خبرنگاران 70 میلیارد تومان برای راه اندازی تخت های آی سی یو در کرمانشاه هزینه شد

به گزارش آفتاب صبا، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 70 میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز برای راه اندازی 85 تخت آی سی یو جدید در مراکز درمانی استان هزینه شده است.

خبرنگاران 70 میلیارد تومان برای راه اندازی تخت های آی سی یو در کرمانشاه هزینه شد

به گزارش خبرنگاران؛ دکتر تورج شیرزادیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر این تخت ها در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و فارابی شهر کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت 17 دستگاه اکسیژن ساز مرکزی و یک مخزن اکسیژن مایع 20 تنی با بیش از هزار عدد کپسول اکسیژن به ارزش 37 میلیارد تومان برای مراکز درمانی استان تامین شده است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین سه دستگاه اکسیژن ساز دیگر به ارزش 6 میلیارد تومان با کمک وزارت نفت خریداری شده و در پیک قبلی کرونا که تعداد بیماران بستری به هزار و 200 نفر رسید مشکل حادی در زمینه تامین اکسیژن نداشتیم.

وی شرح داد: با توجه به ضرورت بی خطرسازی زباله های عفونی کرونا در این رابطه تا به امروز هشت دستگاه بی خطرساز پسماند تامین شده و قرار داد خرید پنج دستگاه دیگر نیز به ارزش 6 میلیارد تومان بسته شده است.

شیرزادیان افزود: با توجه به اینکه لازمه تشخیص کرونا استفاده از دستگاه سی تی اسکن است به همین منظور به تازگی پنج دستگاه به ارزش 20 میلیارد تومان خریداری شده و تعداد دستگاه های سی تی اسکن مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به 16 دستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 10 میلیارد تومان برای تجهیزات سرمایشی بیمارستان ها و 35 میلیارد تومان برای تجهیزات مصرفی از جمله 10 میلیون عدد ماسک سه لایه، 200 هزار عدد شیلد، 600 هزار گان و لباس حفاظتی، 23 میلیون جفت دستکش معاینه و 250 هزار سواپ نمونه گیری و کیت تشخیصی هزینه شده است.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و 500 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین قرمز در شهرهای جوانرود و روانسر نارنجی و در ثلاث باباجانی زرد است.

به گفته رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در 24 ساعت گذشته 6 نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به این ویروس از ابتدای اپیدمی تا به امروز در استان به یک هزار و 555 نفر رسیده است.

مهدی محمدی افزود: اکنون 682 بیمار مربوط کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران 70 میلیارد تومان برای راه اندازی تخت های آی سی یو در کرمانشاه هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 70 میلیارد تومان برای راه اندازی تخت های آی سی یو در کرمانشاه هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید