ارتقای 2 رتبه ای صندلی تهران در میان شهرهای نوآور دنیا

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، گزارش شاخص دنیای نوآوری 2021 که به وسیله سازمان بین المللی مالکیت معنوی منتشر شده از ارتقا دو پله ای تهران در میان شهرهای نوآور دنیا حکایت دارد. بر همین اساس در شاخص دنیای نوآوری (GII) مرکز ایران بالاتر از شهرهایی مانند استانبول، وین، بارسلون و برلین در رتبه 41 قرار گرفته است.

ارتقای 2 رتبه ای صندلی تهران در میان شهرهای نوآور دنیا

انتخاب شاخص شهرهای نوآور در ارزیابی سازمان بین المللی مالکیت معنوی در حالی مؤید اهمیت نوآوری و توجه به آن در حوزه های شهری است که این شاخص به اسم یکی از مهم ترین محورهای اصلی برنامه تهران هوشمند به وسیله شهرداری تهران هم در نظر گرفته شده است.

توسعه نوآوری شهری و ارتقای شاخص های مرتبط با آن، از حوزه های مورد توجه در بیشتر شهرهای هوشمند است. در برنامه تهران هوشمند هم همگام با سایر شهرهای هوشمند، سرفصل ویژه ای با اسم تهران نوآور به موضوع توسعه اکوسیستم نوآوری شهری در تهران و حمایت از شرکت های استارت آپی و دانش بنیان اختصاص یافته است.

از اقدامات این حوزه می توان به ایجاد فن بازار تخصصی شهر هوشمند، احصاء و انتشار 400 احتیاج فناورانه و نوآورانه شهرداری، ایجاد مراکز نوآوری شهر هوشمند در منطقه ها مختلف تهران و هم تسهیل استقرار کسب و کارهای نوآور در شهر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1619

به "ارتقای 2 رتبه ای صندلی تهران در میان شهرهای نوآور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای 2 رتبه ای صندلی تهران در میان شهرهای نوآور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید