بازگشایی سرا سعدالسلطنه قزوین با حرکت نمادین پرواز کبوتران

به گزارش آفتاب صبا، بیش از دو ماه است که با تبعات شرایط ویژه شیوع بیماری ویروس کووید 19 در سطح شهر روبرو هستیم.

بازگشایی سرا سعدالسلطنه قزوین با حرکت نمادین پرواز کبوتران

شیوع دنیای این ویروس برنامه ریزی سالیانه عید باستانی نوروز را هم تحت الشعاع قرار داد و سبب شد در کشور کمپینی به نام در خانه بمانیم تشکیل شود.

با گسترش سرعت شیوع این ویروس محدودیت های اعمال شده توسط ستاد مقابله با کرونا هم به مراتب افزایش پیدا کرده و سبب محدودیت تردد و تعطیلی اماکن زیارتی، تفریحی و گردشگری شد.

اما در بین این تعطیلی ها، برخی از مشاغل در کشور وجود داشتند که نه تنها تعطیل نشده بلکه حجم کاری آنها افزایش یافته و کرونا را به عنوان بهترین فرصت برای افزایش خدمت به مردم سرزمین ایران به حساب آوردند. کادر درمانی، کادر بهداشتی، کادر اقتصادی (بانک ها) و کادر امنیتی کسانی بودند که امروز با عناوینی مانند جهادگران سلامت و یا مدافعان سلامت و اقتصاد در کشور شناخته می شوند و با فداکاری های خود یکبار دیگر ثابت کردند که تمامی ملت ایران در زمان بحران ها و مسائل دست در دست یکدیگر مسائل را برطرف خواهند کرد.

در این بین، یکی از مکان هایی که توسط ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده بود سرا سعدالسلطنه قزوین بود که هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر بود و مقدماتی را فراهم می کرد تا بدین وسیله گردشگران از سراسر نقاط کشور روزگار خوب و شادی را در قزوین سپری کنند، موضوعی که در نوروز 99 تحقق نیافت و مسئولان این مجموعه بزرگ تفریحی، تاریخی و گردشگری را بر آن داشت تا مقدماتی را فراهم کنند تا در اولین فرصت این فضا در اختیار گردشگران قرار گیرد.

بر همین اساس بلافاصله پس از دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی این کاروانسرای تاریخی مسئولان این مجموعه تمام تلاش خود را بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام داده و با اقدامات خود سبب شدند تا این مجموعه به عنوان یکی از مناطق سفید شهر قزوین به حساب آید.

البته این بازگشایی با یک حرکت نمادین که شامل پرواز کبوترهای سفید که نماد صلح و امید در سراسر دنیا هستند هم توسط گروه آجنا همراه بود تا بدین وسیله با این حرکت نمادین هم به نوعی به یک حرکت ابتکاری از کادر درمانی و تمام دست اندرکاران مقابله با کرونا تشکر کرده و هم بتوان با امید و انگیزه بیشتر چرخه تولید و اقتصاد موجود در این سرای تاریخی را آغاز کرد.

کبوتران در اغلب ادیان کننده امید و عشق هستند / لزوم افزایش نشاط در جامعه

عاطفه هندوپور، مدیر گروه آجنا با اشاره به اهداف اجرا این حرکت نمادین، اظهار کرد: گروه آجنا به معنای چشم سوم به دنبال این است که به نوعی چشم سوم شهر باشد و شامل مهندسان معماری و شهرسازی می شود، مهندسانی که برای ارتقا سطح مشارکت شهروندی برای ایجاد جامعه ای پویا تر و فعال تر فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: پس از جلسات مختلف در گروه به این نتیجه رسیدیم که برای مردمی که در روزگار کرونایی حال و روز خوبی را سپری نمی کنند و برای تشکر از کادر درمانی، کادر بهداشتی و کادر اقتصادی که زحمات متعددی را در این روزها کشیده اند می توانیم راهکاری را اتخاذ کنیم تا بدین وسیله هم مردم در آن حضور داشتند باشند و هم نشاط، امید، صلح و عشق را در خود داشته باشد.

مدیر گروه آجنا اظهار داشت: قزوین میراث ناملموسی دارد که روزانه در آسمان این شهر پرواز می کنند، کبوترانی که همواره پیام آور صلح بوده و در اغلب ادیان هم کننده امید و عشق هستند.

هندوپور اظهار داشت: بنابراین برنامه ای را تدارک دیدیم تا بدین وسیله کبوتران را در آسمان پرواز داده و یک همایش عکاسی را هم از منظره زیبا پرواز پرندگان برپا کرده تا بدین وسیله با این حرکت نمادین هم از کادر درمان تشکر کرده و هم اقدامی را برای خوشبختی و شفابخشی بیماران انجام داده باشیم.

وی گفت: این حرکت نمادین تا به امروز در بناهای تاریخی متعددی از جمله عالی قاپو، سرای سعدالسلطنه، آب انبار سردار بزرگ و بیمارستان ولایت اجرا شده و امیدواریم سبب رضایت مردم و کادر درمانی هم قرار گیرد.

هندوپور در پایان از همکاری مؤثر مدیران و کارشناسان هر دو مجموعه سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و وزارت خانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکر و تقدیر کردند.

لازم به ذکر است سرا سعدالسلطنه قزوین آماده است تا بدین وسیله با انجام دقیق و متمرکز پروتکل های بهداشتی میزبان خوبی برای مردم و گردشگران باشد تا بدین وسیله در دوران پسا کرونا شاهد روزگاری سپید و سلامت باشیم.

مهر

منبع: گردشبان
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 778

به "بازگشایی سرا سعدالسلطنه قزوین با حرکت نمادین پرواز کبوتران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی سرا سعدالسلطنه قزوین با حرکت نمادین پرواز کبوتران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید