هنر فیلم تحلیل می گردد

به گزارش آفتاب صبا، فاطمه سلیمی، مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره زمینه کاری انتشارات روانشناسی و هنر گفت: ما در انتشارات روانشناسی و هنر بیشترین تمرکز چاپ کتابمان در حوزه روانشناسی است؛ اما سایر کتاب های عمومی که تخصصی نیستند هم چاپ می گردد.

هنر فیلم تحلیل می گردد

وی اضافه نمود: در انتشارات روانشناسی و هنر یک فصل نامه تخصصی با عنوان روانشناسی و هنر نیز داریم که در آن جا بیشتر به مبحث هنر پرداخته می گردد.

مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر ادامه داد: در این فصل نامه اگر فیلم یا اثر هنری دیگری باشد با موضوع روانشناسی تحلیل شده و به آن پرداخته می گردد.

وی در ارتباط با چگونگی چاپ فصل نامه روانشناسی و هنر نیز گفت: همچون سایر فصل نامه ها یک سری مقاله و مطلب به هیئت تحریریه می رسد و ما نیز با آنالیز آن ها نسبت به چاپ فصل نامه اقدام می کنیم.

سلیمی ادامه داد: حتی در خود مؤسسه یک سری کارگاه های تحلیل فیلم داریم که به صورت عمومی و تخصصی برگزار می گردد و نتایج همین تحلیل ها هم در فصل نامه منتشر می گردد.

مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر اضافه نمود: در دوره هایی که برگزار می کنیم از افرادی که در حوزه هنر فعال هستند نیز حضور پیدا می نمایند؛ برای مثال در یکی از کارگاه ها فیلم برادران لیلا را نمایش داده و تحلیل کردیم.

سلیمی درباره یونیفرم انتشارات روانشناسی و هنر شرح داد: انتشارات روانشناسی و هنر برای طراحی جلد یونیفرم تعیین و رویکرد خاصی دارد. این رویکرد یک رویکرد عقلانی، درمانی و هیجانی یعنی مربوط به یک مبحث در روانشناسی است که مبدع آن آلبرت الیس است.

وی در ارتباط با طراحی جلد کتاب های انتشارات روانشناسی و هنر گفت: طراحی جلد در جذب مخاطب بسیار مهم است و مدیرعامل مؤسسه به این موضوع حساسیت زیادی دارند تا آنجا که ما در مجموعه مان مدیر هنری برای این گونه فعالیت ها داریم.

سلیمی اضافه نمود: در انتشارات روانشناسی و هنر، در ارتباط با طراحی جلد کوتاهی وجود ندارد و آن قدر خلاقیت و هنر در طرح جلد وجود دارد که هر بیننده ای نمی تواند به راحتی از کنار آن عبور کند.

وی با اشاره به اینکه در طراحی جلد کتاب های این انتشارات هیچ گونه پراکندگی وجود ندارد، اضافه نمود: این طراحی ها با رویکرد یکسان و آینده نگرانه صورت می گیرد.

سلیمی در ارتباط با تعدد کتاب های ترجمه شده در مقایسه با کتاب های تألیفی نیز گفت: ما مؤلف روانشناسی خیلی کم داریم و اگر هم کسی در این حوزه فعال است، اغلب از روی دست دیگران کپی می نماید.

مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر ادامه داد: جز افراد معدودی که یکی از آنها دکتر صنایعی است، در حوزه روانشناسی مؤلف زیادی نداریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2043

به "هنر فیلم تحلیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر فیلم تحلیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید