تور آفریقای جنوبی: غارهای شگفت انگیز کیپ تاون در آفریقای جنوبی

به گزارش آفتاب صبا، آشنایی با غارهای کیپ تاون

وقتی به عکس های شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی نگاه می کنید دیواره ای کوهستانی را می بینید که مشرف بر شهر است. این کوهستان با ظاهر عجیبی که دارد کوهستان تیبل یا میز (Table Mountain) نامیده می گردد و الحق که برازنده چنین نامی هم هست. جالب است بدانید که در همین کوهستان تیبل چندین غار شگفت انگیز و باورنکردنی وجود دارند که جزء جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر آفریقایی به حساب می آیند. بعضی از آن ها انقدر کوچکند که هربار تنها یک نفر می تواند واردش گردد و بعضی دیگر آنقدر جادویی هستند که شما را به دنیایی سورئال و غیرواقعی می برند. اگر به طبیعت گردی و غارنوردی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم در سفر به کیپ تاون آفریقای جنوبی از یکی دوتا از این غارها تماشا کنید. بعضی از آن ها به شهر بسیار نزدیکند و دسترسی به آن ها احتیاج به تجهیزات و توانایی خاصی ندارد. با خبرنگاران همراه باشید تا با شگفت انگیزترین غارهای کیپ تاون آشنا شویم.

تور آفریقای جنوبی: غارهای شگفت انگیز کیپ تاون در آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

غار والی | Wallys Cave

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین غارهای کیپ تاون غاری به نام والی است. غار والی در لاینز هد یا سرِ شیر (Lions Head) قرار گرفته و در سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب نموده است. استقبال مردم و گردشگران از این غار به حدی زیاد بود که به علت رفت و آمد زیاد مردم در این جهت خطر نابودی محیط زیست اطراف غار وجود داشت. به همین علت در دوره هایی جهت دسترسی به غار بسته شد تا جهت دوباره مورد بازسازی و احیا قرار بگیرد. یکی از بی نظیرترین ویژگی های این غار این است که وقتی از داخل غار والی به بیرون نگاه می کنید کوهستان تیبل را در قاب دهانه غار می بینید. همین ویژگی باعث محبوبیت این غار نزد عکاسان و همین طور فعالان اینستاگرامی شده است.

غار بومسلنگ | Boomslang Cave

یکی از زیباترین غارهای کیپ تاون در خلیج فالس قرار گرفته است و بومسلنگ نامیده می گردد. این غار منظره بسیار بی نظیری به کیپ تاون و دریا دارد. غار بومسلنگ بالای خلیج کالک (Kalk Bay) قرار گرفته است و دو ورودی دارد که یکی از آن ها مشرف به ساحل فیش هوئک و دیگری رو به خلیج کالک قرار گرفته است. راحت ترین راه برای دسترسی به غار بومسلنگ بالا رفتن از جاده بویز از ایستگاه خلیج کالک است.

غار واچمن | Watchmans Cave

یکی دیگر از شگفت انگیزترین غارهای کیپ تاون باز هم در لاینز هد یا سر شیر کوهستان تیبل قرار گرفته است و به آن غار واچمن یا غار نگهبان می گویند. این غار در طرف دیگر قله قرار گرفته و منظره بسیار بی نظیری به تپه سیگنال، دریا و شهر کیپ تاون دارد. غار واچمن یکی از محبوب ترین غارها برای علاقه مندان به غارنوردی و همین طور عکاسی است. هنگام طلوع و غروب خورشید منظره فوق العاده بی نظیری را می توانید از فراز این غار دیدن کنید.

غار وودستاک | Woodstock Cave

غار وودستاک غاری بسیار بزرگ و افقی است و یکی از بزرگ ترین دهانه های غار را در بین غارهای کیپ تاون دارد. این غار در قله شیطان و بالای منطقه وودستاک واقع شده و به همین علت به این نام نامگذاری شده است. غار وودستاک تا 50 متر عرضه و 15 متر عمق دارد و یکی از مکان های ایده آل برای عکاسی است. در حقیقت، چیزی که این غار را شگفت انگیز می نماید نه داخل غار، بلکه دهانه غار و منظره بی نظیری است که به شهر و طبیعت اطراف دارد. این عوامل دست به دست هم داده اند تا غار وودستاک را به محبوب ترین غار کیپ تاون تبدیل نمایند.

غار پیرز | Peers Cave

آخرین مورد از غارهای کیپ تاون که به شما معرفی می کنیم غار پیرز است که منظرهی بی نظیری به ساحل نوردهوئک (Noordhoek) دارد. یکی از خوبی های این غار این است که دسترسی به آن آسان است و از پارکینگ سیلورماین به راحتی می توانید خود را به این غار شگفت انگیز و زیبا برسانید. جهت پیاده روی تا غار بیشتر از 15 دقیقه طول نخواهد کشید و به همین علت بسیاری از افراد برای پیک نیک و گذران وقت به این غار می آیند. از این غار می توانید از منظره زیر پایتان لذت ببرید و چند ساعتی را دور از هیاهوی شهر در دل طبیعت بگذرانید.

غار چشم فیل | Elephants Eye

این غار به علت ظاهرش و شباهتی که با چشم فیل دارد به غار الفنت آی یا چشم فیل معروفیت پیدا نموده است. در بین غارهای کیپ تاون دسترسی به این غار راحت تر است و منظره بی نظیری به شهر و دریا و طبیعت اطراف دارد. بسیاری از کسانی که به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقه مندند از منطقه حفاظت شده سیلورماین خود را به غار چشم فیل می رسانند و اندکی در آن جا استراحت می نمایند. این منطقه به علت هوای مطبوع و خنکی که دارد برترین انتخاب برای فرار از گرمای کیپ تاون است.

غارهای کانگو | Cango Caves

با کمی رانندگی از شهر کیپ تاون به بزرگ ترین و شگفت انگیزترین غارهای کیپ تاون خواهید رسید. غارهای کانگو آنقدر زیبا و اعجاب برانگیز هستند که واقعا ارزش رانندگی و طی این مسافت را دارند. این غارها در دامنه های کوهستان سوارتبرگ قرار دارند و جزء پرطرفدارترین غارهای کیپ تاون نزد گردشگران به حساب می آیند. این غارها بخشی از سفر جاده ای بسیار پرطرفدار گلدن روت هستند و برای بازدید از آن ها ضروری است به وسیله تور و هدایت های تورلیدر اقدام بکنید. اما مطمئن باشید به زحمتش می ارزد و وقتی وارد غارها می شوید تالارهای وسیع و شگفت انگیزش میخکوبتان می نماید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1742

به "تور آفریقای جنوبی: غارهای شگفت انگیز کیپ تاون در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: غارهای شگفت انگیز کیپ تاون در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید