سلول های سرطانی برای جلوگیری از تغذیه و رشد قرنطینه می شوند ، از کنترل دمای داخل خودرو ها تا تشخیص بیماری با تلفن های هوشمند

به گزارش آفتاب صبا، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

سلول های سرطانی برای جلوگیری از تغذیه و رشد قرنطینه می شوند ، از کنترل دمای داخل خودرو ها تا تشخیص بیماری با تلفن های هوشمند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

محافظت از گیاهان با کمک نانوذرات به دست آمده از آن ها ممکن شد

محققان دانشگاه فدرال بالکتیک کنت ایمانوئل (IKBFU) فناوری جدیدی ارائه کردند که در آن عصاره گیاهی برای تولید نانوذرات مغناطیسی با خواص ضدقارچی استفاده می شود. این نانوذرات، گیاهان را در برابر قارچ ها و عوامل بیماری زا محافظت می کند.

20 درصد مقالات علمی محققان ایرانی در حوزه نانو است / شرایط انتشارات فناوری نانو در سرانجام سال 2020

دو دهه از شروع برنامه پیشگامی آمریکا در فناوری نانو گذشت و در این مدت تعداد انتشارات مرتبط با فناوری نانو از سالی 22000 مقاله به سالی بیش از 191000 مقاله رسید. مطابق سنجش ماهانه است نانو که با استفاده از یک عبارت جستجوی مخصوص فناوری نانو در بانک داده Web of Science WoS صورت می گیرد، در سال 2020 تعداد 191304 مقاله نانو (nano-article) در WoS نمایه شده اند که نسبت به موقعیت مشابه در سال گذشته حدود 9 درصد رشد داشته اند. همچنین این تعداد مقاله، 8.8 درصد از کل مقالات علمی منتشر شده در سال 2020 را شامل می شوند.

تلفن های هوشمند به حسگر های تشخیص بیماری تبدیل می شوند

شرکت اسپارک تکنولوژیز (Sparc Technologies) در حال توسعه نانوحسگر هایی است که از آن ها می توان برای تشخیص بیماری های انسان یا حیوان استفاده کرد. این شرکت در نظر دارد با استفاده از حسگر های زیست پزشکی مبتنی بر گرافن در ابزار های تشخیصی موجود یا سایر دستگاه های الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن های هوشمند، امکان تشخیص بیماری در زمان واقعی را فراهم کند.

اعزام دو تن از فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی

در ماموریت دمو-2 دو فضانورد به نام باب بهنکن و داگ هارلی 30 مه سال 2020 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رفتند و ناسا بالاخره پیروز شد پس از سال 2011 میلادی، دو تن از فضانوردان خود را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند.

دمای داخل خودرو ها با نانو پوشش چندکاره کنترل می شود

شرکت استک اتوموتیو (Stek Automotive) اعلام نمود که فیلم های نانوسرامیکی پنچره را به بازار عرضه کرده است. در سایت این شرکت آمده است که فیلم های پنجره نانوسرامیکی ما، موسوم به NEX، وضوح و شفافیت بالایی داشته و همچنین در برابر تابش مخرب پرتو های فرابنفش دوام بالایی دارد.

قرنطینه سلول های سرطانی برای جلوگیری از تغذیه و رشد آن ها

سرطان یکی از بیماری های خطرناکی است که توجه بسکمک از محققان را به خود جلب کرده است. در حال حاضر تحقیقات گسترده ای برای مقابله با این بیماری در جهان در حال انجام است. به تازگی محققان یک نانوذره مهندسی شده ارائه کرده اند که می تواند سلول های سرطانی مهاجم را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1233

به "سلول های سرطانی برای جلوگیری از تغذیه و رشد قرنطینه می شوند ، از کنترل دمای داخل خودرو ها تا تشخیص بیماری با تلفن های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های سرطانی برای جلوگیری از تغذیه و رشد قرنطینه می شوند ، از کنترل دمای داخل خودرو ها تا تشخیص بیماری با تلفن های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید