دفع حمله بزرگ سایبری علیه زیرساخت های دولت الکترونیک

به گزارش آفتاب صبا، وزیر ارتباطات گفت: اخیرا یک حمله سازمان یافته علیه زیرساخت های کشور انجام گرفت که توسط سپر امنیتی دفع شد و حمله بسیار بزرگی هم بود.

دفع حمله بزرگ سایبری علیه زیرساخت های دولت الکترونیک

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درخصوص حمله سایبری به زیرساخت های کشورمان، اظهار کرد: اخیرا با یک حمله بسیار سازمان یافته و حکومتی علیه زیرساخت های دولت الکترونیک روبرو بودیم که توسط سپر امنیتی کشور شناسایی و دفع شده است.

وی با بیان اینکه این حمله بسیار بزرگ بوده است، اضافه کرد: فعلا نمی توانم جزئیاتی از این موضوع بگویم، اما ابعاد آن استخراج شده است و حتما در رابطه با آن گزارشی داده می گردد.

وزیر ارتباطات گفت: فعلا نمی توانم بگویم این حمله توسط چه کشوری انجام گرفته است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال قطع مجدد اینترنت و ایجاد اینترنت ملی گفت: چیزی به نام اینترنت ملی معنای خارجی ندارد. اینترنت یک شبکه جهانی است، داخلی و بین المللی ندارد. شبکه ملی اطلاعات با بحث اینترنت ملی تفاوت دارد. افرادی که از کلماتی مانند اینترنت ملی استفاده می نمایند، هدفشان تخریب دستاوردهای جوانان ایرانی است.

وی ادامه داد: آمریکا کوشش داشت با خروج از برجام و عدم تعهد علیه ملت و دولت ایران و اعمال تحریم های جدید در زمینه دارو و فناوری ها و همچنین تروریست خواندن ملت ایران، برای شرکت های ایرانی نیز مشخص تکلیف کند.

آذری جهرمی اضافه کرد: ما نباید دست روی دست بگذاریم تا آمریکا برای ما مشخص تکلیف کند که چه شرکت ایرانی می تواند رشد کند و چه شرکت ایرانی نمی تواند رشد کند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: شبکه ملی اطلاعات با توجه به فرمایشات رهبری به صورت جدی از سوی وزارت ارتباطات پیگیری می گردد تا ما بتوانیم سهم خود را در جهان بگیریم.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 411

به "دفع حمله بزرگ سایبری علیه زیرساخت های دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفع حمله بزرگ سایبری علیه زیرساخت های دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید