رونق و توسعه گردشگری قنات در اردکان

به گزارش آفتاب صبا، یکی از اولویت های شهر اردکان توسعه و رونق جهانگردی در قنات های منطقه برای جذب جهانگرد است.

رونق و توسعه گردشگری قنات در اردکان

حمید مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان از در دستور کار نهاده شدن فاز دوم طرح گردشگری قنات اردکان با اشاره به استقبال مطلوب گردشگران از راستا گردشگری قنات این شهر، اطلاع داد.

فاز اول طرح راستا گردشگری قنات اردکان از مهرماه پارسال آغاز و در بهمن ماه همان سال مورد بهره برداری نهاده شد. حمید مشتاقیان با اشاره به ادامه فرایند ایجاد راستا گردشگری قنات اردکان، در این باره توضیح داد که اکنون برای امسال فاز دوم آن در دستور کار است.

وی در ادامه اعلام کرد:

از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در این مرحله از طرح اقداماتی مانند لایروبی قنات، مسدود کردن و اصلاح راستاهای فاضلاب خانگی منتهی به قنات، استحکام بخشی و ساماندهی پایاب های موجود در راستا، انجام خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان تاکید نمود که از مهم ترین اهداف ایجاد این راستا گردشگری، توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کنار ایجاد اشتغال پایدار است.

مشتاقیان این طرح را فرصتی برای درآمدزایی و سرمایه گذاری تازه در مجاورت راستا مذکور دانست و اعلام کرد:

این نوع گردشگری محیطی مناسب با امور تحقیقاتی و علمی و پژوهشی دانشجویان است و علاوه بر این گردشگران در جریان بازدید از این راستا گردشگری با علوم گذشتگان در خصوص انتقال آب به وسیله قنات و تاسیسات جانبی آن هم چون پاکنه، پایاب و آسیاب آبی آشنا می شوند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1758

به "رونق و توسعه گردشگری قنات در اردکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق و توسعه گردشگری قنات در اردکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید