معرفی پرونده میراث ناملموس شب یلدا در سال 2021

به گزارش آفتاب صبا، معاون وزارت میراث فرهنگی گفت: با توجه به ظرفیت های ایران در حوزه میراث ناملموس در اجلاس بعدی (سال 2021) پرونده مراسم شب یلدا از سوی جمهوری اسلامی ایران معرفی خواهد شد.

معرفی پرونده میراث ناملموس شب یلدا در سال 2021

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدحسن طالبیان گفت: ایران پیش از این پیروز به ثبت جهانی 13 اثر میراث ناملموس شده بود که با ثبت این پرونده، تعداد آثار میراث ناملموس ایران که ثبت جهانی شده است، به 14 اثر افزایش یافت. بعد از ثبت جهانی مهارت های ساختن و نواختن دوتار بعضی از کشور ها ازجمله تاجیکستان و ترکمنستان نیز برای پیوستن به این پرونده اعلام آمادگی کردند که البته این یک تصمیم ملی خواهد بود و احتیاج به آنالیز دقیق دارد. میراث ناملموس سیال است و از یک کشور به کشور دیگر می تواند منتقل گردد. با این حال پیشنهاد این دو کشور احتیاجمند آنالیز دقیق از سوی ایران است، چون یک تصمیم ملی است.

محمدحسن طالبیان که در حاشیه نشست کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو با کشور های ترکیه، روسیه، عراق، آذربایجان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان و افغانستان برای تهیه پرونده های مشترک رایزنی نموده بود گفت: تهیه پرونده های مشترک میراث ناملموس با کشور های همسایه در اولویت برنامه های ثبت جهانی میراث ناملموس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واقع شده است.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه سهمیه ملی کشور های عضو کنوانسیون پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برای ثبت جهانی محدود به یک پرونده برای هر دو سال است، راهبرد ما تاکید بر تهیه پرونده های مشترک است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 415

به "معرفی پرونده میراث ناملموس شب یلدا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پرونده میراث ناملموس شب یلدا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید