با یک میلیارد و 100 میلیون تومان ام جی GS بخریم؟

به گزارش آفتاب صبا، با نگاهی به استایل این اس یووی کراس اوور کامپکت، شاهد طراحی زیبایی از ام جی هستیم. خطوط تیز و سطوح تخت در کنار حجم برآمده روی گلگیر های جلو و عقب در کنار رینگ های 18 اینچی، کاراکتر اسپرت و جذابی به GS بخشیده است.

با یک میلیارد و 100 میلیون تومان ام جی GS بخریم؟

ام جی با سدان های 550، 6 و نسخه فیس لیفت 6 به بازار خودرو کشورمان پا گذاشت. سال 1394 بود که زمزمه هایی برای ورود بلندقامت این برند به میان آمد. اس یووی کراس اوور کامپکت ام جی پایان در اواخر سال 1394 با نام GS به بازار کشورمان پا گذاشت. GS از نظر طراحی، به روز و اسپرت بوده و با پیشرانه توربوشارژ و با امکانات رفاهی کامل فراوری شد.

با نگاهی به استایل این اس یووی کراس اوور کامپکت، شاهد طراحی زیبایی از ام جی هستیم. خطوط تیز و سطوح تخت در کنار حجم برآمده روی گلگیر های جلو و عقب در کنار رینگ های 18 اینچی، کاراکتر اسپرت و جذابی به GS بخشیده است.

درحقیقت این خودرو از زبان تازه طراحی ام جی در آن موقع تبعیت نموده است. با نگاهی به نمای جلو این خودرو شاهد حضور چراغ های جمع وجور، اما کشیده ای هستیم.

در امتداد این چراغ ها، جلوپنجره افقی V شکل ام جی قرار گرفته که به همراه خطوط تیز و حجم ایجادشده روی کاپوت، چهره کاملا تهاجمی و اسپرتی را از GS به نمایش می گذارد.

در نمای عقب، چراغ های بزرگ ذوزنقه ای شکل با حجم پردازی صریح، زیبا به نظر می رسند. اما عرض کم خودرو سبب شده است شاهد هارمونی و تعادل خوبی در نما های جلو و عقب خودرو نباشیم.

هرچند که اضافه شدن دو اگزوز ذوزنقه ای شکل در طرفین سپر به همراه یک اسپویلر الحاقی روی درِ صندوق، چاشنی اسپرت بودن این اس یووی کراس اوور کامپکت را دوچندان می نماید.

در زمان ورود به کابین GS شاهد طراحی آشنای این خودروساز در سدان های آن یعنی 550 و 6 هستیم؛ با این تفاوت که نمایشگر 6.1 اینچی در مرکز داشبورد تعبیه شده تا با نمایشگر 4.1 اینچی کلاستر و تنظیمات الکترونیکی سیستم تهویه مطبوع فضای کاملا مدرنی را در کابین GS ایجاد نمایند.

اما غربیلک فرمان اسپرت ام جی که در مدل های 550 و 6 شاهد آن بودیم، در این مدل نیز حفظ شده تا با پدال های شیفتر پشت آن و دسته دنده اسپرت، رانندگی با این کراس اوور لذت بخش باشد.

چیدمان قطعات داشبورد GS تلفیقی از طراحی کلاسیک و مدرن است و دکمه های فیزیکی تعبیه شده در زیر نمایشگر 6.1 اینچی مرکزی داشبورد به همراه دریچه های ذوزنقه ای شکل سیستم تهویه مطبوع، فضای شلوغ و کلاسیکی به کابین GS می بخشد.

ناگفته نماند که داشبورد بلندقامت ام جی، از نوع پلاستیک فشرده نرم است. بعلاوه قطعات دکوراتیو روکش کروم مشکی پیانویی است.

کیفیت این خودرو نسبت به سایر همکلاس های هموطن آن درسطح بالایی ارزیابی می گردد و از مهم ترین آپشن های ام جی GS می توان به سیستم چهارچرخ دیسکی به همراه سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل ترمز ها هنگام پیچیش CBC، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز دستی الکتریکی EPB، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، 6 ایربگ، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو با کیفیت سه بعدی، اتصال بلوتوث، USB، AUX، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم استارت-استاپ، حالت اکو و بهینه سازی مصرف سوخت، سنسور پارک عقب، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید به خودرو (کی لس)، آینه دید عقب الکتروکرومیک، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 حالت و گودی کمر به صورت دستی، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 حالت، تنظیم زاویه صندلی های عقب، صندلی های چرمی ضدلغزش و ضد خش و غربیلک فرمان و دسته دنده مزین به چرم اشاره نمود. قلب تپنده ام جی GS را یک موتور 4 سیلندر دولیتری توربوشارژ تشکیل می دهد. این پیشرانه با یاری سیستم پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژ می تواند حداکثر 217 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. این قدرت و گشتاور به یاری گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چهارچرخ منتقل می گردد.

یکی از ضعف های مهم این خودرو عدم سازگاری پیشرانه آن با بنزین نامرغوب و بی کیفیت کشورمان است که خرابی آن را در بلندمدت (البته با در نظر گرفتن عدم نگهداری صحیح مالک از آن) افزایش می دهد. از سوی دیگر این خودرو گیربکس 6 سرعته کاملا هوشمند و هماهنگ با موتور دارد که درصورت عدم نگهداری صحیح، این گیربکس زود فرسوده می گردد.

قطعات ام جی GS در کشور کمی به سختی تامین می گردد و این خودرو هزینه نگهداری بالایی دارد. بر این اساس اگر قصد خرید این خودرو را داشته باشید، می توانید مدل 2016 آن را با کارکرد 120 هزار کیلومتر با شرایط بدنه و شاسی سالم با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان بخرید.

منبع: اخبار خودرو

منبع: فرارو
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1971

به "با یک میلیارد و 100 میلیون تومان ام جی GS بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک میلیارد و 100 میلیون تومان ام جی GS بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید