افزایش عجیب سرطان روده در جوانان

به گزارش آفتاب صبا، یک مطالعه جدید هشدار می دهد که موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ در بین جوانان سراسر دنیا رو به افزایش است.

افزایش عجیب سرطان روده در جوانان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید به خوبی نشان می دهد سرطان روده بزرگ در جوانان سراسر دنیا رو به افزایش است و میزان آن در بین افراد مسن نیز بیشترشده است.

این آنالیز تأکید می نماید، سرطان روده بزرگ به میزان قابل توجهی در میان افراد زیر 50 سال روند رو به رشدی را طی نموده است.

محققان میزان سرطان روده بزرگ را در بین افراد زیر و بالای 50 سال در 36 کشور در شش قاره آنالیز کردند و معین شد، استرالیا، کانادا، آلمان، نیوزلند و ایالات متحده اختلاف جدی بین نرخ ابتلا در افراد مسن و بیماران جوان داشتند.

کره جنوبی بدترین میزان سرطان روده بزرگ را در بین جوانان داشت که هر ساله 4.2 درصد افزایش می یابد؛ نرخ ابتلا به این سرطان فقط در میان جوانان سه کشور اتریش، ایتالیا و لیتوانی کاهش یافته است.

تحقیقات در 36 کشور و 6 قاره نشان داد که این بیماری در افراد جوان تر از 50 سال متداول است.

در ایالات متحده و انگلیس، جایی که روند ابتلا در میان افراد مسن تثبیت شده یا کاهش یافته است، جوانان آنها با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می نمایند.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در ایالات متحده است که در مردان و زنان تشخیص داده شده است.

همچنین سومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان و مردان آمریکایی است و تخمین زده می گردد در سال 2019 منجر به بیش از 51 هزار مرگ شده است.

این تیم از انجمن سرطان آمریکا امیدوار است که این یافته ها منجر به آگاهی از سرطان روده بزرگ در بین جوانان گردد و آنها این علائم این بیماری را تشخیص دهند و قبل از اینکه دیر گردد تحت درمان قرار بگیرند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 159

به "افزایش عجیب سرطان روده در جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عجیب سرطان روده در جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید