با فیلترهای جراحی زیبایی اینستاگرام خداحافظی کنید

به گزارش آفتاب صبا، اینستاگرام تصمیم گرفته تمامی فیلترهای عکس سلفی را که با هدف اصلاح معایب صورت از تکنیک های شبیه ساز جراحی زیبایی استفاده می کردند از پلتفرم خود حذف کند.

با فیلترهای جراحی زیبایی اینستاگرام خداحافظی کنید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می سد ماجرای تغییر چهره های عجیب و غریب در اینستاگرام که زمینه ساز اعتراض بسیاری از افراد هم بود بالاخره حاشیه ساز شده و قرار است اینستاگرام بالاخره فکری به حال این تغییر چهره های افراطی کند.

بر اساس تصمیم جدید اینستاگرام، به زودی فیلترهای ویژه برای جراحی زیبایی مانند فیلتر بازسازی من ممنوع می گردد. اینستاگرام می گوید این ممنوعیت ارتقاء بهزیستی است و این شرکت مایل است کاربرانشان تجربه مثبتی با فیلترها داشته باشند.اما این اپلیکیشن چه تاثیری مثبت در نوجوانان دارد؟میکایلا فولتز ، استاد دانشکده جامعه شناسی دانشگاه جفرسون ، گفت: این تغییرات می تواند به افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و جوانان و پذیرش خویش یاری کند.

سینتیا لونسبار ، استاد دانشکده روانشناسی نیویورک نیز گفت: اینستاگرام در این زمینه درست فکر می نماید. البته این ممنوعیت همه چیز را رفع نمی نماید اما می تواند راه خوبی برای آغاز باشد. تحقیقات نشان می دهد که بین نرخ استفاده از شبکه های اجتماعی و سلامت روان ارتباط وجود دارد.

بسیاری از نوجوانان تمام روز با تلفن خود حرکت می نمایند و به دنبال تأثیرگذاری بر دیگران با یاری مو ، چهره و بدن متناسب هستند. بر همین اساس روانشناسان می گویند تغییراتی که توسط اینستاگرام ایجاد شده است به محافظت از نوجوانان در برابر مسائل عزت نفس آینده یاری می نماید.البته این طرح منتقدانی جدی هم دارد که اغلبشان را استفاده نمایندگان حرفه ای از این فیلترها تشکیل می دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 309

به "با فیلترهای جراحی زیبایی اینستاگرام خداحافظی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فیلترهای جراحی زیبایی اینستاگرام خداحافظی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید