رحیمی: اختصاص 175 میلیارد تومان برای به سازی خوابگاه ها

به گزارش آفتاب صبا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: 175 میلیارد تومان در امسال برای بازسازی خوابگاه ها اختصاص داده شده است.

رحیمی: اختصاص 175 میلیارد تومان برای به سازی خوابگاه ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت امروز در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از رسالت های اصلی وزارت بهداشت تربیت دانشجویان در کشور است. دانشجویان پویا و نقشی جریان ساز در جامعه محسوب می شوند.

وی ادامه داد: صندوق رفاه برای حمایت از دانشجویان کم بضاعت است. خوابگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی یک دانشگاه محسوب می گردد. وجود یک خوابگاه مطمئن می تواند باعث آرامش بیشتر خانواده های دانشجویان گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: ما پنج الگوی پرداخت وام مانند وام شهربه، مسکن و وام رزیدنت داریم و در سال گذشته به میزان پنجاه درصد به وام های پرداختی افزایش داشته است.

رحیمی اعلام کرد: برای هر ترم تحصیلی بین دو تا چهار میلیون تومان از تسهیلات ما استفاده نمایند و وام ودیعه مسکن حداقل پنجاه میلیون تومان به دانشجویان تسهیلات پرداخت می گردد و حدود بین پنج تا20میلیون تومان وام یاری هزینه تحصیلی به افراد تحت نهاد های حمایتی پرداخت می گردد. به ازای هر ازدواج دانشجویی وام ده میلیون تومان و به ازای هر فرزند نیز سه میلیون تسهیلات پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: ما 1100واحد خوابگاه متاهلی در سراسر کشور داریم که این آمار کافی نیست. وام دانشجویان دستیاری و رزیدنت ها وام 15 میلیون است که در سال گذشته به ده هزار نفر پرداخت شده است و این تسهیلات برای سال جاری به 20 هزار نفر داده می گردد. سال جاری ردیف بودجه وام ودیعه مسکن افزایش داده شده است و ابن تسهیلات به دانشجویان رزیدنتی بدون محدودیتی داده می گردد.

رحیمی اعلام کرد:نبود بیمه سلامت و سنواتی از جمله مسائل دانشجویان رزیدنت و دستیاری بود و امروزه این مسایل رفع شده است؛ و بیمه پایه سلامت در خدمت دانشجویان است. سال جاری بسته بیمه تکمیلی خدمات بستری و دندان پزشکی برای دانشجویان پیش بینی نموده و بخشنامه آن ابلاغ می گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکید نمود: سامانه صندوق رفاه آماده ثبت نام از دانشجویان دستیاری برای بیمه تامین اجتماعی است. پرداخت وام ها به صورت غیر حضوری است. تمام کوشش ما این است که فرایند کار ها به سادگی انجام گردد. تمام دانشجویانی که تخت پوشش نهاد های حمایتی هستند به صورت کامل تسهیلات به آن ها پرداخت می گردد.

رحیمی اعلام کرد: خوابگاه های دانشجویی سامان بخشیده می گردد و با حمایت مجلس ردیف های به سازی خوابگاه ها معین شده و 175 میلیارد تومان برای به سازی خوابگاه های دانشجویی اختصاص داده شده است و 35 پروژه خوابگاه های در حال ساخت به بانک ها معرفی شده اند؛ و بیش از پنج هزار ظرفیت خوابگاه در کشور اضافه می گردد و امروزه 522 خوابگاه در کشور داریم که 53 درصد از خوابگاه ها دخترانه، 42 درصد پسرانه و پنج درصد خوابگاه متاهلین است.

وی یادآورشد: امروزه چهار خوابگاه در حال ساخت با مشارکت خیرین در سطح کشور داریم؛ و سرانه خوابگاه ها به حدود 15 متر رسیده است. بنیاد برکت و 15 خرداد در نهضت خوابگاه سازی مشارکت داشته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1433

به "رحیمی: اختصاص 175 میلیارد تومان برای به سازی خوابگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی: اختصاص 175 میلیارد تومان برای به سازی خوابگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید