ایلان ماسک: شعبه نیویورک تسلا آماده فراوری دستگاه ونتیلاتور است

به گزارش آفتاب صبا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می گوید شعبه نیویورک تسلا آماده فراوری مجدد ونتیلاتور است. پیش از این نیز ایلان ماسک در توئیتر اظهار داشت که شرکت وی در صورت کمبود ونتیلاتور در بیمارستان ها، به ساخت ونتیلاتور ها یاری می نماید.

ایلان ماسک: شعبه نیویورک تسلا آماده فراوری دستگاه ونتیلاتور است

به کزارش سرویس آی تی و فناوری، این روز ها ونتیلاتور ها به یکی از مهمترین ارکان درمان کرونا تبدیل شده اند. این دستگاه های تنفسی برای احیای ریه بیماران و یاری به تنفس آنان بسیار مهم محسوب می شوند، اما بعضی بیمارستان ها در سراسر دنیا با کمبود دستگاه رو به رو شده اند. نیویورک یکی از شهر هایی است که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است و 285 نفر کشته و بیش از 30 هزار مورد ابتلا ثبت نموده است.

اکنون مدیر عامل شرکت تسلا می گوید: تأسیسات ویژه ساخت خودرو های برقی ما در شعبه نیویورک که به علت شیوع کرونا بسته شده بود، به زودی مجدداً برای فراوری دستگاه های ونتیلاتور بازگشایی خواهد شد. ما هر کاری می توانیم انجام دهیم تا به شهروندان نیویورک یاری کنیم.

این توئیت در حالی منتشر می گردد که هفته گذشته، بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک، از یاری ماسک برای فراوری ونتیلاتور ها به شدت استقبال کرد. اندرو کومو، فرماندار نیویورک در 20 مارس دستورالعملی صادر کرد که بر اساس آن تمام مشاغل غیر ضروری در کوشش برای مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل شوند. دکتر دبورا بیرکس، هماهنگ نماینده مسائل مرتبط با کرونا ویروس در کاخ سفید گفت هر فردی که اخیراً در نیویورک بوده است باید خود را تا 14 روز قرنطینه کند تا از شیوع کرونا جلوگیری کند.

تسلا یکی از چندین شرکت فناوری است که در میان کمبودها، سعی دارند به دولت، تجهیزات پزشکی ارسال نمایند. همانطور که مدیرعامل اپل، تیم کوک روز چهارشنبه گفت، شرکت اپل 10 میلیون ماسک محافظ صورت N95 را به جامعه پزشکی در ایالات متحده اهدا می نماید. فیس بوک نیز 720 هزار ماسک را که هنگام آتش سوزی کالیفرنیا خریداری نموده است اهدا خواهد نمود و میخواهد میلیون ها ماسک دیگر را نیز خریداری و اهدا کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 694

به "ایلان ماسک: شعبه نیویورک تسلا آماده فراوری دستگاه ونتیلاتور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک: شعبه نیویورک تسلا آماده فراوری دستگاه ونتیلاتور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید