دانستنی هایی شگفت انگیز از عکاسی زیر آب

به گزارش آفتاب صبا، عکاسی زیر آب به شدت به ابزار و تجهیزات وابسته است و دانستن فنون و تکنیک برای این نوع از عکاسی لازم و کافی نیست.

دانستنی هایی شگفت انگیز از عکاسی زیر آب

به گزارش خبرنگار ، عکاسی زیرآب از آن دسته عکاسی هایی محسوب می گردد که تجهیزات فراوانی را لازم دارد و گفته می گردد برای ثبت تصاویر فوق العاده از دنیای زیر آب دانستن فنون و تکنیک کافی نیست و باید بسیار حرفه ای عمل کنید، که از این رو امروز خبرنگاران قصد دارد تا به تشریح دانستنی هایی شگفت انگیز از عکاسی زیر آب بپردازد. عکاسی زیر آب در سال های اخیر همراه با تجهیزاتش پیشرفت چشمگیری را شاهد بوده است و باید بدانید که؛ کنترل حرکت در عکاسی زیر آب بسیارمهم است زیرا سوژه ها ممکن است روی سطح زمین حرکت کنند، اما در زیر آب همه چیز در حال جنبش است و سوژه، زمینه و حتی خود شما که با هر جریان آبی تغییر جا می دهید.

انعکاس نور عامل دیگری است که تاثیر زیادی بر عکاسی زیر آب می گذارد، بدین معنا که هر چقدر عمیق تر در عمق آب فرو روید به نور کمتری دسترسی خواهید داشت و رنگ قرمز در عکس ها برجسته تر می گردد. سوژه ها در زیر آب بسیار کوچک تر از سطح زمین توسط دوربین ثبت می شوند و عکاسان آماتور همیشه از دیدن عکس ماهی بزرگی که در زیر آب تصویر برداری کرده اند متعجب می شوند. به طور کلی می توان گفت؛ عکاسی زیر آب به شدت به ابزار و تجهیزات وابسته است و باید به خاطر داشته باشید برای تهیه یک عکس خوب در زیر آب، دانستن فنون و تکنیک کافی نیست.

از جمله تجهزاتی که برای عکاسان حرفه ای و آماتور فراهم شده است، استفاده از یک پوشش پلاستکی برای دوربین است و با وجود این محفظه، عکاسان امکان آن را پیدا کردند تا دوربین های خود را زیر آب ببرند. البته تمام تجهیزات عکاسی زیر آب بسته به کیفیت با قیمت های مختلف عرضه می شوند.

نکاتی حرفه ای برای عکاسی زیر آب

1- موبایل ضد آب یا پوشش ضد آب

شاید استفاده از پوشش ضد آب یا موبایلی با قابلیت ضد آب به قدری بدیهی باشد که قابلیت ذکر کردن نداشته باشد، اما لازم است پیش از هر چیز مطمئن شویم که همه از این بابت اطلاع دارند و می توانند عکس های زیر آبی منحصر به خود را ثبت کنند.این نکته را در نظر بگیرید که؛ پیش از اقدام به عکاسی از زیر آب لازم است یکی از دو راه را در پیش بگیرید: یا موبایل شما ضد آب باشد که این ویژگی از آن جا که جدید است، حتما به هنگام خرید به شما گفته شده ..، اما اگر موبایل شما فاقد این ویژگی جالب توجه است، چیزی را از دست نداده اید. لازم نیست چند میلیون تومان خرج کنید و گوشی جدیدی تهیه کنید، تنها کافیست تا پوششی ضدآب برای موبایل خود بخرید.

این پوشش های ضدآب به راحتی برای موبایل های آیفون و سامسونگ گیر می آیند، ولی برای دیگر گوشی ها به کمی جست و جو نیاز دارند. همچنین لازم به ذکر است که در وقت خرید، از کیفیت پوشش ضدآب گوشی مطمئن شوید تا در آینده دچار دردسر نشوید. برخی از گوشی ها تنها در برابر قطرات آبی و بارش باران محافظت شده هستند و نسبت به فرو رفتن آب، طراحی نشده اند؛ بنابراین لازم است قبل از آن که از موبایل خود برای عکاسی زیر آبی استفاده می کنید، از ضد آب بودن آن اطمینان یابید.

2- کار کردن با دوربین در زیر آب را یاد بگیرید

یکی از دشواری ها به هنگام ثبت عکس های زیر آبی آن است که اغلب اوقات شما دیدی از سوژه در حال عکاسی خود ندارید و نمیتوانید صفحه نمایش موبایل را به خوبی ببینید و همچنین از دکمه شاتر لمسی موبایل خود هم نمی توانید استفاده کنید.

3- از خیس شدن فرار نکنید

گرچه برای دریافت عکس های بی نظیر زیر آبی نیازی به شنا کردن ندارید، اما اصلا بعید نیست که خیس شوید. همین طور به خاطر داشته باشید که برای دریافت عکس های متفاوت، باید شرایط متفاوتی را نیز تجربه کنید. این موضوع کاملا به عهده شماست که در چه شرایطی عکاسی کنید، همان راهی را انتخاب کنید که بیشتر از آن لذت می برید.

4- اهمیت نور در همه جا

از آن جا که نور در دریافت عکس و مقوله عکاسی اهمیت بسیاری دارد، همه عکاسان به وجود نور علاقه بسیار دارند، چرا که وقتی نوری نباشد، عکسی هم نیست. در زیر آب، شرایط نور کمی نامعمول است و این کاملا به چیز هایی که در اطراف و بالا و پایین آب قرار دارند، بر می گردد. گرچه تغییر زاویه نور در زیر آب اهمیت کم تری به نسبت زاویه نور بر روی زمین دارد، اما دانستن تفاوت آن برای عکس های شما می تواند یک ویژگی مثبت باشد. بطور مثال، ظهر درست زمانیست که می توانید در زوایای مختلف، عکاسی کنید و عکس های شما از نور خوبی بهره مند خواهند شد. در حالی که عکاسی در اول صبح و یا بعدازظهر، نور محدوده مشخصی دارد و نور آن همانند یک نورافکن می ماند.

در این وقت فرصت مناسبی است که عکس هایی رویایی به ثبت برسانید. توصیه می گردد عکاسی در مواقع مختلف روز را امتحان کنید تا ببینید بهترین زمان عکاسی برای شما کدام است.

5- از عکاسی زیاد نترسید!

از آن جا که بیش تر اوقات دیدی نسبت به چیزی که از آن عکاسی می کنید ندارید، بهترین حقه شما این است که در لحظه مورد نظر به یک عکس قناعت نکنید و چندین عکس بگیرید. گاهی مجبورید حدود 20 عکس بگیرید و در آن میان تنها یک عکس خوب و قابل توجه از آب در آمده باشد.

6- پیش بینی لحظات را فرا بگیرید

سعی کنید حرکت بعدی سوژه را پیش بینی کنید و ببینید که دوست دارید تا از سوژه در چه حالتی عکاسی کنید؟! در این حالت شانس بیش تری برای دریافت عکس مورد نظرتان خواهید داشت. برای این کار دوربین را در عمق مورد نظر قرار دهید، اما توجه کنید که ترکیب بندی را نباید از قلم بیاندزید.

7- عکس ها را ویرایش کنید

آب اغلب اوقات رنگ آبی چشمنوازی دارد، گرچه موقع تصحیح رنگ های عکس، تن رنگی بدن انسان کمی مخدوش می گردد و به سادگی قابل بازگشت نیست. این که عکس خود را چگونه ویرایش کنید و برای ویرایش از چه نرم افزار و یا فیلتر ها تصحیح رنگ و نوری استفاده کنید کاملا به شما بر می گردد. توصیه می گردد برای ادیت و ویرایش عکس ها از نرم افزار وی اسکو کم (VSCO) استفاده کنید تا دستتان برای تغییر تن های رنگی عکس باز باشد.

8- اتفاقات شادی بخش را در آغوش بکشید

استفاده از موبایل به عنوان دوربینی برای عکاسی زیر آبی، خود به اندازه کافی چالش برانگیز و مشکل هست. نه تنها تسلطی به سوژه ها به هنگام عکاسی ندارید، بلکه ممکن است یک قطره آب و کمی بدشانسی تمام عکس های مجموعه را شما خراب کند. گاهی به هنگام بیرون آوردن موبایل از آب، یک قطره روی لنز موبایل باقی می ماند. در حالی که زدودنش تنها با کمی لرزش و تکان دادن موبایل به راحتی صورت می گیرد، گاهی این قطره تا زمان مرور عکس ها بر روی لنز باقی می ماند و شما عکس هایی مات و محو خواهید دید. گرچه این دقیقا چیزی نیست که شما می خواستید، اما می توان از دل آن عکس ها، اتفاقات بانمکی را بیرون کشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 379

به "دانستنی هایی شگفت انگیز از عکاسی زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی هایی شگفت انگیز از عکاسی زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید