توافق چهار کشور اروپایی برای فراوری 400 میلیون دز واکسن کرونا

به گزارش آفتاب صبا، چهار کشور اروپایی برای تهیه حدود 400 میلیون دوز واکسن کوویدـ19 با شرکت داروسازی آسترازنکا به توافق رسیده اند و قرار است این واکسن پس از تایید مراجع ذی صلاح در خاتمه سال میلادی عرضه گردد.

توافق چهار کشور اروپایی برای فراوری 400 میلیون دز واکسن کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، ایرنا به نقل از یونایتدپرس نوشت: این ابتکار به رهبری آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند صورت گرفته است، اما این شرکت داروسازی اعلام نموده است در نظر دارد این واکسن را در اختیار سایر کشورهای اروپایی که مایل به شرکت در این ابتکار هستند نیز قرار دهد.

پاسکال سوریوت، مدیر اجرایی شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی آسترازنکا، در بیانیه ای گفت: این توافق اطمینان می دهد که پس از تایید واکسن دانشگاه آکسفورد بسیاری از مردم به این واکسن دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: می خواهم از دولت های آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند به دلیل تعهد و واکنش سریع آن ها تشکر کنم.

شرکت داروسازی آسترازنکا در سرانجام ماه مه، با شرکت انگلیسی ژن و سلول درمانی Oxford Biomedica برای فراوری بالقوه واکسن بالقوه کوویدـ19 به توافق رسید.

این شرکت همچنین بیش از یک میلیارد دلار از دولت آمریکا دریافت کرد تا واکسن کرونا را بسازد. دانشگاه آکسفورد در ماه مه از شروع مرحله دوم و سوم آزمایش یک واکسن در انگلیس روی حدود 10 هزار داوطلب بزرگسال اطلاع داد.

در بیانیه شرکت داروسازی آسترازنکا آمده است، این شرکت می داند این واکسن ممکن است کارایی نداشته باشد، اما متعهد می گردد این برنامه بالینی را با سرعت پیش ببرد.

در آمریکا نیز محققان نظامی سرگرم آزمایش واکسن های کرونایی هستند که در آزمایشگاه های خارج از ارتش ساخته می شوند. این محققان نیز پیروز به ساخت یک واکسن کرونا شده اند و می گویند آزمایش های بالینی این واکسن روی انسان به زودی در سرانجام تابستان شروع می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 857

به "توافق چهار کشور اروپایی برای فراوری 400 میلیون دز واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق چهار کشور اروپایی برای فراوری 400 میلیون دز واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید