آشنایی با مشتری ایرانی تاتنهام؛ میلیاردر ایرانی

به گزارش آفتاب صبا، در روزهایی که بیشتر اخبار پیرامون تغییر مالکیت منچستریونایتد و حضور قطری ها در پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر است، خبری در رسانه های انگلیسی منتشر شد مبنی بر این که یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی به نام جم نجفی در حال تشکیل گروهی برای خرید سهام باشگاه تاتنهام است.

آشنایی با مشتری ایرانی تاتنهام؛ میلیاردر ایرانی

جم نجفی، نامی است که هیچ گاه در ورزش فوتبال شنیده نشده و شاید کمتر کسی با او آشنایی داشته باشد.

جم نجفی کیست؟

جم نجفی (متولد 1963) تاجر میلیاردر ایرانی-آمریکایی است. او شرکت های نجفی، یک شرکت سهام خصوصی مستقر در فونیکس را اداره می نماید و مالک بخشی از سهام باشگاه بسکتبال NBA فونیکس سانز است.

نجفی دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است و در سال 1986 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او به همراه همسرش شریل نجفی و سه فرزندشان در آریزونا زندگی می نماید.

از وال استریت تا NBA و فرمول یک

نجفی برای سالومون برادرز، یک شرکت وال استریت که بخشی از سیتی گروپ شد، کار می کرد، و بعد به عنوان مدیرعامل Pivotal Private Equity و شریک و مدیر عامل شرکت مادر، The Pivotal Group، به همراه برادرش فرانسیس نجفی مشغول به کار شد. شرکت او بر خرید املاک تجاری، مانند هتل Century Plaza در لس آنجلس، تمرکز داشت.

نجفی یکی از شرکای موسس صندوق سرمایه گذاری Social Venture Partners بود که در سازمان های غیرانتفاعی نوظهور سرمایه گذاری می نماید، و بعلاوه عضو هیئت مدیره موسسه زمین شهری و کمیته عالی طراحی دانشگاه ایالتی آریزونا نیز بوده است.

او به عنوان مالک جزئی و نایب رئیس باشگاه بسکتبال حرفه ای فونیکس سانز و عضو هیئت مدیره انجمن ملی بسکتبال فعالیت می نماید.

شرکت نجفی، یک شرکت سهامی خاص است که در سال 2002 تاسیس شد. این کمپانی در شرکت هایی با ارزش معاملاتی تا یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می نماید و سرمایه گذاری های خود را از 5 تا 10 سال نگه می دارد.

نجفی در دسامبر 2020 به عنوان نایب رئیس مک لارن ریسینگ، فرمول یک، معرفی گردید.

منبع:خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2008

به "آشنایی با مشتری ایرانی تاتنهام؛ میلیاردر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مشتری ایرانی تاتنهام؛ میلیاردر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید