انعقاد تفاهم نامه برای گسترش ورزش در میان دانش آموزان ناشنوا
به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، سیدجواد حسینی گفت: جوهره اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تربیت بدنی و سلامت است که از اهمیت ویژه ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برخوردار است.

وی در ادامه اشاره نمود: تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینکه یکی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحت های تعلیم و تربیت بر دیگر ساحت ها نیز محسوب می گردد.
حسینی اضافه نمود: برای دانش آموزان با نیازهای ویژه سه موضوع است که نسبت به دانش آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است و آن ورزش، هنر و رویکرد مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی با اشاره به منعقد کردن تفاهم نامه ای میان فدراسیون ناشنوایان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد: ما باید بتوانیم در همه زمینه های ورزشی همکاری های گسترده ای داشته باشیم و باید فراتر از این تفاهم نامه در صحنه عمل این فعالیت های مشترک را با کمک فدراسیون، به منظور ارتقاء تعلیم و تربیت و سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه، داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در مشارکت های کلان در آموزش و پرورش استثنایی به خوبی پیش رفته ایم، اضافه نمود: در جلساتی که با خیرین مدرسه ساز کشور داشته ایم قول ساخت 210 مدرسه را داده اند که با نام آغازی برای یک خاتمه نام گذاری شده است و در مشارکت های خرد هم همکاری های لازم در زمینه های مدرسه کمک، هنرکمک، فن کمک، دانش کمک و ورزش کمک را نیز داشته باشیم.
حسینی در ادامه در تبیین این موضوع اضافه نمود: مدرسه باید هنریار داشته باشد یعنی هنرمندی که می تواند به نظام مدرسه کمک کند و یا استاد دانشگاه می تواند در زمینه دانش کمک کمک کند و ما باید در این راستا بتوانیم در محیط مدرسه ورزش کمک را نیز از ناحیه فدراسیون ها و انجمن های ورزشی و یا اولیاء علاقه مند به ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گسترش دهیم.
منبع: خبرگزاری مهر