رقابت خودمانی در شب های نمایشی سیما، سریال هایی که خوبند!

به گزارش آفتاب صبا، می توان به کنداکتور نمایشی فعلی تلویزیون امیدوار بود؛ از این بابت که می توانند با پخش سریال های تازه، قصه های متفاوت و البته ترکیبی از داستان های موردعلاقه مخاطب، خبرنگارانن را گرداگرد سیما جمع کنند.

رقابت خودمانی در شب های نمایشی سیما، سریال هایی که خوبند!

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، پس از مدت ها دوری از فضای کنداکتور مناسبتی سیما، بالاخره این شب ها بسته ای از سریال های نمایشی روی آنتن رفته یا می فرایند که به نظر می توانند رقابتی میان خودشان در جذب مخاطب ایجاد کنند.

سریال های ایرانی عمدتا مخاطبان همیشگی خود را دارند حتی اگر کیفیت نسبتاً پایینی داشته باشند اما به هرحال می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و جانی مناسب به آنتن تلویزیون بدهند. این ماجرا حول قصه های ملودرام رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد چرا که مخاطب ایرانی درگیری بیشتری با این داستان ها پیدا می کند.

هم اکنون شبکه های اصلی سیما شکل و شمایلی اینگونه به خود گرفته اند و لااقل دو شبکه سه و دو حتی در جذب مخاطب سعی دارند باهم ایجاد رقابت داشته باشند.

زمین گرم اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله با قصه ای از جنس فیلمنامه های همیشگی او که بر مدار خانواده و کارکترهایش می گذرد، ریخت به روز و قصه واری دارد که به دلیل کنش و واکنش های شخصیت های متعدد و البته لوکیشن های خاصی که برایش کارش در نظر گرفته است، قوت قابلی از خود نشان داده است.

شاید این سریال قصه عجیب و غریبی نداشته باشد اما با طراحی درست، گره های داستانی را یکی یکی پیش روی مخاطب می گذارد و برای هر قسمتش جذابیت هایی برای بیننده اش خواهد داشت. خصوصا اینکه مجموعه ای با داستانی حوصله بر نیست و به روال فیلمنامه های قبلی او موافقان و مخالفانی هم دارد و این را می توان در نقدهایی به دیالوگ ها و چینش های کلامی قصه دید.

شبکه دو سیما از خوش اقبالی، سریال بوم و بانوی سعید سلطانی را در دست پخش گذاشته که مخاطب سیما عمدتا آثارش را با وجود انتقادهای کیفی در ساخت و فیلمنامه هایشان اما بازهم دوست دارد. این وجه تمایز تولیدات این فیلمساز است که عمدتا خوش اقبالی مخاطبان را به خودش دیده است.

بوم و بانو مجموعه بامفهومی است ولو اینکه در گفتن مباحث بومی و تم مذهبی دچار لکنت زبان شود. فیلمنامه عجیب و غربی را هم به خدمت نگرفته اما صرفا بخاطر درام و رگه های احتمالا عاشقانه اش بتواند جای پای خود را بیشتر باز کند و همچنان مخاطب را گرداگردش ببینید.

در ادامه پخش سریال های تکراری و البته روال تکراری و عاجزانه شبکه ها دیوار به شبکه یک رسیده که البته در زمان خود محصولی پرمخاطب محسوب می شد و پس از سرزده قرار است اواقات شبانه این شبکه را پر کند.

خبر می رسد که این شبکه اما برای روزهای آینده دست روی ایل داگذاشته که احتمالا کاری محتوامحور و پرکنشی باشد. سریالی دفاع مقدسی با بازیگران متعدد آن هم در لوکیشن های خاص غیرشهری به ظاهر قدم خوبی را برای دیده شدن برداشته و باید دید این اتفاق در ساخت و قصه اش نیز افتاده یا خیر؟

به هر ترتیب می توان به کنداکتور نمایشی فعلی تلویزیون امیدوار بود؛ از این بابت که می توانند با پخش سریال های تازه، قصه های متفاوت و البته ترکیبی از داستان های موردعلاقه مخاطب، خبرنگارانن را گرداگرد سیما جمع کنند.

انتهای پیام /4143/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1021

به "رقابت خودمانی در شب های نمایشی سیما، سریال هایی که خوبند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت خودمانی در شب های نمایشی سیما، سریال هایی که خوبند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید