سقف کاذب پی وی سی

به گزارش آفتاب صبا، امروزه پی وی سی یک از مشتقات پرکاربرد در بازسازی ساختمان می باشد و کاربردهای زیادی در سقف، دیوار و کف دارد. در ادامه به آنالیز سقف کاذب پی وی سی خواهیم پرداخت.

سقف کاذب پی وی سی

جهت دریافت خدمات اجرای جزئیات اجرایی بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

پی وی سی

در صنعت شیمی پی وی سی یک ماده پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید یا پلی وینیل کلرید است، که در سال 1835 به طور تصادفی توسط یک فیزیکدان فرانسوی ، ویکتور رگنو کشف شد. در بخش صنعت پی وی سی به 4دسته تقسیم می شود:

  • پی وی سی سفت و سخت که عمدتا در ساخت و ساز برای ساخت لوله ها یا پنجره ها استفاده می شود.
  • PVC بسط یافته که معمولا با عنوان Forex شناخته می شود، این pvc عمدتا برای ساخت علائم استفاده می شود.
  • PVC با انعطاف پذیری بالا که برای ساخت بعضی از پوشش های کف استفاده می شود.
  • فیلم های پی وی سی مانند فیلم کششی یا فیلم های چسبنده که در مارک تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه PVC یکی از پلاستیک های بسیار پرکاربرد است، اما نظرات در خصوص اثرات آن بر سلامت انسان و محیط زیست متفاوت است. از پی وی سی حتی در بخش بهداشت هم مانند: دستکش های جراحی ، کیسه های خونی ، لوله های انعطاف پذیر برای انتقال خون یا بسته بندی بطری های آب و… استفاده می شود.

سقف کاذب

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی در واقع سقف ثانویه ای است که به سقف اصلی نصب می شود. معمولا برای پوشش تزئینی یا پوشاندن عیوب سقف مانند عدم تقارن از سقف کاذب پی وی سی استفاده می شود. میزان مشتقات پی وی سی است که کیفیت سقف های کاذب را مشخص می نماید. از همین رو است که وزن آن بسیار مهم است. در ادامه مزایا سقف کاذب پی وی سی را بر خواهیم شمرد.

عایق بندی

قبلا گفتیم که این نوع سقف ها، جزو سقف هی اصلی نمی باشند و در واقع سقف دوم حساب می شوند. همین اتفاق سبب می شود که سقف کاذب پی وی سی عایق مناسبی برای صدا و حرارت شود زیرا که به لایه های سقف افزون می شود.

ضد آب و رطوبت

پوشش پی وی سی مقاومت بالایی نسبت به آب و رطوبت دارند. که به موجب آن می توان در سرویس بهداشتی یا حمام و آشپزخانه نیز استفاده نمود. پوشش پی وی سی همچنین مقاومت بالایی نسبت به گاز کلر دارد که سبب می شود از آن حتی در استخر ها نیز استفاده کرد. در کلام آخر اینکه محدودیتی برای نصب سقف کاذب پی وی سی وجود ندارد.

پوششی برای عیوب

سقف های کاذب پی وی سی این توانایی را دارند که انواع عیوب سقف نظیر ناهمواری یا عدم تقارن هم چنین سیم ها و لوله کشی ها را پنهان کند. از این طریق می توان دسترسی راحت تری به کابل ها نیز داشت.

انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری بالا این پوشش ها می تواند سبب بشود که بتوان انواع طرح ها را برای سقف ها اجرا کرد. این نوع سقف کاذب ها نصب سریع و آسانی نیز دارند. ویژگی انعطاف پذیری بالا سبب شده تا طراحان بتوانند انواع طرح روی کاغذ خود را بر روی سقف به طور واقعی اجرا نمایند و ایده های خود را تحقق ببخشند.

تغییر دکوراسیون

علاوه بر مزایای ذکر شده عمده رسالت سقف کاذب تغییر دکوراسیون و عوض کردن فضای داخلی می باشد. اخیرا در بیشتر برنامه طراحان استفاده از سقف کاذب مرسوم شده است. هم چنین می توان با اضافه کردن انواع نور پردازی زیر سقف کاذب پی وی سی زیبایی متفاوتی به فضای ساختمان بخشید.

تغییر دکوراسیون

معایب پی وی سی

از معایب پی وی سی می توان به تجزیه ناپزیر بودن آن اشاره نمود که خود نمره منفی برای محیط زیست دارد. همچنین گفته شده که مواد پی وی سی برای سلامتی انسان مضر است زیرا که از خود گازهای سمی منتشر می نماید.

نصب سقف کاذب پی وی سی

ابتدا سقف و محل مورد نظر به وسیله ابزار اندازه گیری با فاصله یک متر، یک متر علامت گذاری می شود. سپس سازه هایی (کناف ها) برای نگهداری سقف کاذب پی وی سی به دیوار توسط پیچ و مهره به سقف متصل می شود. در مرحله بعدی پوشش های پی وی سی به وسیله سازه ها در جای خود قرار میگیرد و در نهایت این پوشش ها رنگ می شود.

منبع: رویا مال
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 716

به "سقف کاذب پی وی سی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف کاذب پی وی سی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید