امامزاده تاج الدین علی میاندوآب

به گزارش آفتاب صبا، امامزاده تاج الدین علی میاندوآب از جاذبه های گردشگری این شهر است که تاج الدین علی (ع) از نوادگان امام هفتم شیعیان است. تاریخ این زیارتگاه دقیق معلوم نیست ولی آخرین بازسازی آن با مساعدت شجاع الدوله حاکم مراغه در اواخر قاجار به دست مردم منطقه به صورت بقعه ای چهارگوش با گنبد دوار از آجر پخته ساخته شده است.از جاذبه های گرشگری و مذهبی شهرستان میاندوآب مقبره امامزاده تاج الدین علی (ع) است. این امامزاده از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) امام هفتم شیعیان است. ساختمان این مقبره به شکل چهارگوش ساخته شده و دارای گنبد های مدور میباشد. اکنون بنایی دیگر در اطراف آن ساخته شده و بنای اصلی در داخل این محوطه قرار گرفته است. در کنار مراسم مذهبی، مراسم طرح آرامش بهاری نیز همه ساله در این مکان انجام می گیرد که به وسیله اداره اوقاف و امور خیریه برگزار میشود.

امامزاده تاج الدین علی میاندوآب

موقعیت مکانی

آستان امامزاده تاج الدین علی (علیه السلام) در شهرستان میاندوآب، بخش مرحمت آباد، دهستان مرحمت آباد سفلی، روستای قپچاق واقع شده است. این زیارتگاه که در سه کیلومتری چهاربرج واقع شده است.

منبع:سیـری در ایـران

امامزاده تاج الدین علی میاندوآب از جاذبه های گردشگری این شهر است که تاج الدین علی (ع) از نوادگان امام هفتم شیعیان است. تاریخ این زیارتگاه دقیق معلوم نیست ولی آخرین بازسازی آن با مساعدت شجاع الدوله حاکم مراغه در اواخر قاجار به دست مردم منطقه به صورت بقعه ای چهارگوش با گنبد دوار از آجر پخته ساخته شده است.از جاذبه های گرشگری و مذهبی شهرستان میاندوآب مقبره امامزاده تاج الدین علی (ع) است. این امامزاده از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) امام هفتم شیعیان است. ساختمان این مقبره به شکل چهارگوش ساخته شده و دارای گنبد های مدور میباشد. اکنون بنایی دیگر در اطراف آن ساخته شده و بنای اصلی در داخل این محوطه قرار گرفته است. در کنار مراسم مذهبی، مراسم طرح آرامش بهاری نیز همه ساله در این مکان انجام می گیرد که به وسیله اداره اوقاف و امور خیریه برگزار میشود.

موقعیت مکانی

آستان امامزاده تاج الدین علی (علیه السلام) در شهرستان میاندوآب، بخش مرحمت آباد، دهستان مرحمت آباد سفلی، روستای قپچاق واقع شده است. این زیارتگاه که در سه کیلومتری چهاربرج واقع شده است.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1908

به "امامزاده تاج الدین علی میاندوآب" امتیاز دهید

1 کاربر به "امامزاده تاج الدین علی میاندوآب" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امامزاده تاج الدین علی میاندوآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید