عفونت در جراحی های لاپاراسکوپی با فراوری محصول تروکار کاهش یافت

به گزارش آفتاب صبا، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی محصول یکبار مصرف تروکار لاپاراسکوپی را در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش می گذارد.

عفونت در جراحی های لاپاراسکوپی با فراوری محصول تروکار کاهش یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رسول ترکش اصفهانی مدیر عامل شرکت ارکان مهندسی بازار آراد گفت: محصول یکبار مصرف تروکار لاپاراسکوپی ضمن کاهش ابتلای بیمار به عفونت، احتیاج بیمارستان ها به قطعات لازم در این نوع جراحی را نیز رفع می نماید.

پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی، ساخت، فراوری انبوه و اخذ مجوز برای محصول تروکار جراحی لاپاراسکوپی (Laparoscopic surgery) در جراحی های بسته در کشور اطلاع داد و اظهار کرد: این جراحی جز سبک های جراحی نوین در جهان محسوب می گردد که عوارض کمتری برای بیماره به همراه دارد؛ اما قطعات لازم برای این جراحی گران است چرا که بیشتر آن ها در کشور فراوری نمی شوند.

وی درباره کاربرد محصول تروکار بیان نمود: در جراحی های لاپاراسکوپی قطعاتی وجود دارد که پزشک با یاری و وارد کردن آن ها به بدن بیمار، می تواند عمل را انجام دهند. به این معنا که به وسیله این قطعات تیغ جراحی یا دوربین را وارد بدن بیمار می نمایند.

ترکش اصفهانی با بیان اینکه محصول تروکار لاپاراسکوپی یکبار مصرف است، گفت: این محصول مشابه داخلی ندارد تا کنون از کشور های دیگر وارد کشور میشد. البته اگر سرمایه گذاری مناسسب صورت گیرد و ظرفیت افزایش فراوری فراهم گردد، می توان احتیاج تمامی بیمارستان های کشور را بر طرف کرد. در حال حاضر یک خط فراوری در کارخانه فعال است و تنها بخشی از تقاضا های بیمارستان ها تامین می گردد.

مدیر عامل شرکت ارکان مهندسی بازار آراد با اشاره به تحریم های کشور یادآور شد: حوزه پزشکی، تجهیزات پزشکی و دارویی نیز در اثر این تحریم ها دچار مشکلاتی برای واردات بعضی از قطعات شده است. به عنوان مثال چند سالی است که بیمارستان ها نمی توانند قطعات یکبار مصرف لازم برای انجام جراحی های لاپاراسکوپی را وارت نمایند. در نتیجه مسئولان بیمارستان ها و پزشکان مجبور هستند که از این قطعات بیشتر از یک بار استفاده نمایند. در نتیجه امکان دارد ابتلای بیمار به عفونت بیشتر گردد.

وی با بیان اینکه جراحی لاپاراسکوپی روشی است که برای آنالیز اندام های داخلی و جراحی به وسیله پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این روش درمانی به پزشک اجازه می دهد تا بدون باز کردن شکم، اندام های داخلی بیمار را دیده و جراحی را انجام دهند؛ بنابراین با افزایش روز افزون استقبال بیماران و پزشکان از این نوع جراحی، باید لوازم و تجهیزات مورد احتیاج آن نیز در داخل کشور تامین گردد تا تحریم ها یا هزینه های گزاف بیمارستان ها را دچار چالش نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1879

به "عفونت در جراحی های لاپاراسکوپی با فراوری محصول تروکار کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفونت در جراحی های لاپاراسکوپی با فراوری محصول تروکار کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید