طرح کمد دیواری اتاق خواب مد روز در طراحی داخلی

به گزارش آفتاب صبا، مهم نیست اندازه اتاق خواب تان عظیم باشد یا کوچک، هر اتاق خوابی همواره به دو وسیله ضروری احتیاج دارد، یکی تخت خواب و دیگری کمد دیواری. اما انتخاب طرح کمد دیواری اتاق خواب کار آسانی نیست و نباید آنرا ساده گرفت. از آنجایی که کمد دیواری ثابت بوده و دیگر نمی توان دیزاین آنرا تغییر داد، بعداز طراحی و ساخت، فضای تخصیص داده شده به کمد دیگر قابل برگشت نیست. به همین خاطر باید اندازه گیری دقیقی در این زمینه داشته باشید چرا که مثلا پس از ساخت اگر احساس کردید فضای اتاق زیادی کوچک شده، دیگر نمی توانید این فضا را به اتاق خواب برگردانید. در این پست توضیحاتی مختصر درباره نحوه طراحی درست کمد خواهم داد و همچنین مطابق رسم همیشگی وبسایت اتاق، این توضیحات همراه با طرح های جدید و مد روز کمد دیواری خواهد بود، طرح هایی که در سال جدید و سال های آینده نیز همچنان جدید و شیک دیده خواهند شد.

طرح کمد دیواری اتاق خواب مد روز در طراحی داخلی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مدل های جالب کمد مخفی اسلحه برای نگهداری در منازل آپارتمانی

اولین کار مطمئنا انتخاب اندازه مناسب برای کمد دیواری است. برای کمدهای دو درب لولایی، حداقل 80 سانتی متر فضا احتیاج دارید، برای درب ریلی این فضا باید حداقل 1.8 متر باشد. البته اگر اتاق خواب تان خیلی کوچک است، استفاده از طرح کمد دیواری اتاق خواب با درب ریلی ایده بهتری است. درب های لولایی کوچک برای باز شدن به فضایی بیش از 30 سانتی متر احتیاج دارند در صورتی که درب ریلی اینگونه نیست. در نتیجه انتخاب اول اتاق خواب های کوچک باید استفاده از کمدهایی با درب ریلی باشد.

گام دوم در انتخاب طرح کمد دیواری اتاق خواب، انتخاب ارتفاع مناسب است. به طور معمول ارتفاع کمدها را بین 2 تا 2.4 متر انتخاب می نمایند. هر ارتفاعی بیشتر یا حتی کمتر از این مقدار، کارایی یا ارگونومی کمد دیواری را بشدت کاهش می دهد. اگر ارتفاع بیش از حد زیاد باشد، بخش هایی از کمد غیرقابل استفاده می گردد یا حداقل بصورت روزمره و راحت نمی توان از آن استفاده کرد، اگر ارتفاع خیلی کم باشد، فضای نگهداری کمد کاهش می یابد. اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید، می توانید طبقه اضافی هم در بالای کمد در نظر بگیرید، البته برای کمدهایی که درب ریلی دارند این کار توصیه نمی گردد چرا که ریل بالا شاید تحمل وزن اضافی درب را نداشته باشد. برای عمق کمد اگر کت و پالتوی سنگین برای آویزان کردن دارید، بهتر است حداقل عمقی برابر با 60 سانت برای کمد در نظر بگیرید، البته برای اگر با تا کردن لباس مسئله ای ندارید، این عمق می تواند تا 45 سانتی متر نیز کاهش یابد.

خودتان بسازید،راهنمای گام به گام ساخت کمد دیواری تلویزیون

همانطور که می دانید هر کمد دیواری از دو بخش تشکیل شده، بخش داخلی و بخش خارجی یا همان درب کمد. برای بخش داخلی می توانید از مواد پرکاربردی مثل MDF و تخته چندلا یا چوب پلاست بهره ببرید. برای قسمت درب هم عمدتا از MDF استفاده می گردد اما درب های چوب طبیعی نیز شامل طرح های لوکسی می شوند. البته حتما سعی کنید برای داخل کمد از MDF بهره ببرید، چرا که تخته چندلا یا نئوپان بعداز مدتی خم شده و استحکام بسیار پایینی دارند در صورتی که چوب های MDF اینگونه نیستند.

برای زیبایی طرح کمد دیواری اتاق خواب، نوع روکش انتهایی کار اهمیت بسیار زیادی می یابد. برای روکش کمد می توانید از موادی مانند لمینت، پوسته طبیعی، UV ، آکریلیک، آلومینیوم و شیشه یا آینه بهره ببرید. از بین این مواد لمینت و روکش های چوبی هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ دوام شرایط بهتری دارند. لمینت ظاهری بسیار شبیه به چوب طبیعی به کمد دیواری اتاق تان داده و دکوراسیون اتاق را بسیار لوکس نشان می دهد، خصوصا اگر تخت خواب شما نیز از چوب یا روکش چوب باشد. اما اگر از لحاظ هزینه ای مسئله ای ندارید، برای طرح به معنای واقعی کلمه لوکس توصیه می گردد از روکش هایی نظیر آرکیلیک، شیشه و UV بهره ببرید. تمامی این پوشش ها جلایی براق و درخشان به کمد دیواری داده و آنرا به نقطه کانونی دکوراسیون اتاق خواب تان تبدیل می نماید. این روش همچنین برای استفاده در اتاق خواب هایی که کوچک و جمع و جور هستند نیز توصیه می گردد چرا که با بازتاب نور باعث بازتر دیده شدن فضا می شوند. البته خیلی ها از درب های آینه ای استفاده می نمایند. با این کار کمد لباس به محلی ایده آل برای پرو لباس هم تبدیل می گردد. آینه هم بروی درب های ریلی قابل نصب هستند و هم بروی درب های لولایی.

25 مدل جدید قفسه و کتابخانه و کمد دیواری زیر پله [شیک و منحصر بفرد]

برای طراحی کمد لباس اتاق خواب حتما نباید فقط به کشو و محلی برای آویزان کردن لباس بسنده کنید، حال که قصد طراحی دارید، فرصتی بسیار مناسب برای اضافه کردن کشوهایی مخصوص سازمان دهی لوازم اتاق پیش رویتان قرار گرفته است. با این روش، کارایی کمد دیواری نیز به میزان زیادی افزایش می یابد.

منبع: اتاق
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 995

به "طرح کمد دیواری اتاق خواب مد روز در طراحی داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کمد دیواری اتاق خواب مد روز در طراحی داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید