تور ارزان آلمان: با بزرگ ترین موزه بازی های ویدئویی در برلین آشنا شوید

به گزارش آفتاب صبا، از امسال، موزه بازی های کامپیوتری (Computerspielemuseum) در کارل-مارکس-آلی (Karl-Marx-Allee) شهر برلین پذیرای علاقه مندان و مشتاقان بازی های کامپیوتری است. از آنجایی که در گذشته قسمت اعظمی از منابع و ذخایر موزه در اختیار تورهای نمایشگاهی قرار داشت، این موزه به صورت پاره وقت فعالیت می کرد. از جمله اشیای نگهداری شده در این موزه می توان به بیش از 300 نوع سیستم بازی ویدیویی و کامپیوتری و نیز بازی های سرپایی اشاره نمود که از سال 1951 تا به امروز از سراسر جهان در این موزه جمع آوری شده اند. نکته جالب اینکه بسیاری از این دستگاه ها مانند Nimrod (از معدود بازی های موجود در سال 1951 و اولین بازی دارای اتاقک)، ComputerSpace متعلق به سال 1971، بازی استراتژیک Balance of Power و بسیاری از بازی های نایاب متعلق به بلوک شرق همچنان سالم و قابل استفاده هستند.

تور ارزان آلمان: با بزرگ ترین موزه بازی های ویدئویی در برلین آشنا شوید

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

بازی های ویدئویی موجود در نمایشگاه شامل نخستین کنسول خانگی بازی های ویدئویی در دنیا به نام مگناوکس ادیسه (Magnavox Odyssey) متعلق به سال 1972، کنسول دستی Milton Bradley Microvision متعلق به سال 1978 و کنسول نایاب ساخت آلمان شرقی متعلق به سال 1980 است. بعلاوه بازیدنمایندگان موزه فرصت امتحان سیستم های وینتیج سال 1994 مانند سیستم تفریح نینتندو (دستگاه موسوم به NES که در ایران به اشتباه بیشتر با نام میکرو یا میکرو جنیوس شناخته می شد) و سایر اعضای خانواده پلی استیشن (Playstation) را دارند.

بعلاوه مهمانان می توانند از کلیه جزئیات نمونه های اورجینال سیستم ها تماشا نمایند. برای مثال، جوی استیک جامبو (Jumbo Joystick) که بر اساس آتاری مدل 1977 طراحی شده به میزان یک انسان است و راهنمایی آن نیازمند دو نفر است. طبق اطلاعات ارائه شده از جانب موزه:

جوی استیک بزرگ که در سال 1977 طراحی شده، نیازمند هماهنگی و تعامل کامل هر دو نفر برای راهنمایی بازی است و انجام آن به تنهایی به وسیله یک نفر به شکل هم زمان غیرممکن است.

یکی دیگر از نمونه سیستم های اورجینال حاضر در موزه، پین استیشن (PainStation) است. این بازی نمونه تغییریافته مدل کلاسیک Pong است. در این بازی اگر یکی از شرکت نمایندگان توپ را از دست بدهد، بسته به سمبلی که توپ با آن برخورد می نماید، در معرض یکی از انواع مجازات های فیزیکی مانند ضربه، شوک الکتریکی یا شلاق قرار می گیرد. برخلاف سایر بازی ها، شرکت نمایندگان به جای کسب امتیازهای بیشتر در پرتاب توپ، تمام کوشش خود را می نمایند تا توپ را از دست نداده و مجازات نشوند. این مجازات ها جزیی جدایی ناپذیر از این بازی هستند و در صورتی که شرکت نماینده دست چپ خود را از روی صفحه بازی جدا کند، بازنده است. این بازی در سال 2001 به وسیله دو هنرمند آلمانی به نام های تیلمن ریف (Tilman Reiff) و ولکر موراو (Volker Morawe) با شعار نابرده رنج بازی میسر نمی گردد! (no game, no pain) ابداع شده است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1775

به "تور ارزان آلمان: با بزرگ ترین موزه بازی های ویدئویی در برلین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: با بزرگ ترین موزه بازی های ویدئویی در برلین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید