نخستین اسکله گردشگری دریایی مازندران افتتاح شد

به گزارش آفتاب صبا، نخستین اسکله گردشگری دریایی مازندران امروز چهارشنبه طی آئینی با حضور استاندار در شهرستان رامسر به بهره برداری رسید تا گام نخست در تحقق مطالبه چند دهه ای استان برداشته شود.

نخستین اسکله گردشگری دریایی مازندران افتتاح شد

ایرنا: اسکله ساحلی لیدوی رامسر به طول 100 متر و عرض سه متر توسط بخش خصوصی ساخته شده و برای آن حدود 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

این اسکله گردشگری در زمینی به مساحت حدود 6 هزار متر ساخته شده است و دارای رستوران کلاسیک ، سفره خانه سنتی ، محل عرضه غذاهای فست فودی ، فضاهای ورزشی آبی ، مکان های پهلوگیری قایق است.

با بهره برداری از این طرح گردشگری ،زمینه اشتغال برای دست کم 250 نفر در شهرستان رامسر فراهم شده است .

فرماندار رامسر در آئین بهره برداری از این اسکله گفت : ساخت اسکله جزء سند پرافتخار و ماندگارترین اقداماتی است که با همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی و همراهی بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید به یادگار باقی مانده و باعث تحول شگرف در حوزه گردشگری این شهرستان می شود.

محمد آزاد اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه و پیشرفت شهرستان رامسر را بی نظیر توصیف کرد و اضافه نمود : تنها برای طرح پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این دولت حدود 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است تا این دانشکده در رامسر ماندنی شود.

وی گفت : همچنین د ر این دولت برای دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا حدود 270 میلیارد ریال ، سرسرای ورزشی شهید صدر حدود 35 میلیارد ریال ، مسکن مهر حدود 180 میلیارد ریال ، خانه جوان حدود 30 میلیارد ریال ، طرح ملی اقدام کاسپین حدود یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

فرماندار رامسر با قدرشناسی از پیگیری پیوسته مسئولان دستگاه های مرتبط برای به ثمر نشستن این طرح ها اثرگذار در شهرستان ، اضافه نمود : ساخت پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر از جمله اقدامات بنیادی بوده است که با بهره برداری آن شاهد ارتقای شاخصه های بهداشتی در شهرستان هستیم.

ساخت اسکله گردشگری ساحلی لیدو رامسر هفته دولت سال گذشته شروع شد و اتمام آن در یک دوره زمانی هشت ماهه ، رکوردشکنی محسوب می شود.

موضوع اجرای اسکله های تفریحات دریایی در سواحل مازندران یکی از پرونده های باز شده در صنعت گردشگری این استان بوده که طی 15 سال اخیر بارها توسط مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفت و حتی وعده های کوتاه مدتی درباره ورود کشتی های کروز به آب های مازندران برای فعالیت در صنعت گردشگری و شاخه گردشگری دریایی چند بار داده شد ، اما هیچگاه این وعده ها به انتها نرسید.

تعریف و ساخت اسکله تفریحی در سواحل مازندران که سال ها در حد حرف باقی مانده بود ، از سال 97 با روی کار آمدن استاندار بومی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت. نتیجه پیگیری های فشرده احمد حسین زادگان برای این طرح تشکیل جلسه تسهیل ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری بر اساس ماده 100 برنامه ششم توسعه در مهر ماه سال 98 بود که در آن جانمایی برای ایجاد اسکله تفریحی در 134 نقطه از ساحل مصوب شد. اقدام بعدی نیز هماهنگ کردن دستگاه های مختلف ذیربط برای صدور موافقت اولیه بود که تا شهریور ماه پارسال برای 65 اسکله به انتها رسید و اعلام شد که پرونده 15 اسکله دیگر هم در سازمان بنادر و دریانوردی در دست اقدام می باشد.

استاندار مازندران امروز چهارشنبه برای بهره برداری از حدود 2 هزار میلیارد ریال پروژه شامل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا ، مسکن مهر 7 ، اسکله تفریحی دریایی ، خانه جوان رامسر ، پروژه اقدام ملی کاسپین به رامسر سفر کرده است.

شهرستان 80 هزار نفری رامسر با برخورداری از جاذبه های توریستی نظیر جنگل های هیرکانی ، چشمه های آبگرم معدنی ،تله کابین بر فراز کوه تاریخی ایلمیلی و آثار تاریخی نظیر باغ 33 هکتاری، هتل قدیم و مجموعه موزه کاخ مرمر ، قطب گردشگری مازندران محسوب می شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1465

به "نخستین اسکله گردشگری دریایی مازندران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اسکله گردشگری دریایی مازندران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید