طرح مرمتی پل آب برترناو در خراسان جنوبی شروع شد

به گزارش آفتاب صبا، معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی از شروع مطالعات و اجرای طرح مرمتی پل آب برترناو در این استان اطلاع داد.

طرح مرمتی پل آب برترناو در خراسان جنوبی شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، پل آب برترناو (تراناو) برتر یا ترا به معنای دیوار بلند قوسی و ناو به معنی نای یا جوی آب است. این پل یکی از آثار تاریخی خراسان جنوبی به شمار می رود و در فهرست آثار ملی به شماره 3776 به ثبت رسیده است.

علی شریعتی منش معاون میراث فرهنگی این استان با اعلام این مطلب گفت: قدمت پل آب برترناو بر اساس شواهد معماری به دوره سلجوقی باز می شود و در بخش ارسک شهر بشرویه واقع شده است.

او اضافه کرد: مطالعات این سازه معماری باشکوه به منظور مرمت و بازسازی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی صورت گرفت. در این مطالعات ضمن آسیب شناسی بنا طرح مرمت و بازسازی آن نیز ارائه شده است.

پل آب بر ترناو برای انتقال آب قنات فتح آباد از یک سوی دره به سوی دیگر آن احداث شده و از نظر مکان یابی و معماری نشان از هوشمندی نیاکان ما به منظور انتقال آب قنات در این منطقه دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 88

به "طرح مرمتی پل آب برترناو در خراسان جنوبی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مرمتی پل آب برترناو در خراسان جنوبی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید