پلازای میدان جهاد، نخستین ورودی متفاوت برای ایستگاه مترو در تهران

به گزارش آفتاب صبا، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد افتتاح و بهره برداری از پلازای میدان جهاد گفت: این میدانگاه یا پلازای شهری که در ایستگاه مترو جهاد قرار گرفته است، به عنوان نخستین ورودی فاخر به یک ایستگاه مترو در تهران شناخته می گردد.

پلازای میدان جهاد، نخستین ورودی متفاوت برای ایستگاه مترو در تهران

عباس شعبانی در تبادل نظر با ایسنا، درباره بهره برداری از پلازای جهاد در پنجاه وپنجمین شنبه امیدوافتخار گفت: این میدانگاه به گونه ای طراحی شده که می توان آن را به عنوان نخستین ورودی فاخر با معماری خاص برای یک ایستگاه مترو در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه محل پروژه میدانگاه جهاد در تقاطع فاطمی و خیابان ولیعصر، جنب مترو جهاد واقع شده است، اضافه نمود: این میدانگاه دارای یک عرصه معادل 2500 متر مربع بود که 800 متر مربع از این فضا یک بنای خاص با معماری ایرانی- اسلامی است. این بنا با طاق ها و قوس های آجری ساخته شده که به عنوان بخشی از ورودی مترو جهاد محسوب می گردد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه میدانگاه جهاد به عنوان یک پلازای شهری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: نخستین بار است در شهر تهران که یک ورودی فاخر برای مترو تهران طراحی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این میدانگاه یک سری سکو های نشیمن در نظر گرفته شده که مسافران می توانند از آن استفاده نمایند.

شعبانی یادآور شد: در پلازای جهاد یک فضای مکث و تبادل نظر در نظر گرفته شده است. سرویس های بهداشتی خانم ها و آقایان در قسمت فضای پشتیبان ایجاد شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از میدانگاه جهاد در پنجاه وپنجمین شنبه امیدوافتخار در روز شنبه (23 اردیبهشت ماه) تاکید نمود: این پلازای شهری با حضور اعضای شورای شهر، مدیران ارشد شهری و اهالی رسانه افتتاح می گردد و به بهره برداری می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2039

به "پلازای میدان جهاد، نخستین ورودی متفاوت برای ایستگاه مترو در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلازای میدان جهاد، نخستین ورودی متفاوت برای ایستگاه مترو در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید