تفاوت بهترین گلزنان سرخابی؛ هر چه قایدی افت کرد نوراللهی اوج گرفت!

به گزارش آفتاب صبا، بهترین گلزنان تیم های استقلال و پرسپولیس در ترکیب این دو تیم از دربی به بعد در نیم فصل اول در دو جهت مخالف حرکت کردند؛ یکی از مقطعی دیگر گل نزد و دیگری در اواخر دور رفت گلزنی هایش را استارت زد و به قهرمانی تیمش در نیم فصل یاری کرد.

تفاوت بهترین گلزنان سرخابی؛ هر چه قایدی افت کرد نوراللهی اوج گرفت!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مهدی قایدی با 4 گل زده و احمد نوراللهی با 6 گل بهترین گلزنان استقلال و پرسپولیس هستند که ظرف 15 هفته سهم عمده ای در بالانشینی تیم شان در جدول رده بندی لیگ برتر دارند و جزو مؤثرترین نفرات به حساب می آیند. البته باید این را در نظر گرفت که وریا غفوری نیز با همین تعداد گل زده با قایدی برابری می نماید ولی قایدی با 3 پاس گل و دریافت یک پنالتی برای تیمش به مراتب از وریا پیروز تر بوده است.

افت محسوس قایدی بعد از دربی!

گروهی از کارشناسان فوتبالی دلیل افت مهدی قایدی در فصل جاری لیگ برتر را مراقبت های بیشتر مدافعان و هافبک های رقبای استقلال از این ستاره بوشهری در مسابقات این فصل از لیگ برتر می دانند. بازیکنی که با توجه به فیکس شدن در فصل نوزدهم از سوی استراماچونی هنوز کسی به آن صورت روی او حساب نمی کرد در فصل بیستم و با درخشش در لیگ قهرمانان 2020 و تیم ملی به یکی از سوژه های اصلی آنالیزورهای تیم های حریف استقلال تبدیل شد تا به شکل منطقه ای یا یارگیری من تو من از او مراقبت گردد اما این سؤال برای بسیاری از طرفداران استقلال همچنان باقی است که چرا مهدی قایدی تا ملاقات با تراکتور فرایند گلزنی اش را به خوبی استارت زده بود ولی از ملاقات با این تیم تبریزی به بعد که مهدی آخرین گلش را زد دیگر پیروز به گلزنی برای استقلال نشد؟ مهدی قایدی ابتدا در تاریخ 10 دی روبه روی آلومینیوم طلسم گل نزدن هایش را شکست و 5 روز بعد در ملاقات با گل گهر سیرجان دومین گلش را زد و روبه روی پرسپولیس در تاریخ 22 دی سومین گلش را به ثمر رساند و تراکتور در تاریخ 29 دی ماه آخرین تیمی بود که دروازه خودش را توسط قایدی باز شده دید. این مهاجم تکنیکی و دریبل زن که گل های زیبایی هم برای استقلال زده از 29 دی تا 25 بهمن در هیچ مسابقه ای گلزنی نکرده و اصطلاحاً چشمه گلزنی اش خشکید!

اوجگیری نوراللهی پس از دربی!

اما در تیم پرسپولیس این احمد نوراللهی بود که به واسطه ترافیک بیش از اندازه در خط هافبک این تیم از سوی یحیی گل محمدی به عنوان یک مهاجم به بازی گرفته شد تا خلأ عیسی آل کثیر محروم و مهدی ترابی و علی علیپور جدا شده در خط حمله توسط او پر گردد. احمد نوراللهی هم با همه توان در این پست به میدان رفت و در هفته های 4 و 5 در دو ملاقات متوالی دو گل برابر شهر خودرو (3- صفر) و نساجی مازندران (یک- یک) به ثمر رساند تا در ملاقات با تیم شمالی پرسپولیس را از یک شکست در خانه حریف نجات بدهد. نوراللهی دیگر گل نزد تا در دربی با یک عملکرد غیر قابل توجیه با هدر دادن سه موقعیت مطلوب گلزنی از روبه روی دروازه استقلال آه از نهاد همه پرسپولیسی ها به هوا ببرد! پس از آن ملاقات اعتراضات زیادی به این بازیکن شد و البته به یحیی گل محمدی که از نوراللهی در خط حمله استفاده می نماید اما نوراللهی از این نقدها نه تنها دلخور نشد و افت نکرد بلکه پس از دربی توانست 4 گل دیگر به ثمر برساند. گل هایی که همگی منجر به کسب 3 امتیاز تیمش شد. او در ملاقات عقب افتاده هفته دهم مقابل گل گهر سیرجان (5- صفر)، هفته یازدهم برابر فولاد (2- یک، زننده گل دوم)، ملاقات هفته سیزدهم مقابل ماشین سازی(2- یک، باز هم زننده گل دوم) و هفته پانزدهم در مصاف با پیکان (یک- صفر) گل هایی زد که منجر به صعود تیمش به صدر جدول و قهرمانی نیم فصل لیگ برتر بیستم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1300

به "تفاوت بهترین گلزنان سرخابی؛ هر چه قایدی افت کرد نوراللهی اوج گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بهترین گلزنان سرخابی؛ هر چه قایدی افت کرد نوراللهی اوج گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید