برترین روش پخت شلغم؛ برای سرماخوردگی

به گزارش آفتاب صبا، شلغم یک پنسیلین طبیعی است که زمان سرماخوردگی حالتون رو بهتر می کنه. شاید شما هم اعتقاد دارید پخت شلغم که دستور پخت نمی خاد، اما امروز ما یک روش پخت بخارپز با هدف حفظ حداکثری خواص سبزی با ارزش رو برای شما آماده کردیم. شلغمی که توی آب غوطه ور می شه بخشی از طعم خودش رو هم از دست می ده. با ما همراه باشید تا در روازی سرد پاییز و زمستون بدنتون رو با شلغم پخته خوشمزه در برابر سرماخوردگی مقاوم کنید.

برترین روش پخت شلغم؛ برای سرماخوردگی

اول بریم سراغ خواص این سبزی، شاید اگر شما هم از خواص بی نظیر شلغم بدونید حتما از اون توی منوی غذای عصرانتون استفاده خواهید کرد .شلغم برای پوست بسیار مفیده، مناسب برای سلامت قلب و عروق بوده و به تقویت استخوان یاری می نماید. برای دستگاه گوارش نیز بسیار مفید است. بعلاوه شلغم حاوی میزان زیادی ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن شما یاری می نماید.

به همین منظور در زمان سرماخوردگی توصیه اغلب پزشکان مصرف شلغم است. شلغم سلامت چشمان شما را می تواند حفظ کند و بهبود بخشد.

جالبه بدونید شلغم را هم می توان به صورت خام میل کرد و هم به صورت پخته شده، در بعضی منطقه ها کشور به خصوص آذری های عزیز شلغم خام همانند ترب خورد شده و به عنوان سبزی همراه با غذا سرو می گردد.

امروز در کنار شماییم تا یکی از برترین روش های پخت شلغم را مرحله به مرحله تقدیم حضورتان کنیم. بخارپز کردن شلغم یکی از برترین روش های پخت شلغم است که باعث می گردد خواص، طعم و مزه آن ها به خوبی حفظ گردد. حداکثر زمان برای بخارپز شدن شلغم ها سی تا چهل و پنج دقیقه است.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه شلغم بخار پز:

  • شلغم یک کیلوگرم
  • آب دو لیوان
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • در انتخاب شلغم دقت کنید، شلغم باید سفت و توپر باشد، پوستی براق و صاف داشته باشد شلغم هایی که سنگین تر هستند بهترند. جالبه بدونید که شلغم های ریز شیرین تر و شلغم های بزرگ پر خاصیت تر هستند. اگر هنگام خرید وقتی شلغم رو فشار می دید کمی نرم به نظر می رسد چنین شلغمی رو نخرید چون هنگام پخت طعم خوشایندی نخواهد داشت. اگرم می خواهید توی زمان پخت همشون یکنواخت پخته بشن، بهتر است در نحوه انتخاب شلغم ها سعی کنید شلغم های با سایز و میزان یکسان انتخاب کنید.
  • در مرحله اول شلغم هایمان را با آب سرد می شوییم. قسمت ریشه آن را با فاصله دو تا سه سانتی متر تا خود میوه (سبزی) به یاری چاقو کوتاه می کنیم. اضافی های قسمت بالایی شلغم را نیز می بریم. نکته: سر و ته شلغم ها را از ته نبرید چون باعث می گردد در زمان پخت طعم و مزه خوب خود را از دست دهند.
  • ممکن است شما هم تا به حال شلغم هایی رو خورده باشید که بی مزه باشند و شما رقبتی به خوردن آن ها نداشته باشید. آن ها درون آب به صورت غوطه ور پخته شده اند که ما اصلا این روش را توصیه نمی کنیم.
  • شلغم ها را درون توری بخار پز می چنیم. به زبان ساده شما یک سبد یا آب کش فلزی که دهانه اون میزان قابلمتون هست انتخاب کنید و شلغم ها رو توی اون بچینید. دو لیوان آب را درون قابلمه مناسب ریخته و سبد بخار پز شلغم را توی قابلمه می گذاریم. آب پایین قابلمه و سبد با فاصله چند سانتی متر بالاتر قرار بگیرد. نکته: با توجه به میزان شلغم هایتان دقت کنید میزان آبی که اضافه می کنید به شلغم های درون سبد بخارپز نرسند و زیر سطح سبد باشند. به عبارتی ما نمی خواهیم که شلغم ها با آب برخورد داشته باشند. با یاری نمک پاش میزانی نمک به شلغم ها بزنید و قابلمه را روی اجاق گاز بذارید.
  • شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید، بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم می کنیم و سی تا چهل و پنج دقیقه زمان می دهیم تا شلغم ها به خوبی بخار پز شوند. با انگشت یا یاری چاقو آ ن ها را چک کنید و مطمعن شوید که به خوبی پخته شده اند. در این مرحله سر و ته آن ها را با یاری چاقو جدا می کنیم و به ابعاد دل خواه برش می زنیم. می توانید با یاری نمک و فلفل سیاه چاشنی خوبی به آن ها بدهیم و از میکس طعم و بوی دلپذیرشان لذت ببرید. حتما پیشنهاد می کنیم در این فصل سرد با خوردن شلغم از سلامتی تان محافظت کنید.

    آشپز : سمانه زارع

    منبع: (oureverydaylife)

منبع: اُکالا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1713

به "برترین روش پخت شلغم؛ برای سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش پخت شلغم؛ برای سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید