جاذبه هایی در کیپ تاون که کسی از آنها خبر ندارد!

به گزارش آفتاب صبا، شهر ساحلی کیپ تاون، همچون هر شهر دیگری، مکان های کمتر شناخته شده ای دارد که وقتی گردشگران از آن ها بازدید می نمایند، بسیار متحیر می شوند. اگرچه این جاذبه ها شاید به میزان مطرح ترین جاذبه های شهر اصالت و جذابیت نداشته باشند، اما مطمئن باشید هرگز از بازدید آن ها پشیمان نخواهید شد. بنابراین، اگر در پی نقشه ای از جاذبه های کمتر دیده شده این شهر هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تعدادی از جاذبه های پنهان شهر کیپ تاون، مرکز آفریقای جنوبی را به شما معرفی کنیم.

جاذبه هایی در کیپ تاون که کسی از آنها خبر ندارد!

رستوران هارویز در وینچستر مانسیونز

واقعاً چه چیز بهتر از اینکه روزِ خود را در یک رستوران دنج آغاز کنید که صندلی های آن به دور فواره های آب چیده شده است و مادامی که غذاهای خوشمزه آن را میل می کنید، موسیقی جاز نیز به صورت زنده برای شما اجرا می گردد؟ رستوران هاروِیز (Harveys) تمام این توصیفات را برای مشتریان خود به واقعیت تبدیل نموده است. این رستوران در منطقه ساحلی وینچستر مانسیونز (Winchester Mansions) قرار گرفته است. علاوه بر این، مشتریان به محض ورود یک روزنامه و یک لیوان نوشیدنی نیز دریافت می نمایند. البته در نظر داشته باشید که منوی این رستوران تنها محدود به صبحانه و چاشت نیمروزی می گردد.

ذخیره گاه طبیعی سیلورماین

ذخیره گاه طبیعی یا اندوختگاه طبیعی سیلورماین (Silvermine Nature Reserve) بخشی از پارک ملی تیبل ماونتین است. اگر قصد دارید چندساعتی را از زندگی شهری فاصله بگیرید و از زیبایی های طبیعت کیپ تاون لذت ببرید، به شما توصیه می کنیم حتماً از این منطقه تماشا کنید. در این منطقه مسیرهای مختلفی جهت پیاده روی، دوچرخه سواری و یا صخره نوردی طراحی شده است که بر اساس علایق خود می توانید از آن ها بهره ببرید. نقطه مشترک تمام این مسیرها، وجود چشم اندازهای فوق العاده به منظره ها اطراف و شهر کیپ تاون است. اگر قصد دارید زمان بیشتری را در این منطقه بگذرانید، کافی است کمی مجهزتر سفر کنید و در میان طبیعت و گل های وحشی این منطقه پیک نیک کنید. شما بعلاوه می توانید از سیستم غارهای ماسه سنگی اینجا تماشا کنید و یا اینکه در پشت سد رودخانهٔ سیلورماین شنا کنید. هزینهٔ ورود به این منطقه برای بزرگ سالان تنها 30 راند آفریقای جنوبی و برای بچه ها 15 راند است.

حمام های لانگ استریت

توصیه می کنیم در انتهای سفر خود به شهر کیپ تاون و یا هنگامی که کاملاً انرژی خود را از دست دادید، از مجموعه حمام های لانگ استریت (Long Street Baths) تماشا نموده و در آنها کمی ریلکس کنید. این حمام ها از سال 1908 یک مرکز تفریحی و البته درمانی بوده است و بنابراین سابقه و تاریخچه ای طولانی دارد. در این مجموعه انواع خدمات آرام باش و ریلکسیشن ارائه می گردد، برای مثال: استخر، حمام ترکی، اتاق های بخار (سونا بخار) و یا سونا خشک. انتخاب میان آن ها بسته به میل شما خواهد بود، ولی مطمئن باشید بعد از گذراندن چند ساعت در این مجموعه، خستگی سفر از تن شما بیرون رفته و می توانید ادامهٔ سفر خود را با انرژی بیشتری از سر بگیرید. ناگفته نماند که ارائه خدمات ماساژ نیز در این مجموعه انجام می گردد.

آسیاب قدیمی بیسکوییت

آسیاب قدیمی بیسکوییت (The Old Biscuit Mill) یکی دیگر از جاذبه های پنهان و کمتر شناخته شده در شهر کیپ تاون است. این مجموعه زمانی یک آسیاب و کارخانه بیسکویت سازی بود، ولی این ساختمان امروزه میزبان تعداد زیادی از فستیوال ها، تولیدی ها و فروشگاه ها است. بازارهای روزانه و شبانه در این مجموعه فعال هستند و می توانید در غرفه های فروش غذایی که در اینجا قرار گرفته است، غذا بخورید و یا اینکه در فروشگاه های اینجا گشته و به خرید بپردازید. خلاصه بگوییم، اگر دوست دارید با حال و هوای شهر کیپ تاون آشنا شده و هنر مردم آن را مشاهده کنید، حتماً سری به آسیاب قدیمی بیسکوییت بزنید.

تور تونل ها و ماجراجویی

این گزینه مخصوص افرادی است که هوادار ماجراجویی و تجربه ای متفاوت هستند. این تور پیاده روی از قصر گودهوپ (Castle of Good Hope) آغاز شده و در همین جا نیز به سرانجام می رسد. در این تور پیاده روی شما درواقع تاریخ شهر کیپ تاون را با عبور از تونل هایی مرور می کنید که در زیر آن حفر شده است. این تونل ها در دهه 1800 و در پاسخ به احتیاج فراگیر آب برای این شهر حفر شده بودند. در این تور یک راهنمای گردشگری حرفه ای شما را همراهی خواهد نمود. هزینه ثبت نام برای افراد بزرگ سال 225 راند و برای بچه ها 175 راند است. توصیه می کنیم بلیط خود را پیشاپیش رزرو کنید و البته آمادگی این را داشته باشید که هنگام عبور از این تونل ها کمی خیس شوید!

منبع: گردشبان
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1958

به "جاذبه هایی در کیپ تاون که کسی از آنها خبر ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی در کیپ تاون که کسی از آنها خبر ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید