5 اشتباه گردشگران در سفر به مسکو

به گزارش آفتاب صبا، مسکوی امروزی بدون شک یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری محسوب می گردد. هر روز شمار فراوانی از موزه ها، گالری های هنری، سالن های تئاتر، رستوران ها و دیگر نقاط این شهر مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند؛ اما گاهی اوقات گردشگر ها در داشتن رفتاری صحیح در مکان های عمومی این شهر دچار مشکل می شوند. این مقاله به آنالیز رایج ترین اشتباهات گردشگران در مسکو پرداخته و توصیه هایی برای پرهیز از آن ها ارائه می نماید.

5 اشتباه گردشگران در سفر به مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ملاقات از خیابان آربات

جدا از این خیابان صرف نظر کنید! قطعاً همه ما می دانیم که خرید سوغاتی یکی از کارهای ضروری به هنگام سفر به مسکو است و تهیه هدایای زیبا برای عزیزانمان در خانه بسیار اهمیت دارد. گذشتن از مغازه های پرزرق وبرق در مسکو امری بسیار سخت است، اما ایستادن در صفی 5 کیلومتری در خارج از یک فروشگاه در فصل زمستان ارزشش را ندارد. توصیه اکید ما رفتن به ایستگاه متروی پارتیزانسکایا (Partizanskaya) و بازار ایزمایلوفسکی (Izmailovsky) برای خرید سوغاتی است. در این بازار خبری از صف های طولانی و جهانگرد های فراوان نیست و هرکسی می تواند به راحتی در میان انبوهی از سوغاتی های محلی نظیر سماورهای قدیمی و جواهرات قدم بزند.

تصور اینکه روسیه همواره سرد است

این تصور اصلاً درست نیست. با خود لباس های گرم فراوان به روسیه نیاورید؛ در عوض، پیش از سفر به این کشور شرایط آب وهوا را آنالیز کنید. این موضوع عجیب به نظر می رسد، اما تمامی روس ها به هوای ناپایدار این کشور عادت نموده اند. شاید یک روز مجبور شوید تا برای در امان ماندن از کولاک یک کت پشمی به تن کنید، در حالی که روز بعد شاهد آفتابی گرم و آب شدن برف ها هستید. هوا همواره در این کشور خیلی سرد نیست؛ درواقع روسیه دارای 4 فصل است که هرکدام از آن ها کاملاً متفاوت هستند. تابستان های این کشور می توانند به شدت گرم باشند، بنابراین ضروری است قبل از بستن چمدان های خود یک برنامه ی دقیق آماده کنید.

انتظار تماشای یک خرس موزیکال در میدان سرخ

این کلیشه های احمقانه را کنار گذاشته و در خصوص هر چیزی عاقلانه فکر کنید. باید قبول کرد که مسکوی امروزی نسبت به تصورات ما کاملاً فرق نموده است. بسیاری از موارد در سال های اخیر دست خوش تغییر شده اند و پایتخت روسیه در مقایسه با بسیاری از شهرهای عظیم اروپایی حال و هوای امروزی تری دارد. متأسفانه بعضی کلیشه ها همچنان پابرجا هستند. به شما توصیه می کنیم که کاملاً آن ها را فراموش کنید. تنها از یک چیز مطمئن باشید؛ شما شاهد حضور یک خرس نخواهید بود که در حال گیتار زدن در میدان سرخ است.

پیروی از نقشه ها و بروشورهایی که هتل ها ارائه می دهند

مرکز شهر مسکو بسیار عظیم و متراکم است. اگر اهل این شهر نباشید، می توانید به راحتی در اینجا گم شوید. با این حال، نقشه های موجود در بروشورهای هتل ها نیز کمکی به شما برای یافتن مسیرتان نمی نمایند. برای این منظور نرم افزار گوگل مپ بهتر از هر نقشه ای به نظر می رسد. اگر نمی توانید به گوگل مپ دسترسی داشته باشید، مراکز گردشگری در مسکو نقشه های چاپی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند.

پرهیز از قوانین رایج

وقتی که در مسکو هستید، به مانند محلی ها رفتار کنید. متأسفانه، گاهی اوقات جهانگرد ها فراموش می نمایند که قوانین محلی در خصوص آن ها نیز صدق می نماید. گردشگران باید بدانند که چگونه به رانندگان تاکسی که بی دلیل کرایه خود را افزایش می دهند نه بگویند. یا اینکه چگونه از زدن حرف های نامربوط به افسران پلیس که به عده ای مظنون شده اند، خودداری نمایند. جهانگرد ها باید قادر باشند شرایط بد را شناسایی نموده و بدانند که چه وقت از مهلکه فرار نمایند. یک قانون مفید برای شما این است که هرگز به هنگام سوار شدن مترو یا خرید از سوپرمارکت تلفن همراه یا کیف پول خود را در جیب پشتی قرار ندهید. شک نکنید که با این کار بدون تلفن همراه خود به خانه بازخواهید گشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1479

به "5 اشتباه گردشگران در سفر به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه گردشگران در سفر به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید