تاثیر یک روش درمانی در بهبودی بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش آفتاب صبا، شرکت Fosun Kite Biotechnology چین اخیرا در یک نشست خبری بیان کرد بیش از 10 بیمار چینی مبتلا به سرطان با روش درمانی سلول تی کایمریک گیرنده آنتی ژن(CAR-T cell therapy) این شرکت بهبودی پیدا نموده اند.

تاثیر یک روش درمانی در بهبودی بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از چاینادیلی، در ماه ژوئن این روش درمانی به اسم اولین راه چاره سلول تی کایمریک گیرنده آنتی ژن و راه جدیدی در درمان سرطان شناخته و در چین تایید شد. این روش درمانی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان لنفوم سلول B بزرگ عود نماینده یا مقاوم به درمان(recurrent or refractory large B-cell lymphoma) استفاده می گردد.

روش درمانی گفته شده شامل جداسازی سلول های T از خون بیمار و برنامه ریزی مجدد آنها برای حمله به سلول های سرطانی پس از ورود مجدد به بدن است.

به گفته پزشکان سلول تی کایمریک گیرنده آنتی ژن، سلول های T را که به اسم پلیس در بدن انسان عمل می نمایند، با دستگاه های خاصی که به آنها امکان می دهد مکان دقیق سلول های تومور را تعیین نموده و آنها را از بین ببرند، تقویت می نماید.

پس از تایید این روش درمانی، پزشکان بیمارستان روجین چین از آن استفاده کردند. به گفته پزشکان تنها یک ماه پس از آنکه یک زن مسن این روش را دریافت نموده بود آنها شاهد بهبودی بیمار بوده اند.

این شرکت گفت که ارزیابی های اجرا شده بر روی دو بیمار دیگر یک ماه پس از دریافت این درمان نشان داده که هر دو در حال بهبودی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1624

به "تاثیر یک روش درمانی در بهبودی بیماران مبتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر یک روش درمانی در بهبودی بیماران مبتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید