درخشش بازیکنان زیر 20 سال و امیدواری به آینده؛ لاماسیا، بارسلونا را زنده نگه داشت

به گزارش آفتاب صبا، خبرگزاری خبرنگاران- درخشش بازیکنان جوان و آینده دار می تواند هواداران بارسلونا را به آینده این تیم امیدوار کند.

درخشش بازیکنان زیر 20 سال و امیدواری به آینده؛ لاماسیا، بارسلونا را زنده نگه داشت

به گزارش خبرنگاران، بارسلونا در دیداری پر التهاب در نیو کمپ، پیروز به کسب پیروزی 3-2 مقابل الچه شد. در جریان پیروزی بلوگرانا در برابر الچه، گاوی و نیکو گونزالز گل های دوم و سوم تیمشان را به ثمر رساندند. این دو گل، اولین گل گاوی و دومین گل نیکو در این فصل لالیگا بودند. به جز این دو بازیکن، آنسو فاتی و عبدالصمد الزلزولی بازیکن های زیر 20 سال دیگری بوده اند که در این فصل لیگ پیروز به گلزنی برای بارسلونا شده اند.

3 گل از فاتی و یک گل از الزلزولی در کنار آمار گاوی و نیکو گونزالز تعداد گل های این چهار بازیکن زیر 20 سال را به عدد 7 می رساند. به این ترتیب از مجموع 28 گل این فصل بارسلونا در لالیگا، 7 گل برابر با 25 درصد، از طریق بازیکنان زیر 20 سال به ثبت رسیده است. آماری که در میان کل بیست تیم این فصل لالیگا منحصر به فرد است.

هافبک جوان بارسلونا عادت ندارد بند کفش هایش را موقع بازی به مانند سایر بازیکنان، محکم ببندد. گاوی از زمان کودکی با بند کفش هایش مشکل داشته و ترجیح داده با این مسئله کنار بیاید. به نقل از مارک ماربا (لا پورتریا)، گاوی یکی از درخشان ترین استعدادهای فوتبال اروپا محسوب می شود و طی ماه های اخیر از تیم جوانان بارسلونا، به حضور در ترکیب ثابت تیم ملی اسپانیا رسیده است. گاوی که با ورود ژاوی بیش از پیش در بارسلونا می درخشد، یک مشکل کوچک با کفش هایش دارد؛ بر اساس ادعای ماربا، گاوی 17 ساله از دوران کودکی با کفش هایی بازی می کند که بند آنها را گره نمی زند! دلیلش هم این است که بلد نیست چگونه باید آنها را به خوبی ببندد. هافبک نوجوان بارسلونا اما به این موضوع عادت کرده و دیگر برایش مهم نیست که بند کفشش باز باشد یا بسته.

با بررسی تعدادی از عکس ها گاوی، می توانیم صحت ادعای ماربا را در برخی موارد تایید کنیم و البته که چندین و چند عکس وجود دارد که کفش های گاوی در آنها مشکل خاصی ندارند؛ می توان حدس زد که گاوی گره زدن بند کفش هایش را تا حدودی بلد است، اما گاهی اوقات و هنگام بازی این گره ها که به خوبی زده نشده اند، باز می شوند.

بارسلونا طی هفته های اخیر و به واسطه ناکامی در صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در حال سپری کردن شرایط سختی است اما هواداران این تیم برخلاف دوران سرمربی قبلی، به این سرمربی اعتقاد زیادی دارند و این بزرگترین برگ برنده ژاوی است. اعتماد بالا به ژاوی و البته تیزبینی این مربی در کشف و استفاده از استعدادهای جوان بارسا باعث شده تا با اضافه شدن چندین چهره جوان و زیر 20 سال به ترکیب تیم، خونی تازه در رگ های آبی اناری ها جریان پیدا کند.

بارسلونای ژاوی در حالی پیروز شد با نتیجه سه بر دو میهمان خود در هفته هجدهم را شکست دهد که با گل های فران ژوتگلا و گاوی در نیمه اول برنده راهی رختکن شد اما در عرض دو دقیقه (63-64) دو بار دروازه خود را باز شده دید تا در آستانه از دست دادن یک برد مسلم قرار بگیرد. تیم جوان ژاوی و پدیده هایی که قرار است آینده بارسا را شکل بدهند بعد از دریافت دو گل و تغییر شوک کننده نتیجه، آرامش خود را حفظ کردند و پیروز به زدن گل سوم شدند؛ کاری که انجام آن نشان از انسجام تیمی و روحیه جنگندگی بالا در تیم بارسلونا داشت؛ گل سوم را گاوی 17 ساله (زننده گل دوم) برای نیکو گونزالس 19 ساله ساخت تا در شبی که ژوتگلای 22 ساله گل اول را زده بود، ژاوی با یک مشت پسر بچه آینده دار از سد حریف بگذرد.

بارسلونا در هفته هجدهم لالیگا میزبان الچه بود و به لطف درخشش بازیکنان لاماسیا، پیروز میدان لقب گرفت. بارسلونا و الچه در چارچوب بازی های هفته هجدهم فصل 22-2021 لالیگا به مصاف هم رفتند. نیمه اول اوج درخشش تیم ژاوی بود، تمام بازیکنان خط حمله بازی قابل قبولی از خودشان به نمایش گذاشتند؛ جایی که فران خوتگلا و گاوی اولین گل رسمی خود با پیراهن بلوگرانا را به ثمر رساندند. نیمه دوم اما بسیار پرماجرا بود. تعویض های رودریگز کاملا جواب دادند و به لطف درخشش دو بازیکن تعویضی و صد البته عملکرد ضعیف دروازه بانی که زمانی میان هواداران به دیوار برلین معروف بود، الچه به بازی برگشت. ژاوی و تیمش در آستانه تجربه کابوسی شبیه به دیدار با اوساسونا بودند که ستاره بی چون و چرای زمین، پابلو مارتین گاویرا پائز (گاوی) یک حرکت عالی از سمت چپ شروع کرد و با پاس خود، باعث شد نیکو گونزالس گل سوم و پیروزی بخش بلوگرانا را به ثمر برساند.

ژاوی، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی گفت: با توجه به وضعیتی که در آن قرار داریم، این سه امتیاز طلایی هستند. به نظرم امروز، شاهد یک بارسلونای خوب بودیم. گاوی یک بازی تماشایی به نمایش گذاشت. جاه طلبی و شخصیتی که او دارد، به شدت غافلگیر کننده است. بازیکنان جوان ما از شخصیت قدرتمندی برخوردار هستند و آینده تیم، همین بازیکنان هستند. نسل گاوی، نیکو، اریک، عبدالصمد و آرائوخو یک نسل خارق العاده از بازیکنان مستعد در اختیار داریم. امیدوارم که این بازی بتواند نقطه عطف ما باشد.

در جریان بازی، خودمان کار را برای خودمان سخت ساختیم؛ حتی با وجود اینکه توانستیم 3 مرتبه گلزنی کنیم. باید از چنین بازی هایی درس بگیریم، مخصوصا وقتی که از حریف جلو هستیم. در این تیم نشانه هایی از بازی منطقه ای وجود دارد که همواره باعث شگفتی من می شود. در برخی از لحظات بازی ثابت شد که باید روی برخی از مسائل کار کنیم. ما بچه های 17 ساله را به زمین می فرستیم و این یعنی به زمان نیاز داریم. گل های خیلی ضعیفی دریافت می کنیم. البته وقتی می گویم که بازیکنان جوان در حال رقم زدن تفاوت ها هستند، به معنای ارسال یک پیام به باتجربه های تیم نیست (اشاره به مصاحبه پس از بازی اوساسونا). از نگرش حرفه ای تک تک بازیکنان راضی هستم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1747

به "درخشش بازیکنان زیر 20 سال و امیدواری به آینده؛ لاماسیا، بارسلونا را زنده نگه داشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "درخشش بازیکنان زیر 20 سال و امیدواری به آینده؛ لاماسیا، بارسلونا را زنده نگه داشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش بازیکنان زیر 20 سال و امیدواری به آینده؛ لاماسیا، بارسلونا را زنده نگه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید