خبرنگاران مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی لازم الاجرا است

به گزارش آفتاب صبا، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل زیستی لازم الاجرا است و تمامی بخش ها و دستگاه های اجرایی و خدماتی استان باید تابع تصمیمات این نهاد در مقابله با کرونا باشند.

خبرنگاران مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی لازم الاجرا است

سید علی آقازاده عصر یکشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی در اراک، اضافه کرد: بخش نامه های متعددی از ستاد ملی پدافند زیستی کشور در 20 روز اخیر ارسال شده که ضدو نقیض بودن بعضی از آن ها تصمیم گیری ها را برای استان ها را سخت کرد و به همین دلیل احتیاج است که اختیارات در مقابله با کرونا به استان ها محول گردد تا براساس تجربه برای مسائل بهترین و سریعترین راهکار ها الگوسازی بومی گردد.

وی گفت: قرار است به زودی تمامی مسافران ورودی و خروجی استان با تب سنج معاینه شوند و از ورود افراد غیر بومی که قصد استقرار در استان را دارند جلوگیری به عمل آید زیرا استان مرکزی در ایام نوروز میزبان هیچ مسافری نخواهد بود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونا در دستور کار بهداشت و درمان استان قرار داشت و نخستین نقاهتگاه بیماران کرونایی در اراک با 60 بیمار راه اندازی شده است تا از اشغال تخت های بیمارستانی از سوی بهبودیافتگان نسبی بیماری جلوگیری شده و ظرفیت و امکانات مناسب بیماران بدحال فراهم باشد.

آقازاده اظهارداشت : ارتش نیز برای یاری به پدافند زیستی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب وارد میدان شده و نماینده ارتش در استان نیز به زودی نخستین نقاهتگاه را دایر می نماید.

وی گفت: با همکاری مردم در رعایت پویش در خانه ماندن شرایط استان به سمت ثبات و کاهش بیماری است و اگر همراهی شهروندان به صورت جدی در نوروز نیز ادامه یابد در 2 هفته آینده می توان از شیوع سریع بیماری جلوگیری کرد.

استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح ضربتی خلوت کردن خیابان ها و تعطیلی اصناف غیرضروری کاهش تجمعات مردمی را رقم زده و باید با رعایت کنترل ترددها تنها در موارد ضروری تهیه مایحتاج و خدمات درمانی به مهار بیماری یاری کرد.

آقازاده مطرح نمود: شب گذشته شایع شد که صنوف مربوط به مواد خوراکی تعطیل می گردد که این خبر کذب است و مردم مطمئن باشند که مایحتاج روزانه را می توانند تامین نمایند.

بر اساس آخرین آمار رسمی 680 نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 658

به "خبرنگاران مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی لازم الاجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی لازم الاجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید