شروع سنجش بچه ها بدو ورود به دبستان در هرمزگان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش استان از شروع سنجش بچه ها بدو ورود به دبستان در هرمزگان خبرداد.

شروع سنجش بچه ها بدو ورود به دبستان در هرمزگان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

موسی دادی زاده صبح امروز(دوم مردادماه) در جمع خبرنگاران، پیش بینی کرد سال جاری حدود 23 هزار نوآموز برای ورود به دبستان در استان در طرح سنجش شرکت نمایند.

وی اضافه نمود: برای تسهیل در سنجش و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه اندازی و نوآموزان به وسیله مدرسه نوبت گیری می شوند.

دادی زاده اعلام نمود: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از شلوغی روزانه به طور متوسط 20 کودک در هر پایگاه سنجش می گردد در صورتی که سال گذشته روزانه 40 دانش آموز سنجش می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد: ماسک و دستکش در پایگاه ها در نظر گرفته شده است و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می گردد.

دادی زاده از والدین خواست در ساعت تعیین شده فقط یک نفر همراه نو آموز به پایگاه های سنجش مراجعه نموده و حتماً از ماسک و دستکش استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری ارزیابی دهان، دندان، قد و وزن کودک بر اساس دستورالعمل های بهداشتی انجام نمی گردد، مطرح نمود: سال جاری 33 پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش بچه ها در استان در نظر گرفته شده است.

دادی زاده ادامه داد: سال جاری 43 هزار و 500 دانش آموز پایه اول در استان هستند که 20 هزار و 500 دانش آموز پارسال برای ورود به پیش دبستانی سنجش شده اند و دیگر احتیاج به سنجش مجدد ندارند.

وی اعلام کرد: برای سنجش نو آموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه لازم است.

این مقام مسئول اضافه نمود هزینه سنجش نو آموزان سال جاری 40 هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

دادی زاده اعلام کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت نمایند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت نام آن ها در مدارس با مشکل روبرو می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اعلام نمود: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می شوند.

وی در انتها با اشاره به اینکه سنجش بچه ها بدو ورود به دبستان تا آخر شهریور ادامه دارد.، اضافه نمود: مهر سال جاری 25 هزار دانش آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 930

به "شروع سنجش بچه ها بدو ورود به دبستان در هرمزگان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سنجش بچه ها بدو ورود به دبستان در هرمزگان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید