته شده اید و دنبال یک جای خیلی خاص می شد باید مسیرتان را به سمت جزایر فارو برای تجربه فراموش نشدنی ترین روزهای زندگیتان کج کنید. این جزیره در شمال اروپا واقع شده است و از 18 جزیره کوچکتر تشکیل شده است و مملو از شهرهایی است که درست انگار از کارت پستال به بیرون آمده اند. خانه هایی کلبه مانند که در پشت آن ها صخره های محکم واقع شده است و در جلویشان آبی پهناور… واقعا بودن در چنین جایی رویایی است. شاید به خاطر این که فارو از جزیره های دور دست دنیا است تا این مقدار بکر مانده باشد.

جزیره هایمایی

هایمایی (Heimaey Island) جزیره ای کوچک در ایسلند که نام آن با پافین گره خورده است. پافین ها را که می شناسید همان پرنده های بامزه ای که مانند آن ها فقط در چند جای دنیا هست و جزیره هایمایی هم یکی از ان هاست. در واقع در این جزیره بزرگ ترین جمعیت پافین ها در دنیا زندگی می نماید. در فصل تابستان، تعداد پافین ها از تعداد انسان های این جزیره بیشتر می شود! چیزی حدود 1777 به 1!

جزیره ایستر

این جزیره در فاصله 2300 مایلی از ساحل کشور شیلی واقع شده است . احتمالا برترین جزیره شناخته شده ای است که به خاطر آثار باستانی و مجسمه های سنگی که در آن قرار دارند شناخته شده است. بیشتر از 900 مجسمه در جزیره ایستر زندگی می نمایند که گفته می شود تاریخ آن ها به قرن سیزدهم بر می شود. ظاهر تعداد این مجسمه ها در گذشته بیشتر بوده است با این حال امروزه تعداد آن ها به 900 تا رسیده است. جزیره ایستر هم یکی دیگر از جزیره های دوردست دنیا است که هنوز هم راز مجسمه های بی بدن آن مانند یک راز سر به مهر به جای مانده است.

از نظر جغرافیایی اگر بخواهیم به آن نگاه کنیم، این جزیره در اقیانوس آرام واقع شده است ولی با این حال بخشی از کشور شیلی محسوب می شود. طبق آن چه که دانشمندان و باستان شناسان تخمین زده اند، قدمت ایستر به سال های 700 تا 110 بعد از میلاد برمی شود. این جزیره در سال 1955 در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است و در گذشته در این جزیره جمعیتی حدود 1500 نفر وجود داشته است و امروزه حدود 600 نفر در آن زندگی می نمایند. آب و هوای این جزیره شرجی و نیمه گرمسیری است و بنابراین همواره آب و هوایی گرم دارد.

جزیره سنت هلنا

سنت هلنا جزیره ای بسیار کوچک در فاصله 2500 مایلی از شرق ریو دوژانیرو در برزیل است که به سختی 4500 نفر جمعیت دارد. در سال 2016، برای اولین بار فرودگاهی در سنت هلنا ساخته شد و باعث شد تا سفر به این جزیره رویایی راحت تر شود.

حالا ماجراجویانی که همواره آرزوی سفر به این جزیره رویایی را داشتند می توانند رویایشان را تحقق ببخشند.

جزیره اوکراکوکه

یکی دیگر از جزیره های دور دست دنیا جزیره ای به نام اوکراکوکه واقع در کارولینای شمالی است. اگر شما در پی یک جای خیلی دور دست هستید پس اوکراکوکه این بهشت کوچک همان جایی است که باید به آن بروید. اوکراکوکه جزیره ای است که فقط از طریق قایق و یا هواپیما قابل دسترس است جایی که در آن می توان گله اسب های پونی را دید که آزادانه از این سمت به آن سمت می فرایند. ضمناً این جزیره یکی از زیباترین سواحل و تمیزترین شن های دنیا را دارد.

جزیره Niue

کلمه Niue به معنای تماشا نارگیل است. این جزیره بیشتر به خاطر موقعیت های فوق العاده غواصی ای که برای ماجراجویان فراهم می نماید شناخته شده است. علاوه بر این صخره های بی نظیر مرجانی و وال های کوهان دار نایابی که در آب های این جزیره هستند را هم نباید جا انداخت. این وال های نایاب هرساله در ماه های جولای تا سپتامبر به این منطقه می آیند.

جزیره کوه یائو یای

کوه یائو یای را می توان تنها جزیره دست نخورده به جای مانده و یا یکی از جزیره های به جای مانده در دریای آندامان دانست که مقصدی فوق العاده با سواحل شنی سفید رنگ و جایی بی نظیر برای طبیعت گردی است. اگر چه این جزیره در کشور تایلند واقع شده است که یک مقصد توریستی بسیار مجذوب کننده است ولی با این حال به نسبت دیگر جزیره های تایلند مثل پوکت، دوردست تر است.

جزیره کریسمس

نام جالبی دارد، کریسمس. در واقع نام آن از روی اولین روزی که از طریق کاشفانش کشف شد گذاشته شده است و یک جزیره استوایی در میان جنگل های بارانی است که از مایل ها ساحل گسترده تشکیل شده است.

منبع: architecturaldigest.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1851

به "دور افتاده ترین جزیره های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور افتاده ترین جزیره های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید