9 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری برن سوییس

به گزارش آفتاب صبا، جاذبه های گردشگری برن

مرکز کشور سوییس یعنی شهر برن، مقصد تاریخی و دیدنی این کشور است که در آن می توان ترکیب جالبی از کاخ ها، پارک ها و باغ ها پیدا کرد و به همین دلیل هم برن یک شهر واقعا دیدنی است، به اندازه ای که تجسم آن واقعا در فکر نمی گنجد. فرقی ندارد که طبیعت دوست باشید، عاشق کاخ ها و بناهای دیدنی باشید، سازه های تاریخی را دوست داشته باشید یا دوستدار هنر باشید… در هر صورت می توانید مطمئن باشید که جاذبه ای در این شهر برای شما وجود دارد. در ادامه 9 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری برن را به شما معرفی می کنیم. همراه خبرنگاران باشید:

9 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری برن سوییس

مرکز پائول کلی | Zentrum Paul Klee

خود بنای پائول کلی به تنهایی سازه ای دیدنی است و اگر به داخل آن بروید بیشتر هم شگفت زده می شوید. مرکز پائول کلی در واقع تحسین برانگیزترین مجموعه هنری پائول کلی را در خود دارد و سبک او اکسپرسیونیست، سوررئالیست و کوبیسم است. این جاذبه یکی از بهترین جاذبه های جهانگردی برن برای آن دسته از افرادی است که هنر را دوست دارند.

موزه تاریخی برن | Bern Historical Museum

یکی از بزرگ ترین موزه های کشور سوییس، موزه تاریخی برن است که در واقع تاریخ سوییس را به نمایش در آورده است و در آن می توان از ماقبل تاریخ و آن چه که سوییس در گذشته های دور و در طول تاریخ توانسته به دست بیاورد را تا جدیدترین و مدرن ترین دستاوردهای آن ها دید.

گورتن | Gurten

مردم برن و آن هایی که در برن زندگی می کنند، تپه گورتن را می شناسند چون یکی از دیدنی ترین و آرامش بخش ترین منطقه ها این شهر است با این حال بسیاری از جهانگرد ها، گورتن را به عنوان یکی از جاذبه های جهانگردی برن نادیده می گیرند چرا که کمی در خارج از برن قرار گرفته است. به این منطقه که بروید از یک طرف می توانید چشم انداز زیبایی به شهر داشته باشید و از طرف دیگر چشم انداز ای زیبا رو به کوه های آلپ. راستاهای پیاده روی هم در این منطقه به فراوانی یافت می گردد و ممکن است دوست داشته باشید خودتان در راستا پیاده روی کنید ولی پیشنهاد می کنیم به هیچ قیمتی قطار گورتن را از دست ندهید که وقتی سوار آن می شوید می بینید از میان چشم انداز ها بهشتی رد می گردد.

خانه آلبرت انیشتین | Einsteinhaus

بین سال های 1903 تا 1905، آلبرت انیشتین در شهر برن و در منطقه Kramgasse پلاک 49 به همراه همسر و پسرش هانس زندگی می کرده است. در طول اقامتش در این خانه نوشته های مهمی را به ثبت رساند که نقش اساسی ای در علم فیزیک داشتند.خانه او امروزه از جاذبه های جهانگردی برن است و به صورت تور می توان به خانه او رفت و از آن دیدن کرد. این خانه با مبلمان و وسایل خانگی ای که برای سال 1905 مناسب بوده اند، مبله شده است و در آن می توانید اطلاعاتی از تاریخ انیشتین و ارتباط او با برن و کشور سوییس پیدا کرد.

گودال خرس ها | Bear Pit

طبق یکی از افسانه های محلی، نام برن از کلمه Bear به معنای خرس گرفته شده است و البته که خرس ها هم نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ شهر برن داشته اند. با این حال امروزه دیگر چیزی به نام چاله خرس ها وجود ندارد و برای آنها منطقه بزرگی مهیا شده است که در آن می توانند در استخرهای بزرگ شنا کنند. چاله خرس اصلی در قرن شانزدهم درست شد و اگر چه چاله خرس ها هنوز هم به عنوان یکی از مهم ترین میراث های تاریخی برن به جای مانده است با این حال امروزه نسبت به گذشته خیلی بهتر از خرس ها در آن مراقبت می گردد.

کاخ فدرال | Federal Palace

یکی دیگر از بناهای دیدنی جاذبه های جهانگردی برن کاخ فدرال است که به زبان آلمانی به نام Bundeshaus شناخته می گردد و ترجمه آن به انگلیسی می گردد Federal Palace. این کاخ، سازه ای بسیار زیباست که در قرن نوزدهم ساخته شده است و یکی از بزرگ ترین افتخاراتی که برای آن وجود دارد این است که افتخار داشتن یکی از دموکراسی های مدرن را هم دارد. در مواقعی که مجلس جلسه داشته باشد می توانید به داخل کاخ بروید. بعد از بازدید از این کاخ حتما فواره ای که درست روبروی آن هم هست را ببینید که آن هم مورد علاقه جهانگرد های برن است.

باغ رز | Rosengarten

اگر تصمیم دارید تا از شهر قدیمی برن هم دیدن کنید، پس پیشنهاد می کنیم حتما یک توقف هم در باغ رز داشته باشید، پارک کوچکی که در بالای تپه ای کوچکی قرار گرفته است. این خود به آن معناست که با رفتن به آن جا بدون شک نمای فوق العاده ای از شهر هم خواهید داشت، در این باغ می توانید بیشتر از 200 گونه رز پیدا کنید و همچنین یک زمین بازی کوچک هم برای بچه ها در آن وجود دارد. در رستوران و کافه آن از تمام هیاهوی های شهر برن به دور باشید و آرامش واقعی را تجربه کنید.

کلیسای برن | Bern Minster

اگر چه ساخت کلیسای زیبای برن به قرن پانزدهم برمی گردد با این حال کلیسای جامع ان در سال 1893 کامل شد. این کلیسا بزرگ ترین کلیسای شهر و حتی کشور سوییس است. سبک معماری آن گوتیک است و بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های جهانگردی برن است که در آن حتی کوچک ترین جزییات هم به کار رفته است. نمای ظاهری آن فوق العاده است و یکی از نقاط قوت برن است.

زیتگلوگه | Zytglogge

یکی از شناخته شده ترین دیدنی های کشور سوییس، برج ساعت زیتگلولکه در شهر برن و در واقع در قلب شهر قدیمی برن است که قدمت آن به قرن سیزدهم برمی گردد. پس ارزش این ساعت خیلی فراتر از فقط اعلام کردن ساعت است و در تاریخ برن نقش مهمی دارد. حتما در سفر به برن زیتگلوگه را ببینید.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1794

به "9 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری برن سوییس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری برن سوییس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید