چگونه از زخم جراحی مراقبت کنیم؟

به گزارش آفتاب صبا، بهبود زخم جراحی از مهمترین عوامل موثر بر نتیجه یک جراحی است و مهمترین علت این سخن تاثیری است که بهبود زخم بر احتمال عفونت محل جراحی می گذارد. در شرایط مطلوب زخم جراحی باید در کوتاه ترین زمان و بدون بروز عفونت خوب گردد تا بیمار بتواند در کوتاه ترین زمان و بدون ایجاد عوارض دیگر به زندگی و کار برگردد.

چگونه از زخم جراحی مراقبت کنیم؟

در فکر بسیاری از بیماران سوالات زیادی در خصوص نحوه مراقبت از زخم جراحی وجود دارد. اینکه آیا باید پانسمان زخم را مرتبا عوض نمایند و اگر اینکار ضروری است هر چند وقت یکبار باید این کار را بنمایند. آیا خود بیمار یا همراهیان او اجازه دارند پانسمان زخم جراحی را عوض نمایند. بیمار و اطرافیان او باید مراقب چه نکاتی در زخم جراحی باشند. علائم عفونت احتمالی در محل زخم عمل جراحی چیست.

اگر محل جراحی درد داشت یا ورم کردباید چکار نمایند. آیا ترشح زخم جراحی طبیعی است و اگر طبیعی است تا چند روز بعد از جراحی باید قطع گردد. اگر ترشح زخم قطع نشد یا قطع شد و بعد از مدتی دوباره آغاز شد بیمار باید چکار کند.

بیمار چه موقع بعد از جراحی میتواند حمام برود و زخم چند وقت بعد از جراحی میتواند با آب تماس داشته باشد. چه موقع میتوان بخیه زخم جراحی را باز کرد.

منبع:ایران ارتوپد

منبع: فرارو
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2080

به "چگونه از زخم جراحی مراقبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از زخم جراحی مراقبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید