برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام ویژه نوروز 98 تشریح شد

به گزارش آفتاب صبا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام به تشریح برنامه و اقدامات مورد نظر پرداخت.

برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام ویژه نوروز 98 تشریح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، در جلسه ای که به ریاست عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل و معاونان و مدیران ادارات شهرستانهای تابعه برگزار گردید فعالیت کمیته های تخصصی در ستاد اجرایی خدمات سفر جهت خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه شد.

شنبه زاده در مورد اقدامات دبیرخانه ستاد در نوروز 98 گفت: دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در راستای خدمات دهی به گردشگران نوروزی و نیز نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی راه اندازی می گردد که در قالب کمیته های روابط عمومی، تبیلغات و اطلاع رسانی، نظارت، اسکان و آمار، حراست و حقوقی، موزه، پشتیبانی و راهیان نور فعالیت می نمایند.

شنبه زاده گفت: هدف از راه اندازی کمیته ها ارائه خدمات مناسب اطلاع رسانی و گردشگری، و نیز در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش هزینه های مراکز اقامتی، تفریحی و خدماتی است.

او توضیح داد: ستاد با هدف اطلاع رسانی بموقع و آسان به گردشگران اقدام به برپایی پایگاه های اطلاع رسانی در مبادی ورودی استان و مراکز شهرها می نماید که این پایگاه ها خدماتی از قبیل توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری و ... را انجام می دهند.

شنبه زاده اضافه کرد: جشنواره نوروزی نیز به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام و شهرستان ها برای شور و نشاط اجتماعی بین مردم برگزار می گردد.

شنبه زاده با بیان اینکه طرح ملی نوروزگاه در ایام نوروز در قالب برنامه های مختلف اجرا می گردد اضافه کرد: در حاشیه این طرح، نمایشگاه صنایع دستی نیزبرپا می گردد و ضمن معرفی سبک زندگی چادرنشینی و عشایری انواع غذاها و شیرینی های محلی نیز پخت و عرضه می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، احیاء و گسترش آداب و رسوم عید نوروز و فرهنگ های بومی مرتبط با عید باستانی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح بیان کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح کوشش می گردد آگاهی مردم نسبت به آداب و رسوم بومی استان ایلام مرتبط با عید نوروز افزایش یابد.

او با بیان اینکه این طرح در تمام شهرستان های استان اجرا می گردد خاطر نشان کرد: هدف نخست اجرای این طرح آشنایی مردم استان با آیین های سنتی و بومی مختص عید نوروز است و در سال های آینده بحث جلب گردشگران نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

شنبه زاده با اشاره به اینکه سال گذشته طرح نوروزگاه هر شب در یک شهرستان این استان اجرا شد اضافه کرد: سال جاری این طرح در تمامی شهرستان ها به صورت همزمان در کنار آثار تاریخی و طبیعی و کانون های جمعیتی از جمله قلعه والی شهر ایلام، مجتمع آبگرم دهلران، قلعه هزار درب آبدانان، قلعه میرغلام هاشمی دره شهر و سد کنگیر ایوان برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 155

به "برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام ویژه نوروز 98 تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام ویژه نوروز 98 تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید