جلوی ایجاد رانت در تورهای گردشگری المپیک 2020 را می گیریم

به گزارش آفتاب صبا، معاون گردشگری کشور گفت: اجازه نمی دهیم کسی یا آژانسی در برگزاری تورهای گردشگری المپیک ژاپن رانت ایجاد کند چون محدودیتی در اجرای تورها وجود ندارد.

جلوی ایجاد رانت در تورهای گردشگری المپیک 2020 را می گیریم

موضوع مربوط به بازارهای ورزشی را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برنامه ریزی می نماید. در جام جهانی روسیه نیز کارها در چارچوب وزارت ورزش انجام می شد. با آنها توافق کردیم که موضوعات مربوط به گردشگری را به ما بسپارند تا ما به آژانسهای خودمان آن را واگذار کنیم. می خواهیم با آقای صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این باره نشستی داشته باشیم تا درباره کلیت ماجرا صحبت کنیم.

برای اعزام تورهای گردشگری محدودیتی از نظر اینکه چه کسی تور به ژاپن ببرد و یا نه وجود ندارد. تا به امروز بحثی مطرح نشده است اما انحصار و رانتی هم نباید بوجود بیاید.

وی درباره اینکه یکی از نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور نشستی را با دفاتر مسافرتی دیگر برگزار و اعلام نموده که می توان به وسیله آژانس او برای المپیک 2020 تور گردشگری تعریف کرد گفت: قطعاً این کار مورد تایید ما نیست. هر کدام از آژانس های مسافرتی که آماده باشند و مجوز بند ب دارند، می توانند در این موضوع ورود نمایند ما محدودیتی را نمی خواهیم ایجاد کنیم. اگر آژانسی احساس می نماید رانتی بوجود آمده حتماً گزارش دهد.

در حال حاضر سهمیه خاصی برای ما اعلام نشده ممکن است ایران سهمیه ای داشته باشد که اگر در اختیار نهاده شد سعی میکنیم فراخوان بزنیم تا همه بتوانند در این زمینه ورود نمایند.

در رابطه با برنامه های المپیک ستادی در وزارت ورزش تشکیل می گردد هنوز اتفاقی نیفتاده است و یا ما را دعوت ننموده اند با این وجود وزیر ورزش این همکاری را با سازمان میراث فرهنگی دارد که به سازمان درباره تورهای المپیک اطلاع بدهد. تقاضای ما برای نشست با رئیس کمیته ملی المپیک نیز برای هماهنگی در این باره است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 110

به "جلوی ایجاد رانت در تورهای گردشگری المپیک 2020 را می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوی ایجاد رانت در تورهای گردشگری المپیک 2020 را می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید