خبرنگاران معاون وزارت بهداشت شهادت مدافع سلامت یزد را تسلیت گفت

به گزارش آفتاب صبا، یزد- خبرنگاران- معاون,وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت مرضیه محمدی زربندی مدافع سلامت یزد را به خانواده آن مرحومه و حوزه بهداشت و درمان این استان تسلیت گفت.

خبرنگاران معاون وزارت بهداشت شهادت مدافع سلامت یزد را تسلیت گفت

به گزارش سه شنبه شب خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخشی از پیغام علیرضا رئیسی آمده است: مرحومه محمدی زربندی از استان یزد از خادمین و مدافعین سلامت در حوزه بهداشت حرفه ای بود که در راه خدمت به هموطنان عزیز در عرصه کنترل و پیشگیری از بیماری کووید- 19 جان خود را از دست داد.

وی دومین شهید مدافع سلامت یزد است که در مرکز بهداشت ملک افضلی در محله اسکان این شهر مشغول به فعالیت بود و چندی قبل به شهادت رسید .

همچنین 27 مهر ماه جاری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفته بود که از اوایل شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه 1398 تا به امروز 10 هزار و 690 نفر در استان به بیماری کووید - 19 مبتلا شده اند که از این تعداد یکهزار و 237 نفر مربوط به هفته گذشته است.

دکتر سید ابراهیم سلمانی در نشست مجازی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در حال حاضر 522 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 114 نفر به دلیل حاد بودن شرایط در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و همچنین 55 بیمار مشکوک به کرونا در بخش اورژانس بیمارستان ها در نوبت تخلیه تخت برای ورود به بخش ویژه هستند.

همچنین 24 مهرماه جاری رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفته بود که این استان به نسبت جمعیت بیشترین میزان ابتلا به کرونا در هر یکصد هزار نفر را در کشور دارد و شرایط در سومین پیک این بیماری بحرانی است.

دکتر محمدرضا میرجلیلی در سی و چهارمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه نمود: یزد در نخستین مرحله شیوع کرونا پس از استان های قم و مرکزی در رده سوم کشور از نظر میزان ابتلا به نسبت جمعیت قرار داشت و هم اکنون نیز در سومین مرحله افزایش ابتلا، از نظر تعداد موارد مثبت و بستری در صدر 31 استان کشور قرار گرفته است.

جمعیت استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر است که در 24 شهر سکونت دارند.

وی در مجموع تعداد افراد متوفی به کرونا را در استان 559 نفر ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین میزان ابتلا به کرونا مربوط به شهرهای یزد، میبد، مهریز، خاتم، بافق و ابرکوه است و اگر شرایط مرکز استان کنترل گردد، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1066

به "خبرنگاران معاون وزارت بهداشت شهادت مدافع سلامت یزد را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزارت بهداشت شهادت مدافع سلامت یزد را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید